PILINHA: {__webCacheId=filmBasicInfo_pl_PL, __webCacheKey=714149}

Han Solo: Gwiezdne wojny - historie

Solo: A Star Wars Story
6,7 78 153
oceny
6,7 10 1 78153
6,1 38
ocen krytyków
Han Solo: Gwiezdne wojny historie
powrót do forum filmu Han Solo: Gwiezdne wojny - historie

Do napisania tego postu skłoniły mnie dwa artykuły:
http://www.indiewire.com/2018/02/jj-abrams-star-wars-last-jedi-women-1201929593/
Teza brzmi mniej więcej tak:
J. J. Abrams: “If you are someone who feels threatened by women and needs to lash out against them, you can probably find an enemy in ‘Star Wars.”
Oraz odnosi się do Black List founder Franklin Leonard:
“When you’re accustomed to privilege, equality feels like oppression.”
W domyśle odnosi się do tezy, iż bycie białym mężczyzną niesie za sobą takie przywileje, że powrót do stanu „równości” mężczyźni traktują jako ucisk, w języku neo- marxizmu „opresję”
https://www.forbes.com/sites/scottmendelson/2018/05/29/as-solo-a-star-wars-story -flops-are-movies-about-white-men-box-office-poison/#1701d5915d49
Ten artykuł stawia następującą tezę, co prawna ze znakiem zapytania ale jednak:
„Did Solo: A Star Wars Story disappoint because it had a white male lead?”
Wymieńmy parę naprawdę silnych kobiecych postaci w filmie:
Ellen Ripley – “obcy”
Panna młoda – “kill bill”
O-Ren Ishii jw
Sierżant Rita “na skraju jutra”
Maggie Fitzgerald – za wszelką cenę”
Princess Leila
Cersei Lannister
Madeline Madrigal "Ma-Ma" – “Dredd”
Sarah Connor T2
Trinity „Matrix”

Porównajmy z kobiecymi postaciami proponowanymi przez disney w SW:
Rey
Vice adm Hodo
Rose Tico
Kapt Pasma
Qira
Co jest z nimi nie halo?

1. Marry Poppins
Czyli mam magiczne możliwości i nie ma co dalej drążyć.
Czyli siła kobiet nie wiąże się z nabywanymi umiejętnościami czy rozwijaniem i szlifowaniem wrodzonego talentu tylko z magią.

Przypomina mi to żarty Budnego o grubych babach:
Mówiłem już że ładnie wyglądasz? Tutaj „że masz super moce”?
Nie
Dobrze to znaczy że krew wciąż dochodzi do mózgu
Marry Poppins kojarzy się w tym wydaniu z histerycznymi reakcjami kobiet na zagrożenie, vide dialog Hobo- Poe poniżej.

2. Wieczny foch i uraza na przykładzie vice adm Hodo:
Poe: Jaki mamy plan?
Hobo: Jaki mamy plan? I idzie na tron admiralski strzelając focha
Wieczny foch i uraza kojarzona jest obecnie z feminizmem walczącym z męską opresją.

3. Moc jest kobietą
K. Kennedy w koszulce moc jest kobietą, próbuje monetaryzować ten uniwersalną siłę łączącą wszystkie żywe istoty uniwersum SW, nakłaniając kobiety do kupienia biletu do kina zamiast dać widzowi uniwersalną rozrywkę.
Kobieca moc ma spowodować zmianę targetu, do którego firma disney kieruje swój przekaz. Poprzez ten zabieg widownia i zyski mają wzrosnąć o …%.
https://i.redd.it/6aw3vw8uep501.jpg
Jak nie działa moc i czym nie jest, pokazano w TFA
https://www.youtube.com/watch?v=xiFck6h6VaA

4. feministyczny bełkot
- „patriarchy” powiązana tylko z „white male”
- oppression
- privilege
- sexism

Według feministycznej „religii” mężczyźni odczuwają wrodzony lęk przed silnymi kobietami. Wiąże się to z lękiem przed utratą męskich przywilejów i zagrożeniem współczesnych nerdów ze strony sexualnie wyzwolonych kobiet, których wymaganiom nie potrafią oni sprostać.
Mówiąc inaczej, według feministek mężczyźni wymuszają dostęp do kobiet ze względu na swoje męskie przywileje dane im przez patriarchalne społeczeństwo.
Tak więc Rey, Hobo czy Rose są to przykłady silnych kobiet budzących lęk w mężczyznach, fanach SW.
SERIO?

Ale ale ale mamy jeden rodzynek potwierdzający nieprawomyślny patriarchalny układ ukształtowany w wyniku społecznej ewolucji człowieka, przypadek Qiry.
Szczurek kanałowy, niepiśmienny, sprzedający działki narkotyku na ulicy, awansuje na „porucznika” przestępczej triady w ciągu 2- 3 lat. W jaki sposób? Tradycyjny du*a za zasoby.
Qira jest silna siłą swojego właściciela z triady.
Do tego te drewniane aktorstwo, gra dwoma minami, najsłabsza rola w i tak słabym filmie.
Chyba to jest niezamierzony rolling feministek…

5. Kobiety jako „rebelia” wobec starego reżimu są naturalną konsekwencją tego podejścia.
Po usunięciu z fabuły Luka i Hana, rebelią dowodzą Leila, Rey, Rose i te postaci które disney wprowadzi do fabuły w ep. 9. Przeciwko mają Kylo i gen Hux oraz kolejnego Supreme Leader wyciągniętego z czeluści kosmosu.
Dzięki jatce w ep. 8 po stronie rebelii z męskich postaci został tylko Poe.
Dlatego usunięto Trevorrowa jako reżysera ep. 9, chciał on aby występowały w nim postacie jak Luk i Snake.
Chyba że Qira się pojawi jako szefowa mafii i przejmie rebelię za długi. Saga SW niespodziewanie skręci wtedy na patriarchalne koleiny znane z Kill Bill.
W sumie jestem za, czy znacie rewolucję wywołaną przez kobiety? Ja nie, poza rewolucją lat ’60, którą przyniosła pigułka antykoncepcyjna wymyślona przez mężczyzn.

6. Czego disney chce od widza?
Można w skrócie powiedzieć, iż chce aby każdy widz był na wzór gender fluid: emotionally fluid.
A gender fluid: person may at any time identify as male, female, neutrois, or any other non-binary identity.
Emotionally fluid: Similar to advanced schizophrenia with involuntary narcissistic rage but much more gentler and needy.
Mówiąc krótko, bodźce wysłane przez obraz disney mają wywoływać takie reakcje w ciele widza aby był on „needy”.
Widz ma się identyfikować z firmą disney, sprzedawanym produktem i nie odczuwać nienawiści do firmy za to że wciska guano, tylko nieustannie zabiegać o więcej.
Jako mechanizm obronny służy powyżej opisany feministyczny bełkot, który przyjęty przez widza za swoje „10 przykazań” pełni rolę wewnętrznego strażnika przywiązania do systemu.
Czyli tak naprawdę na żądanie disney, widz ma popadać dobrowolnie w schizophrenie.

Pobierz aplikację Filmwebu!

Odkryj świat filmu w zasięgu Twojej ręki! Oglądaj, oceniaj i dziel się swoimi ulubionymi produkcjami z przyjaciółmi.
phones