Czy ALIEN 2: SULLA TERRA to nieoficjalna kontynuacja arcydzieła Ridleya Scotta, czy też
całkowicie odrębny film? O tym musi zadecydować sam widz. Co prawda nakręcono
niedługo później ALIENS, oficjalny sequel, ale ponieważ jego akcja w dalszym ciągu akcja toczy się
w przestrzeni kosmicznej, żadna z rewelacji, w jakie obfituje film Ciro Ippolito, nie zostaje
zdementowana.
Oto na ziemię spada kilkadziesiąt niedużych meteorytów, wyglądających niegroźnie, a
nawet ładnie, niczym zielone kryształy - tylko Superman mógłby obawiać się minerałów
o takim kształcie i kolorze. Oczywiście są to zarodki Obcego, które tylko czekają, aż w
pobliżu znajdzie się jakiś żywy organizm. Jednym z "meteorytów" zaczyna bawić się mała
dziewczynka, inny zabiera do plecaka członek ekipy grotołazów, którzy właśnie zamierzają
spędzić trochę czasu pod ziemią, w towarzystwie stalaktytów i stalagmitów.
Eksplorowanie wnętrza ziemi przerywają narodziny Obcego. Kto ujdzie z życiem w starciu
z krwiożerczą, zmiennokształtną bestią z kosmosu?!?
ALIEN TERROR nie dysponuje zbyt wielkim budżetem, co nadrabia pomysłowością w
budowaniu napięcia. Skaliste wnętrza ziemi okazują się bardzo klimatyczne. Kto wie, czy
nie na ten właśnie film zapatrzyli się twórcy DESCENT? Obcy w swym pierwszym
stadium jest bezkształtną substancją, przypominającą mieszaninę śluzu i mięsa. W
kolejnych stadiach nabiera kształtów humanoidalnych, groteskowo pęczniejąc. Finalnej
postaci nie widzimy, a raczej widzimy od środka, jakby przez otwór pochwowy. Być może
osoby odpowiedzialne za efekty nie miały pieniędzy na nic więcej, ale nie zmienia to
faktu, ze gigantyczna pochwa w finale robi niesamowite wrażenie, wprawiając widza w
stan zdumienia i przerażenia... Twórcom wystarczy czerwony filtr, by zasugerować, że cały
świat "zaraził się" od Obcego. Opuszczone ulice działają na wyobraźnię znacznie silniej
niż komputerowo wygenerowane tłumy, uciekające w panice. Kiedy odrzucimy krytycyzm,
towarzyszący nam zazwyczaj przy oglądaniu włoskich B-produkcji, możemy w pełni
docenić sugestywną siłę OBCEGO NA ZIEMI.