Studio Grimlore i wydawca THQ Nordic ogłosili, że prace nad "Titan Quest II" będą prowadzone w ścisłej współpracy z graczami. Gra wejdzie w fazę Steam Early Access zimą 2025 roku, co pozwoli społeczności aktywnie uczestniczyć w jej rozwoju i kształtowaniu. Jak ma wyglądać współpraca? Twórcy zapowiadają, że opinie graczy będą zbierane według zasady „3K”:
• Konstruktywne – zamiast narzekania, twórcy proszą o szczegółowe uzasadnienie opinii.
• Kulturalne – wzajemny szacunek jest podstawą współpracy.
• Kreatywne (opcjonalnie) – gracze mogą proponować rozwiązania lub własne pomysły.
Co w zamian obiecują twórcy?
• Gra dla każdego: Możliwość gry offline lub online w trybie kooperacji dla 4 graczy, choć tryb multiplayer pojawi się po premierze Early Access.
• Brak mikropłatności i lootboxów: Twórcy stanowczo odrzucają model "pay to win" oraz losowe skrzynki. Nie będzie też konsumpcyjnych przedmiotów, jak boostery doświadczenia.
• Rozszerzenia zamiast monetyzacji: W przyszłości gra ma być rozwijana o płatne dodatki fabularne oraz opcjonalne kosmetyczne przedmioty.
THQ Nordic i Grimlore podkreślają, że celem jest stworzenie gry premium, która wyróżni się na tle rosnącej konkurencji w gatunku ARPG. Czy dzięki zaangażowaniu społeczności "
Titan Quest II" ma szanse stać się solidnym konkurentem dla największych marek na rynku? Czas tylko pokaże.