Reżysera tego filmu powinno się leczyć psychiatrycznie. Nie wierzę, że ktoś zdrowy na
umyśle jest w stanie wymyślić taką historię! A wiem co mówię, bo studiuję kierunek
psychologiczny.
Porządnego filmu gore nie widziałeś najwyraźniej, skoro uważasz, że "taką historię" napisał ktoś psychicznie chory. Zresztą, gdyby w ten sposób podchodzić do tematu, to okazałoby się, że zdecydowanie zbyt duża populacja ludzi to psychopaci (w sumie, może i tak jest, albo przynajmniej w odpowiednich warunkach jak prawi Zimbardo). Dzieło, to dzieło i tyle. A "kierunek psychologiczny" nie daje Ci nic ponad to, że musisz czytać dużo czasem ciekawych, czasem mniej książek, wiem to z trzyletniej autopsji.
Dobrze powiedziane, zwłaszcza ostatnie zdanie. Dzisiaj studiować może każdy, a po ukończeniu jakiegokolwiek kierunku być jeszcze głupszym niż wcześniej. Ja studiowałem w swoim życiu dwa kierunki i wcale nie czuję się od tego mądrzejszy...
Mówiąc: odpowiednie warunki mamy na myśli warunki skrajne, w których wpływ społeczeństwa i autorytetu powoduje takie a nie inne zmiany w zachowaniu człowieka. Nie sądzę, żeby scenariusz tego filmu powstał właśnie w takich warunkach, tylko jest skutkiem pewnych wyobrażeń i wizji autora. A jeśli wizje i wyobrażenia są takie, jak przedstawione na filmie, wtedy można wysnuć wniosek, że autor nie jest człowiekiem do końca zdrowym umysłowo. Nie nazwałabym tego filmu dziełem. Dziełem można nazwać wytwór, który wnosi coś do życia społeczeństwa, życia kulturalnego. Ten film na pewno nie spełnia takiej roli. Jest nie dość, że obrzydliwy, to jeszcze skrajnie słaby i nudny. Nie należy go mylić z motywem brzydoty w sztuce, bo i ona ma swoją rolę do odegrania. Ten film nie spełnia żadnej roli, poza napawaniem nas obrzydzeniem i skłanianiem do konwulsji. A nie taką chyba rolę powinien odgrywać film.