skandynawskie filmy są fajne! Oglądałam kilka i kazdy mi się podobał, szczególnie Czarny lód i ten. Znacie jakieś równie dobre filmy z tamtych rejonów?
ja z mojej strony polecę Ci takie tytuły jak: Festen, Polowanie (nominacja do Oscara), Jabłka Adama, Få meg på, for faen, 101 Reykjavík, Noi Albinoi, różne klimaty, wszystkie świtne :) teraz ja czekam na jakieś rekomendacje :)
Dorzucę: Tuż po weselu (ta sama reżyser), i dwa podobne do siebie Zło i Wyspa skazańców. I ewentualnie Podziemny front.
duński "Misiaczek", no i von Trier, jeśli nie widziałaś.
wspomniane już "Polowanie" i "Tuż po weselu" obowiązkowo.
Stulatek, który wyskoczył przez okno i zniknął, W kosmosie nie ma uczuć, Kochanek królowej, Zieloni rzeźnicy, Praga i Dobre serce
"Podróżuję sam", "Człowiek, który pokochał Yngvego", "Synowie Norwegii", "W kosmosie nie ma uczuć"...polecam ;)
Generalnie filmy Susanne Bier np. ,, W lepszym świecie" lub ,,En chance til" no i genialne kryminały, chociażby ostatni ,, Zabójcy bażantów".
Od Czarnego lodu obejrzanego przypadkiem na TVP Kultura zaczęła się moja fascynacja thrillerem skandynawskim :) Wyraźnie to rozróżniam, bo raczej nie toleruję obyczaju i komedii z tamtych rejonów. Ostatnie objawienie to http://www.filmweb.pl/film/Po+omacku-2014-680398
Wcześniej http://www.filmweb.pl/film/Skjult-2009-491488 i http://www.filmweb.pl/film/Code+Blue-2011-618821