film

New York, New York

1977
2h 35m
7,2 7 419
ocen
7,2 10 1 7419
6,7 13
ocen krytyków
Saksofonista i zdolna piosenkarka marząca o sławie zakochują się w sobie. Dzięki jej talentowi zespół chłopaka zaczyna święcić triumfy. więcej mniej
New York, New York zobacz gdzie obejrzeć online

reżyseria

scenariusz

gatunek

produkcja

premiera

nagrody

Cieszący się uznaniem reżyser Martin Scorsese i zdobywcy Oscarów Liza Minnelli i Robert De Niro połączyli swoje talenty w filmie stanowiącym bezprecedensową kwintesencję nowojorskiej sceny jazzowej. Niezapomniana ścieżka dźwiękowa autorstwa Johna Kandera i Freda Ebba ("Chicago", "Kabaret") wraz ze znaną na całym świecie tytułową piosenkąCieszący się uznaniem reżyser Martin Scorsese i zdobywcy Oscarów Liza Minnelli i Robert De Niro połączyli swoje talenty w filmie stanowiącym bezprecedensową kwintesencję nowojorskiej sceny jazzowej. Niezapomniana ścieżka dźwiękowa autorstwa Johna Kandera i Freda Ebba ("Chicago", "Kabaret") wraz ze znaną na całym świecie tytułową piosenką "New York, New York" stanowi cudowny hołd złożony miastu, które nigdy nie zasypia. Jimmy jest saksofonistą, który pragnie zdobyć sławę grając w Big Bandzie; Francine natomiast jest piosenkarką marząca, by znaleźć się w świetle reflektorów. Gdy się spotykają, atmosfera zaczyna się skrzyć, gdy natomiast występują razem, Nowy Jork staje w płomieniach! Jest to początek burzliwego romansu, który wystawia na próbę ich zdolność do zachowania równowagi między miłością do jazzu i do siebie nawzajem.

boxoffice
$16 400 000 w USA
budżet
$14 000 000
na podstawie
Earl Mac Rauch (materiały do scenariusza, historia)
studio
Chartoff-Winkler Productions
tytuł oryg.
New York, New York
inne tytuły
Film kręcono w Los Angeles i studio Metro-Goldwyn-Mayer Studios w Culver City (stan Kalifornia) oraz w Nowym Jorku (stan Nowy Jork) w USA.
Scena bijatyki w taksówce pomiędzy Minnelli a De Niro wymknęła się spod kontroli do tego stopnia, że ucierpieli w niej nie tylko aktorzy, ale także i Scorsese.
Aby być bardziej wiarygodnym Robert De Niro nauczył się grać na saksofonie. Mimo to, na ścieżce dźwiękowej filmu muzykę saksofonu zdubbingował Georgie Auld.
Od najlepszych
  • Od najnowszych
  • Od najlepszych

główny bohater był tak beznadziejny, że przez cały czas czekałam, aż ktoś mu w końcu powie coś do słuchu / da kopa w tyłek. Zakompleksiony egoista. Niemal zero zalet. Zastanawiam się: czy mogł w kimkolwiek wzbudzić sympatię? czy w ogóle mial ją budzić? czy raczej miał to być antybohater z założenia?

Początek tak, koniec nie

użytkownik usunięty

Początek wciągający i interesujący, później to już flaki z olejem.

Jednym zdaniem

ocenił(a) film na 7

Ten Scorsese to jednak umie opowiadać - nawet jeśli jest to pełna muzyki klasyczna historia, w której "facet spotyka dziewczynę", gdzie on jest egocentrycznym i seksistowskim maczo-dupkiem, a ona głupiutką krową - i w której oboje oczywiście przechodzą kryzys, ewolucję, a widz szczytuje na końcu w genialnym popisowym...

więcej

Wow

ocenił(a) film na 5

nie spodziewalem sie tak slabego filmu po Scorsese. A główny bohater jest po prostu tak odrzucającą postacią, której wszystko przychodzi łatwo, że ciężko w jakikolwiek sposób sympatyzować z nim. Bohaterka mimo, że może ma dobre serce jest na tyle głupiutka, że cała historia po prostu jest irytująca. Dwoje bohaterów,...

więcej

Jimmy do końca bł zazdrosny o sukces Francine i nie wyzbył się swojego złego charakteru więc żeby jej jeszcze na koniec dokopać, wystawić ją, upokorzyć i zadrwić z niej dzwoni do niej w ostatniej scenie żeby wyjść na chińszczyznę i pogadać, ale od początku ma zamiar wystawić Francine i patrzy czy wyjdzie przed drzwi...

więcej

Pobierz aplikację Filmwebu!

Odkryj świat filmu w zasięgu Twojej ręki! Oglądaj, oceniaj i dziel się swoimi ulubionymi produkcjami z przyjaciółmi.
phones