PILINHA: {__webCacheId=filmBasicInfo_pl_PL, __webCacheKey=461133}
7,5 237
ocen
7,5 10 1 237
Kuro obi
powrót do forum filmu Kuro-obi

dla osób, które trenują sztuki walk lub po prostu interesują się kulturą Japonii. Film ma dla mnie wartość bardzo osobistą, gdyż sam trenuję Karate Shotokan od 7 lat,( amatorsko Jeet Kune Do i Muai-Thai od 1 roku, także amatorsko) W wielu filmach o sztukach walk nie widziałem przesłania płynącego z filmu, a nawet gdy owe było, to nie było ono dość zprecyzowane. W prawie żadnym filmie nie widziałem filozofii sztuk walk, może w filmach Bruce'a Lee było to jedynie widoczne. Większość zprowadzała się do mordobicia, zemsty, wyrównania rachunków- wszytko byle nie poruszać filozoficznego aspektu sztuk walk i aby film uzyskał jak największą oglądalność-sprzedaż. Do tego super wybuchy, latanie i 50 kopnięć zanim bohater wyląduje:P.

Wracając do filmu, Kuro Obi (jak by ktoś szukał to także "Black Belt" lub po polsku "Czarny Pas") ukazuje aspekt sztyk walk, których osobiście nauczyłem się ćwicząc Karate w moim klubie, a mianowicie, że ucząc się Karate lub ogólnie sztuki walk uczymy się jak unkiać konfrontacji i jak NIE UŻYWAĆ przemocy. To bardzo ważne, bo Karate zostało stworzone do czynienia dobra i pokoju. Dla przykładu styl Shoto-kan oznacza "szum wiatru wśród sosen". Nie będę Wam zdradzał treści fabuły, lecz mogę zaznaczyć, że w filmie będzie widoczne rozróżnienie pomiędzy dwoma bohaterami, z któych jeden kroczy dobrą, a drugi złą ścieżką.

Film grąco polecam dla wszystkich!
Zachęcam do podzielenia się Waszymi opniami i odczucaimi z filmu.

ocenił(a) film na 5
ExtremeSpeedDK

Też masz problemy. Mam nadzieję, że tak poza tym oglądasz ambitniejsze kino.

marscorpio

heheh dokładnie ... właściwie chciał się chyba pochwalić ile lat trenuje.. .i dorobił do tego ideologię :)

ExtremeSpeedDK

no to żeś dokopał .. 7 lat treningu chyba nie przeszło bez uderzeń. a może ja się mylę ale ..cóż