Po czterech odcinkach Pierścieni Władzy udało mi się w końcu odnaleźć przesłanie serialu. Amazon promuje wszelkiej maści patologie...
Główna bohatera to egoistyczna, narcystyczna z rozdmuchanym ego oraz problemami natury psychicznej Karyna, na którą w serialu wołają Garadiela. Zamiast silnej bohaterki mamy na wiecznym fochu elfke, która mentalnie utknęła w czasach buntu nastolatków. Nie znam się na fizjologi elfow i nie wiem jak długo u samic tego gatunku trwa okres, ale wydaje się, że to w tym miejscu może znajdować się zrodlo problemów psychicznych głównej bohaterki. Być może przedluzyl się o jedną setkę lat za dużo.
Drugim przykładem patologii są ewidentnie Hardfooci. Mimo koczowniczego trybu życia, posiadają w swojej kulturze święta charakterystyczne się dla ludów, ktore prowadzą osiadly tryb życia. Mam wrażenie, że zbieractwo od czasu do czasu ich ponosi i zdarza im się ogolić ze zbiorów przypadkowo napotkanego niewinnego rolnika, mamy więc wyjaśnienie skąd w tej kulturze swieto na wzór dożynek, które obchodzą ofiary Hardfootow.
Potrafią bez zastanowienia zostawić swoich słabszych ziomków. Nie ma najmniejszego znaczenia, że w pieśniach spiewaja, że swoich się nie zostawia. Jest to zwykła ściema. Przy pierwszej chwili słabości lub drobnej kontuzji pozostawia Cię na pastwę losu. Gdy się zgubisz nie będą Cię szukać. Za najdrobniejsze przewinienie potrafią cię odseparowac od reszty społeczności. Nie zdziwię się gdyby się okazało, że kanibalizm jest czyms normalnym w tej społeczności. Nie dość, że złodzieje, bez serca to jescze zakłamani hipokryci. Sympatyczne są te krwiorzercze stworzenia, nie ma co!
Jestem ciekaw co jeszcze zaserwuje nam Amazon. Mam wrażenie, że w Mordorze zostanie utworzona partia, która będzie miała za zadanie promować orków jako rasę panów, stąd powód inwazji na srodziemie.
Miałem zrezygnować z oglądania serialu, ale teraz będę wyszukiwał przesłań jakie chce nam przekazać nowoczesność jaka reprezentuje Amazon.