PILINHA: {__webCacheId=filmBasicInfo_pl_PL, __webCacheKey=94328}
7,1 3,3 tys. ocen
7,1 10 1 3302
6,9 21 krytyków
89 mm od Europy
powrót do forum filmu 89 mm od Europy

dlaczego do tej pory nie położono nowych torów do mi.n. z Brześcia do Moskwy na szerokość europejskich torów, tak żeby nie trzeba było zmieniać nadwozia.

A co do filmu, to ten mały brzdąc, to oczywiście nikt inny jak Łoziński jr ;]

użytkownik usunięty
huo_sanchez

podwozia, a właściwie wózków jezdnych ? :)
podejrzewam że niema komu za to zapłacić, albo decydują względy polityczne, albo to zrobiono bo film z 1993 roku.

Wprawdzie po roku ale odpiszę...
Inna szerokość torów to zabezpieczenie na wypadek wojny, żeby Niemcom było trudniej:) Tak to wymyślono w XIX wieku. Wprawdzie obecnie nie ma to znaczenia, ale nikomu na Białorusi czy w Rosji nie chce się zmieniać rozstawu torów. Poza tym np. w Hiszpanii też jest sporo linii o rozstawie 1500 mm, czyli też innym niż w Europie

tellchar

Akurat w Hiszpanii to 1668. A w byłym ZSRR - 1520. Czyli tak naprawdę 85 mam... 1524 było w Rosji carskiej

ocenił(a) film na 8

Późna odpowiedź, ale właśnie obejrzałam dokument ponownie i tym razem z wiedzą, której wcześniej nie miałam. Dwa lata temu jechałam słynnym Trans-europejskim expressem i muszę przyznać, że na granicy polsko-białoruskiej wygląda to prawie dokładnie tak samo, jak u Łozińskiego. Dwadzieścia lat później mogłoby się wydawać, że chociaż będzie to usprawnione, ale swoje nadal trzeba odczekać. Postój w Brześciu, pomijając kontrole celne, wydłuża się o około półtorej godziny.