Pod koniec filmu można usłyszeć piosenkę zespołu Rammstein "Mein Herz Brennt", lecz niestety moje serce nie płonie po obejrzeniu tego filmu. Kino teoretycznie ambitne i poruszające ważne kwestie, ale mimo mojego uwielbienia do kina mocno oddziałującego na emocje, minęło się ze mną . Od początku wiadomo jak potoczą się losy tytułowej Lilji, ale mimo to starałem się oglądać z zaciekawieniem w jaki sposób autorzy przedstawia jej dalsze losy. Niestety im dalej w las tym , może i ciemniej, ale przy okazji patetycznie, a zarazem bez emocji i nijak. Plus za przedstawienie ogólnego obrazu nędzy i rozpaczy oraz za dobrą muzykę. Z mojej strony moce "5". Do tematyki filmu może nie pasuje ta wypowiedź, ale bardzo ładna aktorka grająca role główną.
Dodam jeszcze moim zdaniem lepsze filmy o upodleniu człowieka...Ładunek 200, Gniazdo Bestii, Nabbeun namja, Piekielny Brooklyn, Połyskliwa skóra, Kieł, Miłosne piekło czy choćby Candy
podpisuję się pod każdym zdaniem. już sama początkowa scena klęczenia w błocie w zwolnieniu mnie zraziła, potem przewaga przewidywalności, patosu i kiczu. aż sobie zaznaczę do obejrzenia wymienione filmy to może zmarnuję mniej czasu na średnie filmy :}
Zacznij od Ładunku 200 i Połyskliwa skóra bo jest zdecydowanie najlepszy z tych wymienionych. Co do innych ciekawych a mało znanych pozycji to polecam: Tyranozaur, Funny games (zapewne znasz), Nasza klasa (Estonia), Stoic (Jedyny dobry film Uwe Bool'a), Idź i patrz czy znane Nieodwracalne
Idź i patrz był bardzo dobry, ale znowu raził mnie przejaskrawiony obraz Niemców, co do jednego krzywa morda i lubowanie się w zadawanym cierpieniu..
poza FG i NK biere wszystkie