film

Syn marnotrawny

La viaccia
1961

1h 40m
6,8 72  oceny
6,8 10 1 72
Rok 1885. Śmierć bogatego patriarchy zapoczątkowuje walkę o władzę w rodzinie. Zobacz pełny opis
Dramat
Syn marnotrawny zobacz zwiastun

reżyseria Mauro Bolognini

scenariusz Vasco Pratolini, Pasquale Festa Campanile

produkcja Francja, Włochy

premiera

nagrody Film otrzymał 1 nominację

Nowość

Rok 1885. Po śmierci seniora rodziny chłopskiej udziały wszystkich dziedziców wykupuje wpływowy Ferdinando. Amerigo (Jean-Paul Belmondo) zostaje wysłany do Florencji przez swego ojca Stefano, brata Ferdinanda, aby tam rozpoczął pracę u krewnego i wkupił się w jego łaski. W mieście młodzieniec zwraca uwagę na prostytutkę Biancę (Claudia... Rok 1885. Po śmierci seniora rodziny chłopskiej udziały wszystkich dziedziców wykupuje wpływowy Ferdinando. Amerigo (Jean-Paul Belmondo) zostaje wysłany do Florencji przez swego ojca Stefano, brata Ferdinanda, aby tam rozpoczął pracę u krewnego i wkupił się w jego łaski. W mieście młodzieniec zwraca uwagę na prostytutkę Biancę (Claudia Cardinale) i staje się częstym bywalcem domu publicznego. Chcąc widywać się z dziewczyną regularnie okrada wuja, w efekcie czego zostaje przez niego wyrzucony i wraca do domu rodzinnego, gdzie rozgniewany ojciec powierza mu najbardziej wymagające zajęcia. Amerigo nadal nie może zapomnieć Bianki, która stała się główną treścią jego życia. czytaj dalej

premiera maja 1961 (Światowa)

studio Arco Film / Galatea Film / Société Générale de Cinématographie (S.G.C.) / więcej

tytuł oryg. La viaccia

inne tytuły The Lovemakers (tytuł wznowienia) USA
więcej

Film kręcono we Florencji (Włochy).
Zdjęcia do filmu odbywały się w listopadzie 1960 roku.
TOP filmy z roku...
  • 2025
  • 2024
  • 2023
  • 2022
  • 2021
  • 2020
  • Zobacz wszystkie lata
Filmy dostępne na...
Od najlepszych
  • Od najnowszych
  • Od najlepszych

Historia miłości młodego prowincjusza. Akcja rozgrywa się we Florencji pod koniec XIX wieku.

Film jest utrzymany w duchu zdobyczy włoskiego neorealizmu i dlatego sprawia wrażenie
bardzo surowego, oszczędnego w rysowaniu psychologicznych rysów postaci - widz stoi
jakby na zewnątrz bohaterów i ogląda ich uwikłanie w społeczne i rodowe schematy.
Zaryzykowałbym nawet że film jest pokłosiem lewicowych...