"Królestwo" to nazwa wielkiego szpitala w Kopenhadze. Doktor Stig Helmer, kłótliwy szwedzki neurochirurg nienawidzący Duńczyków, spóźnia się na poranne spotkanie. Podczas jego nieobecności rejestrator Hook, przyjmuje pacjentkę, starszą panią Drusse na badanie mózgu. Jej syn, Bulder, technik i pielęgniarz, pragnie uprzyjemnić kolejny, dwudziesty piąty już pobyt matki na oddziale neurologicznym. Helmer dostaje furii uważając, że nadszarpnięto jego autorytet i nakazuje natychmiastowe wypisanie pani Drusse, tym bardziej, że odkrywa jej podręcznikową wręcz symulację. Syn admini-stratora szpitala, stażysta Mogge zostaje odtrącony przez piękną pielęgniarkę Camillę. Chcąc zamanifestować swe niezadowolenie odcina głowę ciału leżącemu w kostnicy i podrzuca do jej pokoju w plastikowej torbie. Ale torbę otwiera przypadkowa studentka i Mogge musi ją ukryć w swojej szafce. Administrator szpitala, doktor Moesgaard ostrzega Helmera, że matka małej dziewczynki Moony, którą ostanio operował, zamierza go zaskarżyć o błędy w sztuce lekarskiej. Szukając ochrony, Helmer przyłącza się do sekretnego stowarzyszenia wzorującego się na masonerii. Pani Drusse ciągle słyszy w szybie windy płacz młodej dziewczyny i chce ustalić, do kogo należy usłyszany głos. Odkrywa, że w 1919 roku mała dziewczynka Mary, została zamordowana w szpitalu "Królestwo" przez własnego ojca, wybitnego lekarza Aage Krügera.
W sprawie Helmera prowadzone jest przez komisję lekarską śledztwo. Pragnąc oczyścić swoje nazwisko, próbuje włamać się do archiwum szpitalnego i zniszczyć dokumenty z opisem przebiegu operacji, która go obciąża. Mogge także pragnie zdobyć te notatki. Hook kradnie z szafki stażysty głowę ale przyrzeka oddać ją z powrotem w zamian za pomoc w zdemaskowaniu Helmera. Do archiwum dostaje się także pani Drusse poszukująca notatek opisujących okoliczności śmierci Mary. Hook nawiązuje romans z Judith, młodą lekarką, która jest w ciąży. Pani Drusse organizuje wraz z synem ceremonię pogrzebową Mary, której ciało odnaleziono zakonserwowane w balsamującym płynie w gabinecie profesora patologii Bondo. Profesor Bondo natomiast, poddaje się operacji wszczepienia sobie chorej wątroby zmarłego pacjenta by na własnym ciele realizować program badawczy.
Hook podejrzewa, że z ciążą Judith jest coś nie w porządku. Porównuje fotografię jej byłego chłopaka z obrazem starego mordercy, doktora Krügera. Odnajdując zaskakujące podobieństwo usiłuje nakłonić Judith do aborcji. Tymczasem Helmer cichaczem ucieka na Haiti i od lokalnych lekarzy-czarowników uprawiających kult woodoo kupuje igły służące do wbijania w kukły wrogów. Do szpitala przybywa z nieoczekiwaną wizytą minister zdrowia. Jest przerażony odkryciem, że profesorowi Bondo usunięto wbrew jego woli przeszczepioną wątrobę. Judith w końcu decyduje się na aborcję. Zabieg komplikuje się i nagle pomiędzy jej udami ukazuje się ogromna, krwawa głowa Krügera...
Riget - Królestwo to nazwa wielkiego szpitala w Kopenhadze - realnej, działającej do dzisiaj placówki służby zdrowia, wyposażonej w najnowocześniejszy sprzęt medyczny, zatrudniającej najwybitniejszych specjalistów, przyjmującej tysiące chorych. Szpital zbudowano na mokradłach, gzie w pradawnych czasach odprawiano dziwne obrzędy i rytuały.
Doktor Helmer, kłótliwy szwedzki neurochirurg, nienawidzący Duńczyków, spóźnia się na poranne spotkanie...
Syn dyrektora szpitala, stażysta Mogge, zostaje odtrącony przez piękną pielęgniarkę Camillę, odcina głowę ciału leżącemu w kostnicy i podrzuca do jej pokoju...
Dyrektor Moesgaard ostrzega Helmera, że matka małej Mony, którą ostatnio operował (mózg dziewczynki uległ w wyniku tego uszkodzeniu) zamierza go zaskarżyć o błędy w sztuce lekarskiej...
Pani Drusse ciągle slyszy w szybie windy płacz młodej dziewczyny..
Tragikomedia satyryczna, łącząca formułę horroru i dramatu obyczajowego.
Historia opowiadana jest w konwencji realistycznego serialu medycznego.
Akcja rozgrywa się w kopenhaskim szpitalu, w którym kierownik wydziału neurochirurgicznego Helmer przeciwstawia się pobytowi starszej kobiety - Drusse (Kristen Rolffes). Pacjentka ta posiada zdolności parapsychologiczne, słyszy płacz dziecka, kontaktuje się ze zmarłymi.
Kultowy film jednego z najgłośniejszych europejskich twórców ostatnich lat, Larsa von Triera ("Tańcząc w ciemnościach", Przełamując fale", "Europa", "Element zbrodni") mający rzesze zagorzałych wielbicieli na całym świecie.
Nawiązujące do tak odmiennych seriali, jak "Miasteczko Twin Peaks", "Z archiwum X" i "Ostry dyżur", dzieło Duńczyka stanowi fascynującą mieszankę horroru i melodramatu, pełną elementów surrealizmu i czarnego humoru. Tytułowe "Królestwo" to nazwa szpitala naprawdę istniejącego w Kopenhadze(w nim zresztą kręcono zdjęcia), zbudowanego na dawnych mokradłach. Szpital jest ponurym, wielopiętrowym, betonowym gmachem, które przeraża swoim ogromem i skrajną dehumanizacją otoczenia. Jak w każdym szpitalu, personel średniego szczebla kłóci się z lekarzami (Ernst Hugo Jaregard, Holger Juul Hansen), studenci bawią się zwłokami na zajęciach anatomii, pielęgniarze piją na zapleczu, a każdy z pracowników i pacjentów ma swoje problemy, dziwactwa, uprzedzenia, sekrety. Reżyser - niczym w prawdziwej operze mydlanej - śledzi ich wyolbrzymione i zupełnie nieprawdopodobne perypetie. Na dodatek w życie bohaterów czasem ingerują duchy...
Dwie serie "Królestwa" (w drugiej reżyser splata i komplikuje wątki szpitalnej opowieści, wprowadzając coraz bardziej niesamowite i nieprawdopodobne sytuacje) łączą w sobie cechy konwencjonalnych scen z życia lekarzy i pacjentów z horrorem o ambicjach filozoficznych i moralizatorskich.
Lars von Trier przyznaje, że "Królestwo" powstało jako konsekwencja młodzieńczych fascynacji kinem klasy B i tanimi opowieściami o duchach. Wspomina również, że jednym z ważniejszych wzorców był dla niego popularny serial z lat 60. "Belfegor, upiór Luwru". Sposób realizacji filmu zbliża go do kręconego na gorąco i pospiesznie zmontowanego dokumentu: stąd zastosowanie głównie naturalnego światła, zdjęcia kręcone kamerą z ręki i pozbawiony czystych kolorów obraz. Wszystko to od pierwszych chwil tworzy specyficzną, niesamowitą atmosferę, która "gęstnieje" w miarę rozwoju wydarzeń. Być może właśnie dlatego świat Królestwa intryguje i zadziwia. Dowcipnie i zwięźle ujął to Lars von Trier: "Królestwo to serial familijny - przestraszy całą rodzinę".
Legendarny serial Larsa von Triera, który - niczym bollywoodzki "masala movie" - łączy w sobie różne gatunki: komedię, dramat, film obyczajowy, kryminał i przede wszystkim horror. Akcja rozgrywa się w tytułowym "Królestwie", tj. kopenhaskim szpitalu, gdzie mają miejsce dziwne oraz tajemnicze zjawiska. Nowo przyjęta pacjentka, Sigrid Drusse (Kirsten Rolffes), odkrywa, że budynek nawiedza duch dziewczynki z dzwoneczkiem. Prywatne śledztwo naprowadza ją na trop okrutnej zbrodni, jaka przed laty została tu popełniona. W 1919 roku, lekarz Aage Krüger (Udo Kier) zamordował własne dziecko. Pani Drusse postanawia ujawnić prawdę. Nie będzie to jednak takie proste, jak z pozoru mogłoby się wydawać...