Poroże amerykański horror wyprodukowany przez mistrza horroru Guillemo Del Tora, nawiązuje do folkloru, legend i przedstawia historię rodzeństwa mieszkających w miasteczku na odludziu gdzieś w stanie Oregon. Mają miejsce makabryczne morderstwa, a brat i siostra powiązali poszczególne wydarzenia. Reżyser filmu Scott Cooper twórca nagrodzonego Oskarem Szalonego Serca, Zrodzonego w ogniu, Bielma, Wrogich, potrafi trzymać widza w napięciu oraz wyeksponować poszczególne postacie.
Cooper współpracuje ze znanymi aktorami m.in. Christianem Balem, Jeffem Bridgesem. Poroże pokazuje życie codzienne mieszkańców, relacje między postaciami na tle wydarzenia wstrząsającego społecznością. Rodzeństwo ma napiętą relację, ale wspiera się nawzajem. On jest szeryfem, ona nauczycielką, która chce pomóc uczniowi. Mierzą się ze swoimi lękami i trzymają dla siebie tajemnice. Cooper skupił się bardziej na eksponowaniu postaci niż na pokazywaniu potwora. Ten ukrywa się w kopalniach, podziemiach, gdzie konsumuje swoje ofiary i budzi przerażenie, potężnie zbudowany, z głową podobną do wilka, uderza kłami i pazurami. W legendach indiańskich nazywano go Wendingo i nawiązano do tej postaci w medycynie. Opisano stan psychozy, człowiek staje się opętany i staje się kanibalem. Nie może przestać, sieje śmierć i zniszczenie, wzbudza strach. Postacie o nim wspominają, a w całej okazałości pokazuje się pod koniec filmu. Reżyser przedstawia naturalistycznie potwora, niebezpiecznego jak Obcy z serii filmów science - fiction. Finałowa konfrontacja jest walką Dawida z Goliatem, Keri Russell w labiryncie, w pułapce decyduje się walczyć z drapieżnikiem w nierównej walce.
W filmie potwór uosabia najgorsze koszmary, demony, a te są w każdym z nas. Zmaga się z nimi protagonistka, co zasugerowano, kiedy robiła zakupy. Kusiło ją by kupić alkohol nie raz. Ma napiętą relacje z bratem, odczuwa żal, poczucie winy i mimo tego znajduje w sobie siłę, by stać się lepszą wersją siebie. Przeżyła traumę i chce pomóc uczniowi, który opowiada jej makabryczną bajkę. Jej bohaterami są trzy niedźwiedzie, które w bardzo wyraźny sposób nawiązują do jego ojca, młodszego brata i niego samego. Małomówne dziecko ma traumę o której nie mówi, ma wątłą budowę ciała i prześladują go okrutni rówieśnicy. Opiekuje się młodszym bratem, przynosi do domu martwe zwierzęta i dokarmia ojca, zmieniającego się w Wendingo. Widać na nim strach, zagubienie i chce się tej postaci współczuć. Nauczycielka ma w sobie empatię, siłę i motywację by uczniowi pomóc, staje się dla niego postacią matczyną. Staje w jego obronie.
Poroże Scotta Coopera opiera się na przerażającej indiańskiej legendzie, czerpie wzorce i schematy z różnych filmów , trzyma w napięciu i daje do myślenia. W filmie o drapieżcy, kanibalu pokazana jest kondycja człowieka, jak mierzy się ze swoją traumą. Poroże wstrząsa warstwą wizualną, a także emocjonalną.