nr 1Europa, rok 1990. Wieści na temat upadku muru berlińskiego docierają do uszu dojrzałej Katrine ([url=http://www.filmweb.pl/person/Juliane+K%C3%B6hler-31620]Juliane Kohler[/url]) – żony, matki i babci. Mimo, że Katrine płynnie mówi po norwesku i na północy Europy mieszka od dwudziestu lat, urodziła się we Wschodnich Niemczech i wychowała w tamtejszym sierocińcu. Na kartach rodzinnej historii jest zapisane, że matkę, Asę ([url=http://www.filmweb.pl/person/Liv+Ullmann-5951]Liv Ullmann[/url]), Katrine odnalazła po wielu ciężkich próbach i dramatycznej ucieczce z NRD przez morze bałtyckie. Spokój domowego ogniska, które Katrine stworzyła z kochającym mężem Bjarte ([url=http://www.filmweb.pl/person/Sven+Nordin-63845]Sven Nordin[/url]) i córką Anne ([url=http://www.filmweb.pl/person/Julia+Bache+Wiig-862444]Julia Bache-Wiig[/url]) zaburza jednak pojawienie się ambitnego prawnika, Svena Solbacha ([url=http://www.filmweb.pl/person/Ken+Duken-82126]Ken Duken[/url]). Mężczyzna prowadzi śledztwo w sprawie dzieci Lebensbornu. Katrine okazuje się jednym z nich – dzieckiem, które trafiło do sierocińca za to, że narodziło się ze związku Norweżki i Niemca podczas II Wojny Światowej. Duken chce, by Katrine wspólnie z matką zeznawała w procesie przed Europejskim Trybunałem Praw Człowieka w Strasburgu. Katrine stara się jednak zaprzeczyć faktom, sama zaczyna drążyć historię, grzebać w archiwach i spotykać się z ludźmi, których nigdy w życiu miała już nie oglądać. Jej zachowanie sugeruje, że historia nie jest tak prosta, jak mogło się wydawać, a prawdziwy dramat dopiero się zaczyna... 2013-10-02T14:15:13 https://fwcdn.pl/webv/18/72/31872/zwei_lieben.31872.4.jpg https://fwcdn.pl/video/f/229/638029/zwei_leben___trailer_german_deutsch__hd___full_hd_1080p_.vp9.1080p.webm
Europa, rok 1990. Wieści na temat upadku muru berlińskiego docierają do uszu dojrzałej Katrine (Juliane Kohler) – żony, matki i babci. Mimo, że Katrine płynnie mówi po norwesku i na północy Europy mieszka od dwudziestu lat, urodziła się we Wschodnich Niemczech i wychowała w tamtejszym sierocińcu. Na kartach rodzinnej historii jestEuropa, rok 1990. Wieści na temat upadku muru berlińskiego docierają do uszu dojrzałej Katrine (Juliane Kohler) – żony, matki i babci. Mimo, że Katrine płynnie mówi po norwesku i na północy Europy mieszka od dwudziestu lat, urodziła się we Wschodnich Niemczech i wychowała w tamtejszym sierocińcu. Na kartach rodzinnej historii jest zapisane, że matkę, Asę (Liv Ullmann), Katrine odnalazła po wielu ciężkich próbach i dramatycznej ucieczce z NRD przez morze bałtyckie. Spokój domowego ogniska, które Katrine stworzyła z kochającym mężem Bjarte (Sven Nordin) i córką Anne (Julia Bache-Wiig) zaburza jednak pojawienie się ambitnego prawnika, Svena Solbacha (Ken Duken). Mężczyzna prowadzi śledztwo w sprawie dzieci Lebensbornu. Katrine okazuje się jednym z nich – dzieckiem, które trafiło do sierocińca za to, że narodziło się ze związku Norweżki i Niemca podczas II Wojny Światowej. Duken chce, by Katrine wspólnie z matką zeznawała w procesie przed Europejskim Trybunałem Praw Człowieka w Strasburgu. Katrine stara się jednak zaprzeczyć faktom, sama zaczyna drążyć historię, grzebać w archiwach i spotykać się z ludźmi, których nigdy w życiu miała już nie oglądać. Jej zachowanie sugeruje, że historia nie jest tak prosta, jak mogło się wydawać, a prawdziwy dramat dopiero się zaczyna...
Informacje o Informacje o filmie Dwa życia
dystrybucja
Aurora Films
studio
ApolloMedia Distribution (koprodukcja) / ARD Degeto Film (koprodukcja) / B&T Film / Więcej...
Film niemalże w formie thrillera pokazuje nie tak dawną historię części Europy. Naprawdę warto zobaczyć jak się robi kino bez fajerwerków za to z masą emocji.
Bardzo dobrze, że robi się filmy na tak poważne tematy... cieszę się, że go obejrzałem... niestety jest tylko niezły... czegoś mi po prostu zabrakło... niemniej jednak polecam. Warto obejrzeć.
Z tej historii dało się wykrzesać znacznie więcej. Albo chociaż opowiedzieć ją w bardziej interesujący sposób. Tymczasem czarne karty historii NRD są odkrywane przy pomocy obrazów rozmachem dorównujących telewizyjnym kryminałom. Już sam początek sugeruje, że reżyserowi brakuje pomysłów, więc...