Cześć Filmwebowicze :)
Film mi się podobał, ale mam problem z oceną, bo w zależności od paru czynników zyskuje lub traci, a nie wiem momentami, czy go dobrze zrozumiałem, więc zwracam się do Was z prośbą o wyjaśnienie paru kwestii.
1) Ludzie z dołu zostali stworzeni przez eksperyment naukowy, po czym zostali porzuceni i siedzieli cały czas pod ziemią, będąc zmuszonymi do naśladowania ruchów swoich odpowiedników z góry, czyli oryginałów. W końcu odkryli, że jedna dziewczynka ma słabsze połączenie ze swoim oryginałem i została ich "liderką" w drodze do buntu. Dobrze zrozumiałem? Tu proszę o potwierdzenie jeśli wszystko się zgadza, a jak się mylę to będę wdzięczny za wytknięcie błędów.
2) Teraz rozróżnijmy:
Dobra Lupita - normalna matka i żona dzieciaków
Zła Lupita - ta wariatka z nożyczkami
Dobra Dziewczynka - mała Lupita, która weszła do gabinetu luster
Zła Dziewczynka - mała Lupita, która pochodziła z "podziemnego świata"
Końcówka filmu i flashbacki z dzieciństwa - czy ja dobrze zrozumiałem, że Dobra Lupita to tak naprawdę Zła Dziewczynka, która przykuła do łóżka tę dobrą, a potem zaadaptowała się do świata i zaczęła żyć jak normalny człowiek? Podczas gdy Dobra Dziewczynka, podstępnie oszukana, trafiła do porąbanego miejsca (podziemie), gdzie po latach (trochę ześwirowała i) postanowiła się zemścić na tej Złej Dziewczynce? Czyli że tak naprawdę ta wariatka była Dobrą Dziewczynką, a Dobra Lupita złą? Dobrze to zrozumiałem czy kompletnie nie :D
Jeśli tak, to dlaczego cały film Dobra Lupita zachowuje się jakby jednak była Dobrą Dziewczynką? Widzi gościa od Jeremiasza 11:11 i przypomina sobie z przerażeniem wydarzenia będące wspomnieniami Dobrej, to samo z innymi 11-stkami, potem opowiada mężowi o tej chorej sytuacji... Pogubiłem się w tym filmie i proszę Was o pomoc :)
3) Klony z podziemia wyszły na ulice, zrobiły wielką masakrę, stanęły sobie razem trzymając się za ręce... i co dalej? Ktoś ich aresztuje? Czy może ludzie uznają "dobra, zabiliście tych z góry, to teraz zajmijcie ich miejsce i zapominamy o całej sprawie"? Przecież coś musi się stać (rozumiem, wizja reżysera, otwarte zakończenie itp., ale no bez przesady). Dziwnie bardzo to zakończyli. Jeśli macie hipotezy "co dalej?!" to dajcie znać.
Z góry dzięki za wszelkie odpowiedzi ;)
Dobra Lupita to Zła Dziewczynka. Dlatego na początku nic nie mówiła, bo ludzie z dołu nie potrafili mówić. Dopiero z czasem się nauczyła. Dlatego emocjonalnie podchodziła do śmierci Złych Dzieci. Dlatego czasem odzywało się w niej zło - jak przy zabijaniu kilku postaci. Dlatego wiedziała gdzie iść pod ziemią w tunelach.
Zła Lupita to Dobra Dziewczynka. Dlatego była jedynym człowiekiem z dołu, który potrafił mówić. Trochę słabo jej to szło, ale skoro od jakiegoś 5 roku życia była na dole z ludźmi, z którymi nie mogła rozmawiać to wyszła z wprawy. Ostatnią rzeczą jaką oglądała w telewizji był spot People Across America (czy jakoś tak) - potem to naśladowali ludzie z dołu.
To tak na gorąco, po wyjściu z kina.
Wow, to bardzo dużo wyjaśnia i w końcu wszystko zaczyna się układać w logiczną całość! Dzięki :)
No dobra, ale dlaczego twórcy pokazują wspomnienia np. gościa trzymającego kartkę 11:11, ktore należą do drugiej Lupity? Zrozumiałabym, gdyby pokazali to w taki spośób, że widzi gościa dopiero po powrocie z gabinetu luster. Inaczej to się kupy nie trzyma.
Jest taka scena kiedy ten chlopczyk bawi sie w schowku i podstawia samochod pod drzwi by sie nie zamknely. Ta matka, zla dziewczynka podkopuje ten samochod i drzwi sie zamykaja, widac wtedy ze to ta zla, taka zlowieszcza.
Moja interpretacja:
https://www.filmweb.pl/film/To+my-2019-816982/discussion/Sk%C4%85d+zachwyty+kryt yk%C3%B3w+Odpowied%C5%BA.,3076199
Na samym końcu filmu widać helikoptery i dym w tle, więc wydaje mi się, że załatwiali potem te klony z powietrza - armia pewnie (tylko moje domysły).
Moja interpretacja: https://www.filmweb.pl/film/To+my-2019-816982/discussion/Czy+tylko+dla+mnie+to+f ilm+polityczny+podany+w+mainstreamowej+formie,3076589
Postrzegam ten film w zupełnie innych kategoriach. Dużo w nim nieścisłości, ale pod tym wszystkim reżyser chciał przemycić polityczną i społeczną ideologię.