Ucieczka przed rozjuszonym niedźwiedziem i kłującymi jeżozwierzami, podróże autostopem, zatrzymywanie ciężarówek, skoki nad przepaścią i do tego gęś grająca w golfa ze swym kaczym przyjacielem! To recepta na przygodę, która aż nadto wystarczy dwóm młodym wilczkom! Ona jest samicą z grupy Alfa ? wysportowana, zdyscyplinowana i zwinna niczym Lara Croft! On pochodzi ze stada Omeg. Uwielbia żartować i wygłupiać się z kumplami, spędzać czas na lenistwie i zadawaniu się z grającymi w gry video wiewiórkami. Kiedy jednak pewnego dnia oba wilczki zostają porwane przez strażników rezerwatu, muszą nauczyć się przezwyciężyć dzielące je różnice charakteru. Mają przed sobą setki kilometrów, dziesiątki przygód i rodzące się nieśmiało uczucie.
KONCEPCJA
Choć należą do tego samego stada, Kate i Humphrey, czyli dwa główne wilki z Zakochanego wilczka 3D, dzieli prawdziwa przepaść. Kate to wilk Alfa ? silna, poważna, doskonała przywódczyni stada, która i nakarmi, i weźmie na siebie odpowiedzialność. Humphrey natomiast to wilk Omega ? zawsze gotowy do opowiedzenia głupiego dowcipu. Jego zadaniem jest obracanie wszystkiego w żart. Kiedy okazuje się, że ta wysłana do Idaho dwójka, musi razem odbyć niebezpieczną podróż powrotną do domu, żadne nie spodziewa się pomocy od drugiego? ?Kate i Humphrey zostają postawieni przed trudnym zadaniem przebycia setek mil poprzez leśne głusze, aby dotrzeć do domu?, wyjaśnia Justin Long, aktor użyczający swojego głosu Humphreyowi (w oryginalnej wersji językowej). ?To przygoda ich życia?. ?A także rytuał przejścia, swego rodzaju inicjacja w dorosłość?, dodaje Hayden Panettiere, czyli filmowa Kate (w oryginalnej wersji językowej). ?Ta podróż odmieni oboje w taki sposób, jakiego nigdy się nie spodziewali?. Pomysłodawcę i scenarzystę Sezonu na misia, pochodzącego z Idaho Steve?a Moore?a, zainspirował artykuł o rządowym programie mającym na celu regenerację wilczej populacji w lasach Idaho. ?Łapią wilki w Kanadzie i wypuszczają je w Idaho, żeby tam się rozmnażały?, wyjaśnia Moore. ?Zacząłem się zastanawiać, co by było, gdyby po drodze coś się stało? Gdyby te wilki, które miały zacząć ochoczo się rozmnażać, tak naprawdę się nienawidziły? Tak jak Humphrey Bogart i Kate Hepburn w Afrykańskiej królowej. Całkowite przeciwieństwa?. ?Kate postrzega Humphreya jako rozkochanego w zabawie Omegę?, wyjaśnia współreżyser Anthony Bell. ?Humprey czuje się dumny z tego powodu, że funkcjonuje jako nadworny dowcipniś, Kate zaś jest przeznaczona do większych rzeczy ? to przyszły przywódca swojego stada. Na dodatek została przeznaczona samcowi Alfa będącemu liderem rywalizującego stada?. Pomimo wszelakich różnic światopoglądowych, Kate i Humphrey pomagają sobie w przezwyciężaniu kolejnych przeszkód, które piętrzą się przed nimi na wypełnionej przygodami drodze do domu. Ta podróż zbliża ich do siebie, podsyca w nich również odwagę do złamania odwiecznego prawa wilczego stada, które zabrania małżeństwa Alfy i Omegi. ?Kiedy po raz pierwszy przeczytałem scenariusz, od razu spodobało mi się połączenie tematyki familijnej z motywem łamania społecznych barier?, mówi współreżyser Ben Gluck. ?Uważam, że to niezwykła kombinacja jak na film animowany. A poza tym scenariusz zawierał w sobie szeroki wachlarz emocji oraz zatrzęsienie komediowych epizodów?. Producent Richard Rich dodaje: ?Spędziliśmy nad scenariuszem sporo czasu, dlatego też byliśmy pewni, że udało nam się stworzyć bardzo dobrą strukturę. Każdy element znajdował się na właściwym miejscu, a cała historia opływała w akcję i komedię. Podczas fazy przygotowawczej wszystkie te elementy ciągle udoskonalaliśmy, w efekcie wiedzieliśmy, że nasza opowieść jest poruszająca, zabawna i zwięzła?. ?Chcieliśmy, aby film przemawiał do każdego, do całych rodzin, a ten scenariusz posiadał wszystkie potrzebne do tego elementy?, wyjaśnia producent z ramienia Lionsgate, Ken Katsumoto. ?Młodzi ludzie kochają zwierzęcy świat. Chłopcy lubują się w przygodzie i komedii fizycznej, dziewczynki natomiast uwielbiają mocne i wyraziste postaci kobiece, a dorośli potrafią odnieść się emocjonalnie do rodzinnej dynamiki i ogólnej finezyjności tej opowieści. Ta historia porusza każdy aspekt wymagany w rodzinnym kinie rozrywkowym?.
OBSADA ANGIELSKA
Mając gotowy scenariusz, Bell i Gluck skupili się na znalezieniu charyzmatycznych, utalentowanych aktorów, którzy mieli tchnąć w postaci życie. ?Chcieliśmy stworzyć obraz, w którym najważniejsze elementy ? zarówno głosy aktorów, jak i sama animacja ? mocno by się wyróżniały?, twierdzi Bell. ?Aktorzy wnieśli do swoich ról wiele emocjonalnych odcieni i subtelności, które później uczyniliśmy integralną częścią animowanych postaci?. W poszukiwaniu głosu dla Humphreya twórcy natrafili na Justina Longa, aktora znanego z drugoplanowych ról komediowych w Kobiety pragną bardziej, Szklana pułapka 4.0 czy Zabawy z piłką. ?Uważam, że Humprey to śmiały łotrzyk?, wyjaśnia Long. ?To prowokator, który kocha życie, naprawdę miły, imprezowy facet?. ?Justin Long sprawił, że ta postać stała się wiarygodna?, donosi Gluck. ?Jest fantastyczny w komediowej improwizacji, czytając swoje kwestie wniósł do tej postaci oddech świeżości?. Hayden Panettiere balansuje w roli Kate pomiędzy siłą i determinacją swojej postaci, a jej cieplejszą, łagodniejszą stroną. ?Kate jest córką przywódcy stada?, mówi aktorka. ?Jest twarda i wytrzymała. To łowca. Bierze swoje obowiązki całkowicie na poważnie?. A jednym z jej obowiązków jest małżeństwo z Garthem, synem przywódcy konkurencyjnego stada, ażeby połączyć dwie zwaśnione grupy wilków i zniwelować konflikty terytorialne. Kate jest zdolna do takiego poświęcenia, chociaż nie kocha Gartha. Panettiere wyjaśnia: ?Rozdziera ją wewnętrzny konflikt ? z jednej strony dobrze rozumie, że ma obowiązki wobec stada, ale z drugiej wie, że nie będzie się z tym dobrze czuła?. ?Hayden naprawdę udało się uwiarygodnić postać Kate?, twierdzi Katsumoto. ?Stworzyła silną, odpowiedzialną postać, która jest w stanie zainspirować młode dziewczyny. Do swojej roli wniosła również emocjonalną głębię oraz niezwykłą subtelność?. Znana raczej z ról prowokatorek, Christina Ricci z przyjemnością wcieliła się w Lilly, młodszą i bardzo nieśmiałą siostrę Kate, która ? tak jak Humphrey ? jest wilkiem Omega. ?Lilly jest moim kompletnym przeciwieństwem?, przyznaje aktorka. ?Jest cicha, trochę bojaźliwa i naiwna. Ale czułam się w tej roli naprawdę dobrze?. Podczas swojej pierwszej sesji nagraniowej jako Lilly, Ricci wraz z reżyserami uświadomili sobie, że głos aktorki brzmi podobnie do wokalu Panattiere. Należało wprowadzić jakieś zmiany, więc Ricci zaczęła eksperymentować ze swoim głosem. Stanęło na ?dziecięcym głosiku?, jak określa go sama aktorka, którego Lilly używa rozmawiając z rodziną. Jak twierdzi Gluck, ?wniosła do swojej postaci nieco niewinności i introwertyczności, kreując w ten sposób bohaterkę pełną wdzięku i w pewien sposób wyjątkową?. Podczas gdy Kate i Humphrey usiłują wrócić z Idaho do Kanady, Lilly otrzymuje zadanie dotrzymywania towarzystwa Alfa-wilkowi Garthowi, synowi przywódcy konkurencyjnego stada, dopóki Kate nie powróci. Rezultatem tego obowiązku jest kolejny nieoczekiwany romans pomiędzy dwiema całkowicie różnymi postaciami. ?Garth postrzega jej ślamazarność i niekompetencję jako bardzo uroczą, powoli się w niej zakochuje?, wyjaśnia swoją postać aktor Chris Carmack (Życie na fali). ?To pozytywna opowieść o tym, co może wzniecić miłość, a później utrzymać ją na odpowiednim poziomie. Nie chodzi o to, z kim masz być czy z kim dobrze wyglądasz, tylko o to, z kim się dobrze czujesz. A ten typ romansu wymaga dużo czasu i cierpliwości?. Dwójka aktorskich weteranów, Danny Glover i Dennis Hopper (w jednej ze swoich ostatnich ról przed śmiercią 29 maja 2010), dopełnia znakomitą obsadę w rolach przywódców rywalizujących ze sobą stad. Jako Winston, ojciec Kate, Glover tworzy portret osobnika autorytarnego, który potrafi jednak współczuć. ?Jest szlachetny i charyzmatyczny, jest wszystkim tym, czym ja nigdy nie byłem i nie będę?, śmieje się aktor. Tony w wykonaniu Hoppera balansuje pomiędzy równoczesnym byciem złowieszczym i współczującym. ?Fantastycznie uchwycił dwoistość tej postaci, uczynił ją wiarygodną?, dodaje Bell. Nie mając żadnego punktu odniesienia do swoich występów, aktorzy musieli zmierzyć się z niecodziennym wyzwaniem: przekazać wszystkie potrzebne informacje o swoich postaciach, ich myśli i uczucia, jedynie za pomocą swoich głosów. ?Jeśli w scenariuszu znajduje się bardzo emocjonalna kwestia, musi znaleźć odzwierciedlenie w tembrze głosu. To spore wyzwanie, ale każdy z naszych aktorów mu podołał?, tłumaczy Gluck. Aktorzy rejestrowali wszystkie swoje kwestie w pomieszczeniu nagraniowym, musieli więc dostosować się do trybu pracy bez partnera stojącego obok. ?Jestem przyzwyczajony do współpracy z innymi aktorami, a w studiu nie ma na to miejsca. Tworzy się postać znajdując się jakby w próżni?, wyjaśnia Carmack. ?Nagrywasz dziesiątki różnych wersji swoich kwestii, mając nadzieję, że w fazie montażu wszystko ułoży się w jedną całość?. Pomimo szeregu wyzwań, wszyscy aktorzy docenili stosunkową łatwość gry głosem, w przeciwieństwie do pracy na planie. ?Możesz przyjść bez ułożonych włosów i makijażu, we własnych ciuchach i zagrać po prostu to, co do ciebie należy?, objaśnia z uśmiechem Ricci. ?To bardzo wyzwalające doświadczenie?, dodaje Glover. ?Można się wygłupiać. A ja to lubię?. ?To współpraca na wszystkich szczeblach?, podkreśla Panettiere. ?Często się wygłupialiśmy razem z reżyserami. Taka praca pozwala na silniejsze zespolenie się z postacią, również na więcej eksperymentów, niż stojąc przed kamerą?. Możliwość eksperymentowania stała się kluczowym czynnikiem w przypadku komediowego duetu Marcela i Paddy, czyli gęsi z francuskojęzycznej części Kanady oraz kaczki z Kolumbii Brytyjskiej, którzy nieustannie wykłócają się o swoją grę w golfa. Bell i Gluck nie byli pewni kierunku, w którym mają poprowadzić te postaci, dopóki do studia nagraniowego nie weszli Larry Miller i Eric Price. ?Obaj mieli różne koncepcje swoich ról i zaczęli je ze sobą łączyć?, wspomina Gluck. ?Napisaliśmy dużą część materiału od nowa, bazując na tym, co we dwóch wymyślili. Śmialiśmy się do rozpuku!?
O PRODUKCJI
Zakochany wilczek 3D to pierwszy dystrybuowany na całym świecie animowany film 3D, który został ukończony przez hinduskie studio produkcyjne z biurem w Los Angeles ? Crest Animation Productions. Większość pełnometrażowych filmów animowanych powstaje poprzez pracę podwykonawców z całego świata, ekipa z Crest była natomiast w stanie ukończyć film nie wychodząc poza swoje biura. Pracownicy z Indii i znajdujący się w Los Angeles filmowcy komunikowali się między sobą za pomocą telefonów oraz wideo-konferencji. Najważniejsi animatorzy natomiast kursowali pomiędzy oboma kontynentami, sprawiając, że cała produkcja posuwała się szybko do przodu. ?Ekipa Crest w Indiach posiada fantastyczną energię?, potwierdza Gluck. ?Musieliśmy pracować jako zespół, cały proces tworzenia był oparty o współpracę?. Podczas gdy ukończenie pracy nad przeciętnym filmem animowanym trwa co najmniej trzy lata, mające swoją własną kuźnię talentów i świetnie wyszkolonych pracowników Crest było w stanie ukończyć Zakochanego wilczka 3D w dwa razy krótszym czasie. W celu ułatwienia komunikacji pomiędzy oboma oddalonymi od siebie ośrodkami twórczymi, reżyserzy sami nagrywali niektóre sceny aktorskie i wysyłali te klipy do Indii, żeby zapewnić animatorom punkt odniesienia w ich pracy. ?Animatorzy mogli oglądać sceny tyle razy, ile potrzebowali, ażeby uchwycić wszystkie szczegóły ruchu i grymasy twarzy?, opowiada Rich. ?Dzięki temu uzyskaliśmy dokładnie taki efekt, jakiego pragnęliśmy?. W przeciwieństwie do większości animowanych filmów 3D, które próbują dokładnie odwzorować świat rzeczywisty, wraz ze wszystkimi jego obiektami, Gluck i Bell postawili na bardziej malarskie podejście. ?Poszukiwaliśmy stylu, którego widownia jeszcze widziała, tak jakby na ekranie przesuwały się ruchome malowidła?, wyjaśnia Bell. ?Podobnie sprawa ma się z animacją wilków, które wyglądają inaczej niż zwykle. Mamy nadzieję, że stworzyliśmy świat, którego pięknem ludzie się zachwycą, poczują, że chcieliby sami tam trafić?. Zakochany wilczek 3D w pełni wykorzystuje piękno scenerii, w której scenarzyści osadzili akcję, w efekcie kreując szereg niepowtarzalnych obrazów gór, jezior i fantastycznych panoram widokowych. Największą jednak radość przysporzył reżyserom proces zaludniania świata przedstawionego wymyślonymi, tętniącymi życiem postaciami. ?Przemiana szkicu w prawdziwą, złożoną postać to czysta magia?, wzdycha Bell. ?A obserwowanie jak widownia się z nimi zżywa emocjonalnie to coś, czego nie można przebić?. Zakochany wilczek 3D świadomie unika humoru bazującego na odnoszeniu się do współczesności oraz przebojowej narracji, skupiając się na klasycznej opowieści, która ma w założeniu trafić zarówno do dzieci, jak i do dorosłych. ?Kate i Humphrey stanowią dokładne przeciwieństwa. Uczą się od siebie, wyciągają wnioski ze swoich różnic i zdają sobie wreszcie sprawę, że dopiero ta znajomość pozwala im pokazać to, co mają w sobie najlepszego?, dodaje Gluck. ?Tak się tworzy klasyczną opowieść?, wyjaśnia Rich. ?Trzeba poruszyć ludzkie serca i użyć ponadczasowego humoru. Staraliśmy się, ażeby dowcip w filmie wypływał zarówno z sytuacji, jak i z poszczególnych postaci. Właśnie w ten sposób powstają filmowi bohaterowie, którzy żyją w pamięci widzów przez wieki?. ?Bardzo przyjemne jest to, iż po pierwszych pokazach publicznych odkryliśmy, że ludzie wychodzą z kina bardzo podbudowani?, opowiada Katsumoto. ?To bardzo pozytywna opowieść. Podnosząca na duchu. Dzięki temu wiemy, że udało nam się osiągnąć to, co zakładaliśmy przed przystąpieniem do pracy?. Wszyscy twórcy mają nadzieję, że Zakochany wilczek 3D będzie inspirował kolejne pokolenia młodych ludzi. Justin Long dodaje: ?Chodzi o przeciwstawienie się sztywnym regułom społeczeństwa, które dyryguje tym, kim jesteś; o wyrwanie się z szeregu ograniczeń swojego własnego stada. Chodzi o bycie sobą?. ?Pokonując wszystkie przeciwności losu, abstrahując od problemów trudnego uczucia, które niespodziewanie ich spotkało, Kate i Humphrey tak naprawdę udowadniają, że miłość jest w stanie pokonać wszystko?, zaznacza Bell. ?Nasz film uświadamia, że nieważne, co się stanie, należy podążać za głosem serca ? ono zawsze podpowie właściwy kierunek?.
TWÓRCY
ANTHONY BELL (reżyser) Jego kariera rozpoczęła się ponad 20 lat temu w Klasky Csupo, multimedialnej firmie produkcyjnej z siedzibą w Hollywood w Kalifornii. Bell wyreżyserował tam znane animowane seriale telewizyjne, produkowane oryginalnie dla dziecięcego kanału Nickelodeon, jak Duckman (1994-1995), Pełzaki (1995-1996), Aah, Real Monsters (1996-97), Wild Thornberrys (1998-1999), Rocket Power (1999-2000), Wacky Adventures of Ronald McDonald (2000-2001), Rugrats Rugrats Kwanzaa Special (2000-2001) oraz As Told By Ginger (2001-2002). W latach 1999-2000 Bell pracował również przy kilku odcinkach The Sissy Duckling Happily Ever After: Fairy Tales For All Children dla Hyperion/HBO. A także przy animowanym filmie pełnometrażowym Barnyard (2003 r.), nakręconym dla Omation/Nickelodeon/Paramount, wyreżyserował też dla Sony serial Boondocks (2005 r.) W 2000 roku zdobył Humanitas Award za The Sissy Duckling, a w 2003 roku został nagrodzony Emmy za Najlepszy Serial Animowany za Pełzaki. Uzyskał również trzy certyfikaty Emmy za Wkład Artystyczny w Simpsonów oraz Pełzaki. Obecnie pracuje nad swoim kolejnym filmem pełnometrażowym Norm of the North, również we współpracy z Lionsgate. Reprezentuje go agencja Natural Talent, Inc. BEN GLUCK (reżyser) Zakochał się w filmach za młodu, kiedy jeszcze mieszkał w St. Louis w stanie Missouri. Będąc nastolatkiem wyreżyserował swój pierwszy film, krótkometrażowy Kimoc Koob, opowieść o chłopcu uwięzionym w środku komiksu, który czytał. Film zdobył młodemu reżyserowi szerokie uznanie i był emitowany w kilku regionalnych stacjach telewizyjnych. Po ukończeniu szkoły średniej Gluck uczęszczał do prestiżowego California Institute of the Arts, gdzie stworzył Man?s Best Friend, parodystyczną satyrę na życie w Ogrodzie Edenu. Film ten przyniósł mu uznanie zarówno krytyki, jak i publiczności, zdobył również kilka nagród ? The Walter Lentz Award, Najlepszy Film Krótkometrażowy na New York Independent Film Festival, Bronze Award na The World Fest Charleston. Był emitowany w MTV oraz kilku innych ważnych stacjach telewizyjnych. Talent i ciężka praca Glucka zostały szybko zauważone przez Walt Disney Company, które zapewniło mu pełne stypendium, zatrudniając go zaraz po ukończeniu szkoły. Tam Gluck pracował przy Dinozaurze, Rogatym ranczu oraz Bambi 2. Dosyć szybko piął się w hierarchii i za swój debiut reżyserski Mój brat niedźwiedź II uzyskał nominację do prestiżowej Annie Award. Następnie pracował przy przygotowywaniu wstępnych koncepcji wizualnych w mrocznym 9 Shane?a Ackera, filmie produkowanym przez Tima Burtona. To właśnie wtedy zauważył go George Lucas, który zaoferował mu pracę nad pierwszym pełnometrażowym filmem animowanym Lucasfilm. Od czasu ukończenia Zakochanego wilczka 3D Gluck kontynuuje swoją współpracę z największymi studiami. Obecnie podpisał kontrakt na reżyserię animowanego filmu przygodowego, pracuje również przy kilku własnych projektach. CHRISTOPHE DENK (współscenarzysta) Mieszka w Los Angeles, pisuje dla telewizji scenariusze komedii, kina dziecięcego i familijnego. Po ukończeniu Marquette University, Chris wyprodukował Art House, pełnometrażową komedię, która znalazła się w oficjalnej selekcji festiwalu Aspen U.S. Comedy Arts. Za namową przyjaciela zaczął pracować przy tworzeniu historii do filmów animowanych komputerowo. Jego pierwszy animowany film, The Reef, był dystrybuowany przez The Weinstein Company w 2006 roku. Osiągnął spory sukces. Obecnie Denk pracuje nad animowanym filmem pełnometrażowym The Outback. STEVE MOORE (współscenarzysta/producent) Pisarz, zrzeszony rysownik kreskówek oraz były dziennikarz Los Angeles Times. Urodził się w Colorado, dorastał w kalifornijskim La Canada. Ukończył Oregon State University i zrobił magisterium z dziennikarstwa na University of Oregon. Pracując jako komentator sportowy w Maui News na Hawajach, wymyślił koncepcję komediowego cyklu komiksów In the Bleachers. Niedługo później Moore przeprowadził się do Los Angeles Times, gdzie pracował między innymi w rubryce sportowej oraz jako redaktor wiadomości w zespołach reporterskich, które zdobyły Pulitzera za relacje z trzęsienia ziemi w Northridge oraz zamieszek wynikłych z pobicia Rodneya Kinga. Zrezygnował z pracy w Los Angeles Times na rzecz skupienia się na tworzeniu komiksów oraz pracy w przemyśle rozrywkowym. Dystrybuowane przez Universal Press Syndicate, In the Bleachers pojawia się w ponad dwustu gazetach oraz stronach internetowych na całym świecie. Zakochany wilczek 3D to jego drugi pełnometrażowy film animowany. Wcześniej stworzył i napisał scenariusz dla Sony Picture Animation do Sezonu na misia. Był również producentem wykonawczym filmu. Bazujący na humorze prezentowanym w komiksie Moore?a, raczący widza głosami Ashtona Kutschera, Martina Lawrence?a, Gary?ego Sinise?a i Debry Messing, film zarobił niemal 200 milionów dolarów. Na chwilę obecną powstały już trzy kontynuacje, wszystkie wprowadzone od razu na rynek DVD. Kolejna część jest w produkcji. Moore pracuje obecnie przy kilku różnych projektach. Ostatnio pomógł napisać odcinek pilotażowy dla animowanego serialu telewizyjnego opartego na książce dla dzieci Flat Stanley. Dla ESPN napisał i wyprodukował wraz z Disney TV Animation szereg animowanych krótkich metraży bazujących na In the Bleachers. Poczucie humoru przejął po ojcu, Bobie. Jego inspiracjami są rysownicy B. Kliban, Gary Larson, Charles Addams oraz Gahana Wilson. Mieszka w Idaho wraz z żoną Dru i trójką dzieci Jakobem, Lauren i Christopherem. RICHARD RICH (producent) Producent w Crest Animation Productions w Burbank w Kalifornii. Wyreżyserował i wyprodukował osiem pełnometrażowych filmów animowanych, w tym Księżniczkę łabędzi, Król i ja oparte na musicalu Rodgersa i Hammersteina, Łabędzie nutki na podstawie klasycznej książki E.B. White?a dla Columbia Home Entertainment. Stworzył również trzy animowane seriale wypuszczone od razu na rynek DVD: Animated Hero Classics we współpracy z Time-Warner, Stories of the New Testament oraz Stories of the Old Testament. Doglądał konwersji studia z 2D na animację komputerową, w pierwszej współpracy z Lionsgate przekładając na świat komputerowy serial PBS Arthur. Rick niedawno wyprodukował The Little Engine That Could dla Universal Studios. Obecnie produkuje Norm of the North, kolejną pełnometrażową animację Crest Animation w 3D. Pracował wcześniej w oddziale animacji pełnometrażowych w Walt Disney Studios. Tam nauczył się swojego rzemiosła od legendarnych animatorów i filmowców, którzy stanowili pierwotnie trzon zespołu Walta Disneya. W trakcie 14 lat pracy uczestniczył w produkcji kilku z najbardziej pamiętnych filmów ze stajni Disneya, między innymi Kubusia Puchatka, Bernarda i Bianki czy Pete?s Dragon. Wyreżyserował także Lisa i Psa oraz Taran i magiczny kocioł. KEN KATSUMOTO (producent) Pracuje w oddziale kina familijnego Lionsgate i jest osobiście odpowiedzialny za rozwój i produkcję pełnometrażowych animowanych produkcji Lionsgate w stereoskopowym 3D. Do firmy trafił w 2004 roku. W ramach inicjatywy rozszerzenia skromnych pod względem budżetu, ale wysokiej jakości filmów animowanych, firma Lionsgate podpisała umowę na kilka filmów z Crest Animation Productions, również produkującą wiele obrazów. Zakochany wilczek 3D jest ich pierwszym wspólnym projektem. Kolejnym będzie Norm of the North, produkcja już się rozpoczęła i film ma trafić na ekrany w 2012 roku. Katsumoto nadzorował również prace nad pełnometrażowymi filmami animowanymi Lionsgate Marvel Animated: Next Avengers: Heroes of Tomorrow, Thor: Tales of Asgard, Iron Man, a także Ultimate Avengers 1 oraz 2.
Pobierz aplikację Filmwebu!
Odkryj świat filmu w zasięgu Twojej ręki! Oglądaj, oceniaj i dziel się swoimi ulubionymi produkcjami z przyjaciółmi.