Gotycka sztuka zdobnicza najpełniej realizowała się w obiektach kultu religijnego, będąc ściśle podporządkowaną kanonom średniowiecznej filozofii. Stanowiła dopełnienie... Zobacz pełny opis
Gotycka sztuka zdobnicza najpełniej realizowała się w obiektach kultu religijnego, będąc ściśle podporządkowaną kanonom średniowiecznej filozofii. Stanowiła dopełnienie architektury sakralnej. Podziwiamy gotyckie malowidła pochodzące z XIV, XVI wieku i wysmukłe rzeźby figuralne z charakterystycznie wygiętym ciałem w kształcie litery S.Gotycka sztuka zdobnicza najpełniej realizowała się w obiektach kultu religijnego, będąc ściśle podporządkowaną kanonom średniowiecznej filozofii. Stanowiła dopełnienie architektury sakralnej. Podziwiamy gotyckie malowidła pochodzące z XIV, XVI wieku i wysmukłe rzeźby figuralne z charakterystycznie wygiętym ciałem w kształcie litery S. Mamy okazje prześledzić zmiany zachodzące w rzeźbie gotyckiej (przewaga wątków macierzyństwa nad motywami pasyjnymi). Przykładem jest tutaj figura cudownej Madonny z Krużlowej. Oglądamy ekspresyjny w wyrazie nagrobek króla Kazimierza Jagiellończyka z Katedry na Wawelu oraz Ołtarz Mariacki Wita Stwosza. Przykładem kunsztu rzemiosła artystycznego jest misternie haftowany ornat Piotra Kmity złożony w Wawelskim Zamku. Konsultacja: Tadeusz Chrzanowski, Andrzej Pełzowski [opis dystrybutora]