7,4 823 tys. ocen
7,4 10 1 822609
6,8 70 krytyków
Avatar
powrót do forum filmu Avatar

stereoskopia avatar

użytkownik usunięty

Platycznie i koncepcyjnie, graficznie bardzo zaawansowany projekt. Natomiast pod wzgledem stereoskopii cofa sie, jak wiele zajmujących się nią grafików 3d zauważyło, o 20 lat wstecz. Podstawowe błędy stereoskopii... Machina produkcyjna ruszyła wiele lat temu i nie spsob juz bylo wycofac sie z podjetych w produkcji i renderingu decyzji.

Możesz rozwinąć .

użytkownik usunięty
Atom_kon

logika kompozycji kadru w wybranych scenach a burzacy go element przestrzenny-rozwarstwienie plaszczyzn nieostrosci i kompozycji barwnej->koncepcja operatorska niezgodna z efektem głebi, nieprawidlowe operowanie głebią ostrosci w stosunku do pozycjonowania elemetow obrazu-jednoczesnie pojawiajace sie w panoramowaniu obiekty skrajnie bliskie i odlegle z narzuconą głębią ostrości. Zbyt mala sepracja obrazów (odleglosc kamer od siebie) we wszystkich segmentach aktorskich-klasyczny blad pojawiania sie płaskich plaszczyzn glebi ("plansz" znajdujacych sie na roznej glebokosci zamiast postycznego obiektu)...skalowanie obiektow...wiele tego, a są to problemy i błędy znane od lat, uniknięto ich w wielu animacjach 3d

użytkownik usunięty

*"plansz" znajdujacych sie na roznej glebokosci zamiast plastycznego obiektu

Własnie chodziło mi o tę głębie ostrości .
Z jednej strony 3d , a z drugiej strony odgórnie narzucona przez operatora głębia ostrości , która ogranicza tę percepcje 3d ?! WTF

Jak dla mnie - kwestia gusta - mogli zrobić "totalną/ nieskończoną" głebie ostrości , tak jak w niektórych popisowych ujęciach z filmów DePalmy (chociaż tam używano podwójnej ogniskowej , no i było to w 2d) . A widz SAM sobie wybiera , na czym koncentruje swój wzrok , i niezależnie który element kadru to jest , jest on tak ostry , jak by patrzył na rzeczywiste otoczenie .

użytkownik usunięty
Atom_kon

to wlasnie jeden z bledow-mimo roznicy "fazy" obrazu, paralaksy, ciagle patrzymy na plaska powierzchnie ekranu na nim wlasnie koncentrujac ostrosc wzroku

ocenił(a) film na 10

Z całym szacunkiem, myślisz że Cameron nie ma doradców, a sam ma pałkę tylko od noszenia beretu? Cameron studiował fizykę na uniwersytecie w Kaliforni mając do czynienia z zagadnieniami optyki częściej niż może nam sie wydawać. Co by nie było, wydaje mi się że dokonał selekcji jeśli chodzi i możliwe wrażenia z 3D i zaserwował taki a nie inny sposób kręcenia/odbioru filmu.
Reasumując nie znam się na tej dziedzinie, ale nawet gdybym, byłbym wielce powściągliwy w wyrażaniu swojego poglądu na tę kwestię nie mówiąc już o podważaniu co by nie było wielkiego autorytetu.
Jedną z istotniejszych cech internetu jest jego anonimowość. Ciekaw jestem czy taką samą teze wysunąłbyś Jamesowi w twarz licząc się z tym, że odpowie.

pozdr

shirak0

autorytet ; anonimowość ; że co ? ; co ty tutaj mieszasz ?

Jeśli chodzi o mnie , chętnie bym pogadałbym z Cameronem , nt. wszelkich aspektów jego filmu . Ale to niemożliwe .

użytkownik usunięty
shirak0

To jest przemysł. Chociaz zasady stereoskopii znane sa niemal od 100 lat rezyser wraz ze sztabem wspolpracownikow wylozyl sie na eksperymentach 3d stereo przystępując do prac nad Avatarem z zastosowaniem przecinajacych sie osi widzenia (z tzw targetem) zamiast rownoleglych tracąc kilka milionow dolarow. Co wiecej zanim porzucił tą metodę na rzecz klasycznych zdążył wdrożyć do przemysłu filmowego pare kamer stereo opartych na tej niekorzystnej w wiekszosci wypadkow procedurze. Brak standaryzacji sprzetowych w dziedzinie kamer 3d spowodował, ze zostały one użyte przez innych.