do jak we śnie lub orzeł vs rekin? bardzo prosze o propozycje? reżyserów i scenarzystów obu dzieł znam dobrze ale może i inni są równie porysowani?
oglądam sporo śmieci ale takiego gatunku mam niedosyt!
Podobne filmy (o tzw ludziach "nieprzystosowanych społecznie"):
Noi Albinoi
Zakochani widzą słonie
Powrót do Garden State
Dróżnik
Guzikowcy
Elling
Mała Miss
To tak naprawdę główny tytuł jaki bym polecił. Jeśli komuś podobał się Orzeł i Rekin, na Flight of the Conchords zawieść się nie powinien.
jeśli podobał ci sie ten film to polecam ci "happy go lucky..." choc nie lubie tego typu filmów
Doskonaly temat..
Byc Jak John Malkovic.. hm chyba wszyscy znaja
Miasto Kobiet - Felliniego - totalny surrealizm, u mnie na pewno top 10
Duża ryba - T. Burton
wspomniany wczesniej elling - bardzo dobry
czarne komedie trącące lekko, lub nawet bardzo absurdem, pewnie dobrze znane, ale moze nie.. ale i tak godne polecenia:
las vegas parano, gorzej być nie może, requiem dla snu.
no i dzieki wszystkim za tytuly..
Zapraszam na mojego bloga, mam tam listę filmów powiedzmy, że w podobnym klimacie:)
Przede wszystkim filmy Michel'a Gondry, Posina i Andersona. Polecam
'Rushmore' bardzo^^
"lars and the real girl". baaaaaaaardzo polecam! mój absolutnie ulubiony film. i przestrzegam przed czytaniem czegokolwiek na temat tego filmu. prócz mojego posta ma się rozumieć :D jest okazja kupna filmu, gdyż będzie dostępny w formie dodatku do gazety wyborczej, 31 lipca :D
Taa,lars bije tą zakręconą produkcje na łeb na szyję!! Nie żebym marudził ale zdecydowanie polecam LARS AND THE REAL GIRL, oraz Broken Flowers,
Donnie Darko i wiele innych
"ty i ja i wszyscy których znamy"
"Zakochani widzą słonie"
"Lars and the real girl"
no i "Little miss sunshine"
Jest taka nowa animacja, też z antypodów, która po obejrzeniu jakos bardzo skojarzyła mi sie z tym świetnym filmem; "Mary and Max" - polecam!
Paper Heart (2009)
http://www.filmweb.pl/f495369/Paper+Heart,2009
Polecam gorąco nie zawiedziesz się ...
Ja dodam jeszcze "Tamten świat samobójców" Gorana Dukića, "Kontrolerów"
Nimróda Antala i "Szczęśliwy traf" Brada Andersona. Albo serial "Gdzie
pachną stokrotki". A "Paper Heart" odradzam (zero chemii między bohaterami
i wymuszony temat). Już lepsze jest "Nick i Norah" idąc skojarzeniem
Michaela Cery. :)
No, kurwa, rzeczywiscie, Reqieum dla snu i Las Vegas Parano są strasznie podobne...
A tak na poważnie to "Człowiek bez przeszłości" Kaurismakiego baaardzo podobny. Też taka "tania" fabuła, ale poprowadzona tak, jakby to był realizm w czystej formie. Czyli taka autoironia pod kątem formy filmu ;). Ciekawy zabieg.
Motyw nerda z krwi i kości pojawia się też w "Juno", w "Kłopotliwym człowieku" można doszukać się podobieństw (zdziwaczałe relacje międzyludzkie etc), chociaż zdecydowanie jest bardziej ambitny. No i "Ghost Town" - musisz sprawdzic, urzekający :)
Też jestem pod wrażeniem tego filmu. Podaję więc parę pozycji, które się tu wkomponują. Oto one:
Między Słowami / Lost in Translation (2003) - http://www.filmweb.pl/Miedzy.Slowami
Życie ukryte w słowach / La vida secreta de las palabras (2005) - http://www.filmweb.pl/Zycie.Ukryte.W.Slowach
Jeździec wielorybów / Whale Rider (2002) - http://www.filmweb.pl/Jezdziec.Wielorybow
Dobre serce / The Good Heart (2009) - http://www.filmweb.pl/film/Dobre+serce-2009-327867#
Dedykacja / Dedication (2007) - http://www.filmweb.pl/film/Dedykacja-2007-295299
Miłego oglądania!
A z nowszych to "Scott Pilgrim kontra świat", Cera znów, znów w podobnej do "Juno" roli, ale ogląda się bardzo przyjemnie :) Mocno absurdalne, tak że chyba nie dla wszystkich, ale polecam.
o ile nie przeoczylem to nikt nie wspomnial o filmie 'Adam' ( http://www.filmweb.pl/film/Adam-2009-475159 ). w przeciwienstwie do niektorych tutaj wymienionych, 'Adam' jest rzeczywiscie podobny, tez opowiada o chlopaku z aspergerem. pozatym:
'500 days of summer',
'Unmade Beds' - Alexis Dos Santos
'once' - John Carney'
'Stranger Than Fiction' - Marc Forster
Boy nowy film Taiki Waikiki.. jak lubisz filmy o freakach i nieudacznikach to tez norweski film Elling i duński Ex Drummer
- Opowieści z chłodni
http://www.filmweb.pl/film/Opowie%C5%9Bci+z+ch%C5%82odni-2011-614766
- W kosmosie nie ma uczuć
http://www.filmweb.pl/film/W+kosmosie+nie+ma+uczu%C4%87-2010-564312
Ghost World
Slacker
Sprzedawcy - i wszystkie kolejne filmy Kevina Smitha, ale przede wszystkim Sprzedawcy
SubUrbia(1996)
The Good Life
Chłopaki z baraków(serial i 2 pełnometrażowe filmy) - koniecznie z polskim lektorem, jest w tej produkcji zarąbisty
Eastbound & Down
Boso, ale na rowerze
Shameless
Filmy zupełnie różne i niektóre można uznać za niespecjalnie podobne, ale uważam, że warto się zapoznać.