Mam na myśli film o którym myślisz "co to kurvva było?!!!!!!" itp czyli generalnie coś bardzo specyficznego i schizowego. Większe pewnie są, ale ten dla mnie na razie jest w ścisłej czołówce. Możesz podać kilka większych ( Cronenberg, Lynch?). Btw. ponoć Jodorowsky robi takie lekko mówiąc dziwne filmy, nie widziałęm na razie nic od niego.
Kret, Święta Góra i Święta Krew z Jodorowskiego, Salo czyli 120 dni do sodomy, Mechaniczna Pomarańcza (ale pewnie widziałeś), Crash - Niebezpieczne Pożądanie Cronenberga. Z mniej znanych to Nekromantik, Cannibal Holocaust, Porno Holocaust czy Guinea Pig.
Do wymienionych filmów Jorodowskiego, Mechanicznej pomarańczy, Nagiego Lunchu dorzuciłbym Głowę do wycierania.
Serio? Zaliczanie "Mechanicznej Pomarańczy" do popieprzonych filmów to jedna z najbardziej popieprzonych rzeczy, jakie można zrobić.
Co nie zmienia faktu, że nie zasługuje ona na miano filmu popieprzonego. Właściwie, to co Twoim zdaniem znaczy, że coś jest "popieprzone"? Jakbyś to zdefiniował?
No wiadomo, jest wiele filmów które są o wiele bardziej poryte niż Pomarańcza. Głownie film popieprzony to dla mnie taki w którym rzeczywistość jest bardzo mocno zakrzywiona i a podejmowana tematyka dotyczy np. chorób psychicznych, ostrych dewiacji czy wielu dziwactw.
Jaki styl gonzo? Co wydarzyło się naprawdę? Depp i Del Toro byli zjarani i upici na planie i nie udawali ?:) Las Vegas Parano to prawie bajeczka, jest chyba z 1000 filmów, które są bardziej popieprzone. Przecież już legendarny Frankenstein z 1931 ryje o wiele bardziej mózg.
Nie Depp i Del Toro, ale Thompson. Potem to co się wydarzyło w Las Vegas opisał mniej lub bardziej (gonzo) zgodnie z rzeczywistością w "Lęku i odrazie", na podstawie której powstał scenariusz.
Jak szukałam pewnego filmu, to natrafiłam na coś takiego: http://www.youtube.com/watch?v=RyATCim_vKk (Dr. Caligari 1989)
Odmienne Stany Świadomości! Las Vegas Parano to przy tym pikuś ;) 2 dni miałam prawdziwy mindfu*ck w głowie po filmie, nie wiedziałam co się dzieje.
Do tego wspomniany Nagi Lunch- zdecydowanie, polecam.
The Holy Mountain (1973),Ładunek 200 (2007),Begotten (1990),Odgłosy robaków - zapiski mumii (2009),Antychryst (2009)