Dokumentalna historia życia i twórczości jednego z najwybitniejszych współczesnych architektów i ikony dizajnu - Alvara Aalto. Jak sam mawiał, geniusz nigdy nie powstaje w pojedynkę. Film przedstawia więc kulisy miłości Aalto i jego żony oraz muzy, również architektki, Aino. Poznajemy tajniki ich wspólnej twórczości i wpływ, jaki wywarła ona na całym świecie. Odwiedzamy kultowe budynki, w tym bibliotekę w Rosji, akademik MIT, prywatny dom kolekcjonera sztuki pod Paryżem, pawilon w Wenecji i wiele innych. Głosy ekspertów oraz unikalne materiały archiwalne sprawiają, że w filmie możemy zobaczyć wielowymiarowy portret artystów, których pasją była architektura harmonijnie łącząca człowieka z naturą.
Po śmierci żony zawodowy kucharz Cheng jedzie z synem do odległej wioski w Finlandii, aby spotkać się ze starym przyjacielem, którego spotkał kiedyś w Szanghaju.
Jakie szanse na przetrwanie ma twój związek? Statystycznie rzecz biorąc, niewielu parom, które przysięgły sobie miłość do końca życia, uda się spełnić dane obietnice. Mia Halme portretuje trzy byłe małżeństwa i ich odmienne sposoby radzenia sobie z rozstaniem. Film Halme dotyczy momentu, w którym zdajemy sobie sprawę, że nasze życie się zmieni na dobre. Reżyserka nie skupia się na indywidualnych powodach rozstania. Jej film obrazuje próby ułożenia sobie życia od nowa – niezależnie od tego, ile bólu towarzyszyło podjętej decyzji. To także film o rodzinie i próbie skonstruowania zasad jej funkcjonowanie w nowej sytuacji, kiedy rodzice nie są już razem. Każda z portretowanych par ma dzieci i myśl o nich wpływa na sposób ułożenia relacji, kiedy związek się już zakończył. W filmie Halme dowiadujemy się, że nie ma uniwersalnej recepty na to wyzwanie. Niektóre byłe pary możliwie ograniczają swoje spotkania, ale Wigilia spędzona z byłą żoną, jej nowym partnerem i dziećmi to także jeden z możliwych scenariuszy. Helme z wyczuciem i wrażliwością obrazuje intymne momenty życia swoich bohaterów, w których muszą określić siebie na nowo. Rozwód w jej filmie to nie tylko brak tej drugiej osoby, ale przede wszystkim moment określania swojej tożsamości, wybór nowego sposobu życia, odmienne postrzeganie siebie w nowych sytuacjach. Halme przekonuje, że temat jej filmu to problem, który we współczesnej kulturze Zachodu dotyka każdego. W najbliższym otoczeniu coraz większej ilości osób dochodzi do rozstań i nie ma jednoznacznych metod na radzenie sobie w takich sytuacjach.