Jak chciałem obejrzeć ten film to kierowałem się żałosnymi opiniami pseudo krytyków którzy chcą
być fajni a im to nie wychodzi. Fakt film nie był dobry, ale nie był też najgorszy. Każdy ma swoje
zdanie, efekty specjalne były takie sobie, pewnie nie na najlepszym poziomie, ale na najgorszym
też nie.
Film jest tragiczny, nie widziałem nigdy gorszego "historycznego" filmu, pomijając efekty specjalne, które były na gorszym poziomie niż te z Medieval 2 z roku 2007. Idiotyczny scenariusz, postać Jana III Sobieskiego, który pomaga pchać armaty na wzgórze....rzesko maszerując w pełnej zbroi płytowej, podczas gdy wczesniej zostało powiedziane że jest tak gruby że trzeba go wsadzać na konia.....co jest faktem historycznym. Towarzysząca śniezycy burza z piorunami to prawdziwy majstersztyk. I do tego te dialogi "...a Ty sie Sobieski nie odzywaj"....idealny wydźwięk ówczesnej epoki....ktos kto to pisał miał zerowe pojęcie o sposobie zwracania sie do siebie postaci z XVII w.
jestem z zawodu historykiem, więc co nieco mam....tylko film, ale na litość boską są jakies granice przyzwoitości
Byłam na tym filmie w kinie. Pierwszy raz w życiu przysnęło mi się na seansie. Żeby ocenić obiektywnie obejrzałam jeszcze raz na DVD i się załamałam jego poziomem. Ha! Obejrzałam po raz trzeci chcąc się doszukać czegoś dobrego w tym filmie - i nic. Też nie widziałam gorszego filmu historycznego.
Ale to tylko polski film. A nie jakiegoś nie zwyłego amerykańskiego reżysera z hollywood
Zgadzam sie w 100% - Krzyżacy, Potop, Czarne Chmury, Ogniem i Mieczem - filmy sprzed wielu lat a kręcone z wielkim rozmachem bez wstrętnych, przerysowanych efektów komputerowych (z ciągle tym samym bladobłękitnym niebem, na którym żadna z chmur się nie porusza), mdła gra aktorska (z Bachledą-Curuś na pierwszym miejscu). Olbrychski i Szyc jakby znaleźli się tutaj nie z tej bajki - zapomnieli, że grywali niegdyś w dobrych produkacjach.