W Polsce powstaje interaktywny film noir "Sadness"

Filmweb / autor: /
https://www.filmweb.pl/news/W+Polsce+powstaje+interaktywny+film+noir+%22Sadness%22-28491
W krakowskiej firmie NIBRIS trwaja prace nad wyjątkowym projektem, który ma szansę zawojować rynki całego świata. Polscy developerzy pracują obecnie nad wzbudzająca olbrzymie emocje grą "Sadness" przeznaczoną na nową konsolę Nintendo o nazwie Wii (wcześniej Revolution). O swoim projekcie mówią, że będzie to pierwszy w historii interaktywny film noir. - Gra będzie czarno-biała oraz będzie posiadała stylizację na stary film - zdradza Piotr Orłowski z firmy NIBRIS. - Wiele elementów ustawień światła, sposobu narracji, czy w końcu samego rysu psychologicznego postaci będzie miało ze sobą więcej z filmu niż typowej gry wideo - mówi Orłowski. "Sadness" zapowiadany jest jako gotycki (atmosferą) horror, którego akcja rozgrywać się będzie w latach 1912-1914. Obszerny scenariusz podejmować ma takie tematy jak schizofrenia czy narkolepsja.Szczegóły na temat fabuły "Sadness" trzymane są przez twórców w tajemnicy, co jednak nie wpływa na zmniejszenie zainteresowania zarówno potencjalnych graczy, jak i... producentów filmowych. Do NIBRIS wpłynęły już oferty 7 studiów zainteresowanych realizacją ekranizacji "Sadness". - Wytwórnie filmowe po sukcesie ekranizacji "Silent Hill" na dobre rozpoczęły szukanie "świeżej krwi" w grach wideo. Dość powiedzieć, że już 7 firm złożyło zapytania dotyczące ekranizacji naszej gry. Choć nieustannie powtarzamy, ze na chwilę obecną prawa do scenariusza nie są na sprzedaż - mówi Orłowski. - Myślę, że zagadnienia takie jak schizofrenia paranoidalna, narkolepsja czy nyktofobia, umieszczenie gry w latach przedwojennych w jednym ze słowiańskich krajów zaciekawiło świat filmowy - dodaje. W produkcję "Sadness" zostanie zaangażowanych wiele osób ze świata filmu i literatury. Niestety, ze względu na prowadzone obecnie rozmowy z wydawcami ich nazwiska zostaną ujawnione dopiero na początku sierpnia. NIBRIS zapowiada, że przy tworzeniu "Sadness" pomogą krakowskim developerom twórcy nie tylko z Polski. Ciekawostką jest fakt, że część dochodu ze sprzedaży gry zostanie przekazana na cel charytatywny. - Jako pierwsi chyba w tej branży stwierdziliśmy, że my mamy pieniądze na rozrywkę podczas, gdy w krajach Trzeciego Świata dzieci umierają z głodu - tłumaczy Orłowski. - Naszym nienegocjowalnym warunkiem w rozmowach z wydawcami jest więc przekazanie części dochodu na cel charytatywny."Sadness" przygotowywany jest na nową konsolę Nintendo o nazwie Wii. Dzięki nowatorskiemu, dwuczęściowemu kontrolerowi jej użytkownicy będą mogli w zupełnie nowy sposób kierować poczynaniami wirtualnych bohaterów. Ten aspekt zostanie specjalnie wyróżniony podczas pierwszego teasera promującego "Sadness", który pokazany zostanie na odbywających się właśnie w Los Angeles targach E3.