Trzydziestoletnia Marcela marzy o lepszym, ciekawszym życiu. Pomimo gorących i namiętnych nocy, małżeństwo Marceli przeżywa kryzys. Zmęczona ciągłymi kłótniami z mężem i niepewnością jutra wraz z dziećmi wyprowadza się do matki. Kiedy wydaje się, że nic już dobrego ją nie spotka, poznaje starszego mężczyznę. Evžen jest nie tylko bogaty, ale również nonszalancki i obyty w wielkim świecie, mieszka w malowniczej Toskanii. Przed doświadczoną przez los kobietą otwiera się perspektywa wymarzonego, lepszego życia u jego boku.
opis użytkownika
W zniszczonym po powodzi warsztacie samochodowym wre praca. Jarda, sympatyczny mechanik i ojciec rodziny, zarabia na utrzymanie „uzdatniając” kradzione auta. Wspólnik zleca mu dokonanie metamorfozy luksusowego volvo z satelitarnym zabezpieczeniem i wtedy bohater popada w tarapaty. Jarda trafia za kratki, a jego piękną żoną pragnie zaopiekować się właściciel feralnego samochodu, bogaty Czech od lat mieszkający we Włoszech. W słonecznej Toskanii Marcela będzie musiała dokonać trudnego wyboru pomiędzy przystojnym mężem a hojnym, choć nieco podtatusiałym milionerem, który przychyla nieba zarówno jej, jak i jej dzieciom.
[opis dystrybutora]
Marcela jest atrakcyjna trzydziestolatką, żoną i matką dwójki dzieci. Jej mąż Jarda ma salon samochodowy, w którym "uzdatnia" kradzione samochody. Od powodzi, która nawiedziła okolice, ich rodzina przechodzi kryzys, również finansowy. Jedyne co trzyma razem Jardę i Marcelę to seksualna zależność i wytrwałe starania Marceli. Pewnego dnia jej cierpliwość się jednak kończy, odchodzi i zamieszkuje ze swoją matką. Poznaje Evzena; starszego, bogatego i nobliwego mężczyznę, który mieszka w Toskanii, a w Czechach ma willę. Piękna kobieta czuje, że być może los daje jej szansę na lepsze życie…
opis festiwalowy
Jeśli za charakterystyczne cechy dla czeskiej kinematografii uznać absurd, groteskę, bezpośrednie, ale ciepłe, podejście do ludzkiej seksualności, to twórczość Jana Hřebejka doskonale wpisuje się w filmową tradycję naszych sąsiadów zza Olzy. Ale dla Hřebejka ważna jest również historia Czech. W Musimy sobie pomagać zmierzył się z problemem II Wojny Światowej, w Pupendo ukazał sytuację artysty w czasach reżimu komunistycznego, Pod jednym dachem to przypomnienie roku 1968, najbardziej bolesnego momentu w powojennej historii Czechosłowacji, natomiast Piękność w opałach to historia czasów przełomu ustrojowego.
opis dystrybutora kina