DOM ZŁY. KOMUNIZM JESZCZE GORSZY. DOBRE KINO.
Warto obejrzeć. Czy to kino wybitne? Pytam tylko o polskie kino, a nie kino w ogóle. Chyba nie. Nie znam się na tyle, żeby pewnie wartościować. Z pewnością to kino dobre. Nawet bardzo. A teraz kolejne pytanie. Czy dobre, bo film się spodobał wielu ludziom (osobną kwestią jest to dlaczego się spodobał)? Czy też dobre bo film jest majstersztykiem pod względem warsztatowym? Tego też nie wiem na pewno. Relatywizując i porównując do większości "dzieł" filmowych MADE IN POLAND - utwór zrealizowano bardzo porządnie. Gra była. Dziędziel jak to Dziędziel. Gra przewidywalna. Swoją robotę odwalił jednak z klasą. W grze Pana Topy nie było widać wtopy. Polubiłem go jako bohatera. Taki niby jedyny, szlachetny pośród psiarskiej chujni ubeckiej. Reszta? Udany epizod Jakusa. Więckiewicz w porząsiu, niepotrzebnie się zrzygał, jego gadaniny przed otrzeźwieniem nie musiałoby być wcale. Nawalony reprezentant prawa jest obrazem samym w sobie.
Atmosfera w filmie przygniata. Bez dwóch zdań. To też walor. Skurwysyństwo gliniarsko-prokuratorskie pięknie ukazane. Że pili za dużo w filmie? Też mi powód do oburzenia. Dla młodego pokolenia TVN owszem - może i powód. Dla mnie - żaden. Raz się chlało mniej, raz znacznie wiele więcej. Zresztą dalej się pije i w policji i we wojsku.