Wielkie zaskoczenie tak mogę zacząć ten post. Generalnie nie oglądam melodramatów, sci-fi a fanem kina azjatyckiego również nie jestem Muszę jednak przyznać ze "2046" był absolutnie świetny. Genialna muzyka, scenografia oraz aspekt wizualny. Bardzo dobra gra aktorska, pełna emocji i takiego przejmującego smutku. Ten potok melancholii przelewał się przez cały film ale to dało temu filmowi specyficzny urok. W pewnych momentach wręcz wchodził taką lekką surrealistyczną nutę a tego sci-fi bardzo mało i ogólnie nie powinien się znajdować w tej kategorii bo jest dość mylące.
Generalnie film bardzo mocno na mnie wpłynął, refleksyjny i emocjonalny. Na pewno w nie długiej perspektywie zapoznam się z paroma innymi filmami tego reżysera.
Niedługiej* Warto obejrzeć starsze produkcje. Z tych najnowszych to nie polecam. Odrobinę się nam Kar Wai już wypalił. Teraz bierze się za kręcenie filmów akcji :)
Starsze czyli jakie bo trochę tych filmów ma w swoim dorobku :) nie wiem co oczekiwać po Kar Wai tu kino akcji tu melodramat nie chcę na trawić na typowy film z Azji czyli miłość + karate. Gdybyś polecił mi jego filmy które są warte obejrzenia to z góry byłbym wdzięczny.
Za kina akcji dopiero się bierze, zobaczymy jak to wyjdzie. Osobiście polecam filmy od roku 1990 czyli "Dni naszego szaleństwa", wcześniejsze pozycje to poszukiwanie własnego stylu i okres prób. Z tytułów które powstały w tym przedziale czasowym mamy Popioły czasu, Chunkging express, Upadłe anioły, Happy together i wreszcie Spragnionych miłości. Gau yat pomijam, ale chyba wystarczy zajrzeć by sprawdzić, że to wprawki Kar Wai'a w kino akcji i nie warto. Do tego jest jeszcze Eros, w którym reżyser z Hongkongu tworzy wraz z Antonionim i Soderberghiem. Pomimo niskiej średniej również polecam, choć prawdę mówiąc Soderbergh wypadł tam najlepiej. Solidna 7 Erosowi się należy choćby za ukazanie rozbieżności w pojmowaniu tematu miłości w różnych kulturach. Poza tym nowelki są dość zgrabnie nakręcone. Z uprzednio wymienionych utworów na pewno Spragnieni, Upadłe anioły i Dni naszego Szaleństwa. Reszta obligatoryjnie.