PILINHA: {__webCacheId=filmBasicInfo_pl_PL, __webCacheKey=6794}
6,6 724
oceny
6,6 10 1 724
5,7 3
oceny krytyków
Kobieta w kapeluszu

Atrakcyjna, choć powściągliwa w formie, refleksja o współczesności na przykładzie środowiska aktorskiego. Ewa, młoda i wrażliwa aktorka, gra w teatrze jedną z trzeciorzędowych ról - manekina w "Balu manekinów" Brunona Jasieńskiego. Marzy o zagraniu "prawdziwej" roli, lecz nie znajduje w sobie bezwzględnej siły przebicia. Taką "prawdziwą" rolą mogłaby być partia Kordelii w planowanej przez teatr inscenizacji szekspirowskiego "Króla Lira". Okazuje się jednak, że o wystawieniu jednego z najwybitniejszych dramatów decyduje hierarchia merkantylnych wartości. Ewie pozostają oczekiwania na następną szansę i - marzenia.

opis użytkownika

Ewa jest młodą aktorką. Jedyne role jakie otrzymuje to małe epizody. Pewnego dnia dowiaduje się, że ma zagrać ważną rolę w przedstawieniu z aktorem, który jest jej ideałem. Tymczasem koleżanka załatwia jej rolę w filmie. Okazuje się, że w tym filmie ważny jest kapelusz, a nie ona. Ewa odrzuca propozycję. Nie układa się też w życiu osobistym Ewy. Nie może dogadać się z rodziną. Na dodatek okazuje się, że przedstawienie zostało odwołane ...

Beata
opis użytkownika

Ewa jest początkującą aktorką, brak jej jednak siły przebicia, tak ważnej w wybranym zawodzie. Podziwia doświadczonego kolegę Ziembińskiego, który przez lata pracy nie stracił godności i szacunku dla innych. W teatrze pojawia się reżyser Lewicki. Proponuje Ewie rolę Kordelii w Królu Learze. Ewa zaczyna obsesyjnie myśleć o tej postaci. Odwiedza profesorkę ze szkoły teatralnej i rozmawia z nią o istocie aktorskiego powołania. Przyjaciółka załatwia Ewie pracę w filmie. Postać filmowej "kobiety w kapeluszu" jest drobnym epizodem. Bohaterka bezskutecznie usiłuje dowiedzieć się, jakie znaczenie ma ona dla reżysera. Kiedy uzyskuje informację, że najważniejszy jest kapelusz, rezygnuje z propozycji. W jej życiu uczuciowym panuje chłód. Zrywa z mężczyzną, który chce się z nią ożenić, i trudno jej nawiązać kontakt z matką. Przeżywa wstrząs, gdy dowiaduje się, że rolę Kordelii powierzono koleżance. W końcu zapada decyzja, że sztuka Szekspira w ogóle nie będzie wystawiona. Brzegiem morza idzie Ziembiński jako król Lear i Ewa jako Kordelia. Rozmawiają ze sobą szekspirowskimi dialogami.

Remington_Steele
opis użytkownika

Początkująca aktorka Ewa (Hanna Mikuć) ciągle czeka na możliwość sprawdzenia się w poważnej roli teatralnej. Choć aktualnie gra jedynie w niemym epizodzie, reżyser Lewicki (Marek Kondrat) robi jej nadzieję, że otrzyma rolę Kordelii w wystawionym w przyszłości ?Królu Lirze? Szekspira. Przyjaciółka Magda (Magda Wołłejko) załatwia Ewie drobny epizod w filmie... ma zagrać kobietę w kapeluszu, która przechodzi ulicą. W teatrze zostaje ogłoszona obsada ?Króla Lira?... Wśród kandydatów do ról nie ma Ewy.
Rzeczywistość bohaterki to świat pełen płaskich kompromisów, podłości i prywaty, w którym Ewa nie potrafi się znaleźć i którego nie potrafi zaakceptować.

hauser
opis użytkownika

Pobierz aplikację Filmwebu!

Odkryj świat filmu w zasięgu Twojej ręki! Oglądaj, oceniaj i dziel się swoimi ulubionymi produkcjami z przyjaciółmi.
phones