Witam,
Jestem nowicjuszką na Filmwebie, więc proszę o wyrozumiałość :)
Obejrzałam „Prestiż” , raz. Byłam lekko skonfundowana i naprawdę, nie siląc się na pseudo –intelektualizm szczerze przyznam, ze nie wiele zrozumiałam. Pewne detale nie pasowały do całości. Gubiłam się w czasie. I wtedy weszłam na forum. Co za cudowne źródło interpretacji! Burza mózgów w którą się wczytałam, różne punkty widzenia, to naświetliło mi sytuacje. I wtedy obejrzałam film po raz drugi. Wszystko stało się jasne!
Wiem, ze wielu spiera się o zawiłości fabuły.
SPOILER
Ja to widzę tak - Angier był człowiekiem zawistnym i chłonącym pochwały, w swoim fachu był jednym z mistrzów iluzji i ułudy. Właśnie, jednym. Drugim był Borden-mniej pokręcony od swojego przeciwnika, ale równie zdolny. Cala zagadka filmu opiera się na inwencji głównych bohaterów-prześcigania się w tworzeniu nowych sztuczek. Przechodząc do meritum – wynalazek Tesli był zguba dla Angiera, dla wszystkich. Angier gdy odkrył moc machiny, tworząc kopie siebie-która każda z nich była kolejną kalką magika, ale myśląca, czująca tak samo jak pierwowzór, z ta sama obsesją upokorzenia Bordena. I to on był mężczyzną, który kończył sztuczkę prestiżem. Właśnie on, bo przecież nie mógł znieść oklasków skierowanych do jego sobowtóra. Pragnął całej glorii wiec zaryzykował i skopiował swoja osobę. I tak narodziła się jego udręka,