Ingi jest sprawcą wypadku, w którym ginie kobieta. Znalazła się na drodze w wyniku działania klątwy, jaką została obłożona szkatułka. Artefakt pochodzi z XVII wieku i jest dziełem czarownicy. Przekleństwo działa w ten sposób: każdy kto otworzy szkatułkę nie może zasnąć, a w wyniku omamów traci poczucie ciągłości czasu, co prowadzi do powstawania serii kłopotliwych fug biograficznych.
Mężczyzna wynajmujący mieszkanie od Ingiego i jego partnerki, w jakiś sposób wpadł na ślad przeklętego artefaktu, który odnalazł na strychu domu kobiety zabitej przez głównego bohatera. Potem znalazca popełnia samobójstwo. Pozostawia po sobie nagrania, w których tłumaczy działanie klątwy oraz historię szkatułki.
W trakcie sprzątania po samobójcy, wśród rzeczy denata Ingi znajduje przedmiot. Niestety pierwsza z kaset znajduje się w przeklętej skrzyneczce, więc Ingi ogarnia sytuację dopiero po aktywowaniu klątwy. Od tego momentu jego życie ulega rozpadowi.
W tle kompletnie nieistotne przebitki z wizji ukazujących fragmenty historycznych epizodów związanych ze szkatułką oraz szczątkowy wątek męża kobiety, za której śmierć odpowiada Ingi. Awansem dorzucono poczucie winy Ingiego, bowiem w chwili wypadku nie był całkiem trzeźwy. Tak czy inaczej, nie ma to znaczenia, ponieważ za wszystko odpowiedzialna jest klątwa. Bohater się męczy, rani, gubi i bezskutecznie usiłuje tłumaczyć ludziom ze swego otoczenia sytuację, w której się znalazł. Nikt go oczywiście nie rozumie, co jedynie pogłębia alienację.
Zasadniczo rolę magicznej szkatułki mógłby z powodzeniem zastąpić np. alkoholizm, narkomania, uzależnienie od hazardu albo seksu z młynkiem do kawy, a historia Ingiego byłaby równie ponura i mogłaby się toczyć dokładnie w ten sam sposób tyle, że bez czarownicy i jej skrzyneczki. Wszak alkoholicy i narkomani również nierzadko tracą kontakt z rzeczywistością, nie pamiętają co i gdzie robili w ciągu, doznają koszmarnych halucynacji, a za swe nieszczęście obwiniają wszystkich wokół, tylko nie siebie, więc ostatecznie widz otrzymuje jedynie klasyczną cygańską zupę „z gwoździa”.