PILINHA: {__webCacheId=filmBasicInfo_pl_PL, __webCacheKey=10014264}
5,3 47 tys. ocen
5,3 10 1 47085
4,0 52 krytyków
Akademia pana Kleksa
powrót do forum filmu Akademia pana Kleksa

Po zapowiedziach nie mogłem doczekać się premiery nowego Kleksa. Od najmłodszych lat uwielbiałem tę postać, w którą w filmie wcielił się Piotr Fronczewski. Tamten Kleks miał w sobie to "coś": tajemnicę, wewnętrzną siłę, dostojność, ale też otwartość i rodzicielskie ciepło. Był osobą, którą się szanowało i kochało. Kolejne zapowiedzi i ogromna kampania z piosenką "Witajcie w naszej bajce" na czele tylko podsycały ekscytację. Później pojawiły się pierwsze oceny i to był znak ostrzegawczy - wszystkie były negatywne, wręcz ZA negatywne. Ciężko mi było uwierzyć, że to tak słaby i miejscami absurdalny film. Musiałem przekonać się na własne oczy. Zabrałem swoją klasę na seans (jestem nauczycielem j. polskiego), żeby od razu porównać doznania młodego i star...szego pokolenia. No i się zaczęło... "Ktoś to wszystko kiepsko napisał" - gdy Ada wypowiedziała te słowa, głośno przytaknąłem, bo naprawdę rzadko zdarza mi się tak bardzo zgodzić się z czyimś zdaniem. Nie chodzi o to, że Adaś to teraz Ada - mamy inne czasy i mieszane klasy to codzienność. Jeśli porzucimy sztywne trzymanie się pierwowzoru, który niestety już się zestarzał (piszę o książce), wprowadzenie dziewczyn do akademii jest wręcz oczywistym posunięciem i nie wpływa źle na fabułę... tzn. nie wpłynęłoby, gdyby taka istniała. Cały film jest chaotycznym zlepkiem scen, które często nie mają sensu. Kontakty z dzieciakami i przyjaźnie, co w szkole jest rzeczą normalną, a dla nich też najważniejszą, tutaj nie mają miejsca. Cześć/cześć + 2 zdania i już jest się najlepszym przyjacielem pod słońcem. Kiedy to się stało? Niestety wiemy. To może mocną stroną jest sama nauka w akademii? W końcu przy omawianiu lektury nadal najlepszą jej częścią jest np. kleksografia. Tutaj? Figa! Nie da się tego nazwać zajęciami. Hindus z trailera, który przywołuje bu