Z racji re-watchu notuję sobie nawiązania, niektóre oczywiste pewnie, ale się podzielę:
W ep. 1 walka w barze wziętym żywcem z "Desperado", w 3. kasyno nazywa się Spiders From Mars i to część tytułu płyty Davida Bowie, w 7. Decker to dla mnie odwołanie do Deckarda z Blade Runnera, a gadanie pilotow przez walkie-talkie niemal żywcem przeniesione z "Konwoju" Peckinpaha, nawet są goście o ksywach Pająk i Love Machine. W ep. 8. słowa "bądź jak woda" to cytat z Bruce'a Lee, a trzej ścigani mają na 'listach gończych imiona siostrzeńcow Kaczora Donalda, w 9. komputer z jednym czerwonym okiem to oczywiscie HAL z 2001:Odysei kosmicznej. No i tytuły odcinków Jamming with Edward, Sympathy for the Devil i Honky Tonk Woman to płyta i dwie piosenki Rolling Stonesów. Ep. 11 - Toys in the Attic to płyta Aerosmith, dyktowanie dziennika pokładowego to zabieg ze Star Treka, a cały ep to zabawa motywami z pierwszego Obcego, zwłaszcza klaustrofobiczne ogrywanie "trzewi" Bebopa. Walc w ujeciu z nieważkością - wiadomo, Kubrick.
Na razie tyle, druga połowa po przerwie.
Dalej: ep. 16 - nawiązuje do "Con Air Lot skazańców"; 18 - w telewizorze widać serial nawiązujący do "Beverly Hills 90210" i personalia Shannon D... i Jason P..., mowa jest też o Minnesocie; 19 - złoczyńcy to Goeorge, Harman i Ruth, a w realu George Harmon Ruth to słynny baseballista "Babe" Ruth z pocz. XX wieku; 20 - "Szalony Piotruś" to nawiązanie do filmu Godarda, a utwór muzyczny jest remakiem "On The Run" Floydów; 21 - dziewczynę ścigają goście wyglądający jak Blues Brothers; 25-26 - Jet opowiada Spike'owi sceny ze "Śniegów Kilimandżaro" Hemingwaya, a "Real Folk Blues" czyli tytuł, to też tytuł kompilacji Muddy'ego Watersa z 1966. UFFF, tyle wychwyciłem ale to na bank nie jest wszystko.