PILINHA: {__webCacheId=filmBasicInfo_pl_PL, __webCacheKey=31866}

Ghost in the Shell

Kōkaku Kidōtai
1995
7,9 71 tys. ocen
7,9 10 1 71155
7,8 41 krytyków
Ghost in the Shell
powrót do forum filmu Ghost in the Shell

Jestem świeżo po seansie i ze smutkiem stwierdzam że niewiele zrozumieniałem z niego jeśli chodzi o fabułę. Same dialogi rozumiem, rozmyślanaia na temat człowieka i jego egzystencji bardzo ciekawe. Ale fabuły nie łapię. Mógłby ktoś krok, po kroku objaśnić co tam się działo? Głównie końcówkę, po co był ten czołg, kto nasłał snajperów itd.

ocenił(a) film na 10
michat34

Cóż... Sekcja 9 szuka cyberhackera odpowiedzialnego za hackowanie duchów, zwanego Władcą Marionetek. Akcje poszukiwawcze i cała fabuła do momentu jego odnalezienia chyba jest jasno przedstawiona, więc przejdę do momentu, w którym owy Władca jest już w posiadaniu Sekcji 9. W tym momencie zjawiają się przedstawiciele Sekcji 6, którzy oznajmiają, że ciało, w którym jest Władca Marionetek, to specjalnie przygotowana przez nich pułapka hackera odpowiedzialnego za ghost-hacking. Sekcja 6 oznajmia, że to ich własność i chce z powrotem dostać owe ciało. Władca Marionetek oznajmia jednak, że nie jest hackerem, lecz duchem/duszą zrodzoną z morza informacji. Sekcja 9 odkrywa, że to wszystko ma związek z tajemniczym Projektem 2501 będącym własnością Sekcji 6 i prawdopodobnie również Ministerstwem Spraw Zagranicznych. Sekcja 6 przeprowadza akcje dywersyjną na Sekcji 9 i wykrada Władcę.
I tu zaczyna się pościg - Sekcja 9 podąża za samochodem, który prawdopodobnie ma na pokładzie Władcę. Owy samochód spotyka się z drugim i ten prawdopodobnie przejmuje ciało. Dla bezpieczeństwa jednak jedna część Sekcji 9 podąża dalej za pierwszym samochodem, gdy w między czasie Major Kusanagi podążą za drugim. Jadąc za nim dociera w końcu do opuszczonego budynku, w którym czeka na nią już pajęczy czołg - własność Sekcji 6 lub Ministerstwa Spraw Zagranicznych. Czołg ma za zadanie nie dopuścić Kusanagi do Puppet Mastera i odkrycia tajemnic Projektu 2501. Również snajperzy Sekcji 6 dostają rozkaz by zabić Kusanagi i przede wszystkim Władcę. Motoko, po wygranej walce z czołgiem, podłącza się do cybermózgu Puppet Mastera by poznać prawdę, prawdę nt. Projektu 2501 jak i odpowiedzi na pytania, które dręczyły ją przez cały film. Władca Marionetek tłumaczy jej, że został stworzony przez Sekcję 6 w celu hackowania duchów na jej potrzeby. Następnie namawia ją by stała się częścią większej całości, czyli połączyła się z nim, co równa się połączeniem z całą siecią. Tak też się staje.
Epilog ukazuje Motoko w nowym, dziecinnym ciele, gdyż poprzednie zostało zniszczone przez snajperów Sekcji 6. Oznajmia Batou, że połączyła się z Władcą Marionetek.
Tyle.

ocenił(a) film na 9
Funkrunner

Dzięki wielkie teraz wszystko jasne ;)

ocenił(a) film na 9
Funkrunner

Ale jednak władca marionetek żadnych specjalnych tajemnic motoko nie przekazuje - przynajmniej nie takich, których przekazania mogłoby się bać ministerstwo (sam fakt, że wykorzystywali program Master of Puppets dla własnej korzyści jest już wiadomy od rozmowy szefa sekcji 9 z pracującym dla niego hakerem)

ocenił(a) film na 10
Starrysky

Wiadomo o tym, a właściwie się podejrzewa, ale nie ma na to dowodów, przynajmniej nie takich bezpośrednio ich obciążających...