ATM Grupa - inwestycje za 20 mln zł

Wirtualnemedia.pl /
https://www.filmweb.pl/news/ATM+Grupa+-+inwestycje+za+20+mln+z%C5%82-27437
Producent programów telewizyjnych ATM Grupa planuje nowy projekt, nietypową produkcję telewizyjną.

Duże plany na ten rok ma Grupa ATM - największy niezależny polski producent programów telewizyjnych. 20 mln zł pochłoną inwestycje, z czego 15 mln zostanie przeznaczona na budowę studia telewizyjnego. Ma to być drugie pod względem wielkości, po należącej do włoskiej telewizji RAI UNO, studio telewizyjne w Europie.

Grupa ATM pracuje także nad uruchomieniem cyfrowej platformy telewizji IPTV oraz Video on Demand (video na zadanie).

Video on demand (VOD) to szerokopasmowa usługa interaktywna, dzięki której abonent może zamówić dowolny film z biblioteki operatora. Usługa VOD ma w przyszłości zastąpić odtwarzacz DVD, dając podobne możliwość, łącznie z tymi, dostępnymi na pilocie magnetowidu.

Zarząd ATM Grupa deklaruje, że będzie rekomendować WZA przeznaczenie minimum 50% zysku netto na wypłatę akcjonariuszom w formie dywidendy.

"Planujemy wypłacić w formie dywidendy minimum 50 proc. ubiegłorocznego zysku, ale jesteśmy namawiani przez naszych akcjonariuszy finansowych, aby wypłacić 100 proc. zysku i może tak się zdarzyć" - powiedział prezes na konferencji prasowej.

"Wydaje nam się, że możemy sobie na to pozwolić, bo wystarczy nam środków na produkcję i budowę studia telewizyjnego" - dodał.

Kurzewski poinformował, że do oszacowania pozostaje koszt nowego projektu, nietypowej produkcji telewizyjnej.

"Na decyzję co do dywidendy mamy czas do maja" - dodał.

Prezes pytany, czy w kolejnych latach spółka też będzie wypłacała dywidendę, zapowiedział, że raczej tak.

Produkcja filmowa przewidziana na 2006 rok to: seriale "Fala zbrodni", "Pierwsza Miłość", "Biuro kryminalne", "Warto kochać", teleturnieje "Daję słowo" i "Gra w ciemno", a także program typu 'makeover show' "Chcę być piękna". Odbiorcami produkcji są: Telewizja Polsat, TVP, TV4 i Magna Entertainment.

Grupa ATM zamierza zintensyfikować współpracę z odbiorcami zagranicznymi.

"Od dwóch lat podejmujemy szereg działań w celu rozszerzenia naszej działalności na rynki zagraniczne, zwłaszcza Unii Europejskiej. Warto podkreślić, że ceny produkcji telewizyjnych w Unii Europejskiej są znacznie – co najmniej dwukrotnie - wyższe niż obecnie funkcjonujące w Polsce. W 2005 roku Grupa ATM sprzedała dwie licencje na swoje autorskie programy odbiorcom zagranicznym: na teleturniej "Awantura o kasę" do Nowej Zelandii oraz na serię "Gra w ciemno" do Włoch, a także realizowała usługi realizacyjno-produkcyjne dla firmy Kanakna z Belgii - informuje portal "Wirtualnemedia.pl" Dorota Michalak-Kurzewska, wiceprezes ATM Grupa.

"Zrobiliśmy także odcinki pilotażowe "Gry w Ciemno" dla Włochów (w efekcie kupili później licencję) oraz dla telewizji ICTV z Ukrainy. Aktualnie współpracujemy ze znanym producentem z Francji nad nowym teleturniejem "I knew it". Nagranie pilotów (polskiego oraz francuskiego) planowane jest na wiosnę br." – dodaje.

Wartość rynku producenckiego w Polsce szacowana jest na 500 mln zł rocznie, z czego 15% to udział ATM. Plasuje to firmę na pozycji lidera.

Pobierz aplikację Filmwebu!

Odkryj świat filmu w zasięgu Twojej ręki! Oglądaj, oceniaj i dziel się swoimi ulubionymi produkcjami z przyjaciółmi.
phones