Rzeź

Carnage
2011
7,1 123 tys. ocen
7,1 10 1 122961
7,4 55 krytyków
Rzeź
powrót do forum filmu Rzeź

Od razu zaznaczę, że nie znam się na twórczości Polańskiego, ale za to widziałam "Boga Mordu" (czyli realizację dramatu, na podstawie którego powstał film) wystawiany na deskach Sceny Miniatura w Krakowie (gorąco polecam!). Właśnie przez to mój odbiór filmu był ukształtowany przez sztukę - miałam do czynienia z treścią którą znam i bardziej dokonywałam porównania na płaszczyźnie sztuka-film. I może dlatego niektórzy obierają "Rzeź" jako sfilmowany spektakl. Film był niesamowicie zbieżny z "Bogiem Mordu" i odniosłam wrażenie, że reżyser bardzo trzymał się oryginału, co się chwali. Poza tym ta "teatralność" ogółem: miejsce akcji ograniczające się do kilku, niemal klaustrofobicznych pomieszczeń, przesadność pewnych zachowań - nie wiem jak Was, ale mnie o dziwo nie raziły. W porównaniu ze sztuką wychodzi nieco gorzej (wiadomo, w teatrze; na żywo, atmosfera jest bardziej namacalna i pewne rzeczy lepiej wyrazić), ale wart jest polecenia.

A część nieporozumień, co do "Rzezi", według mnie zachodzi , dlatego że "Rzeź" na filmwebie została zakwalifikowana jako komedia (!), kiedy według mnie komedią w ogóle nie jest. Owszem, zawiera elementy, mogące rozśmieszyć widza, ale jest to raczej gorzka satyra na współczesnych ludzi, niż dzieło pokroju "kup colę, duży popcorn i śmiej się do rozpuku". Nie jest to z drugiej strony mega-ambitne dzieło, nie mniej może skłonić do kilku refleksji.

Pozdrawiam :)

użytkownik usunięty
SpiderLily

Dobrze piszesz, zgadzam się w pełni, ale ta "przesadność pewnych zachowań" u mnie spowodowała negatywny odbiór całości. Właśnie to przyczyniło się moim zdaniem do ośmieszenia tego filmu. Podkreślam moim zdaniem :-)