Pięć zabawnych i absurdalnych historii o sytuacjach, które wszyscy znamy z codziennego życia, ale wolelibyśmy o nich zapomnieć. Pełna współczucia, filmowa oda do ludzkiej niezdolności radzenia sobie z emocjami i zarządzania własnym życiem.
Przyszły prezydent Urugwaju, José Mujica, oraz inni więźniowie polityczni z partii Tupamaro próbują przetrwać 12 lat tortur i zamknięcia w odosobnieniu.
Brazylijski reżyser Andrucha Waddington, autor nagradzanego "Ja, ty, oni", powraca na ekrany pełną przygód historią jednego z największych poetów i dramatopisarzy Złotego Wieku. Żołnierz, artysta, ksiądz, mąż i amant jak nikt inny potrafił rozkochiwać w sobie kobiety. Superprodukcja w gwiazdorskiej obsadzie (Luis Tosar, Leonor Watling, Antonio de la Torre) opowiada o młodości dramatopisarza, pierwszych romansach, problemach z prawem, dworskich intrygach, a także początkach jego wielkiej artystycznej kariery.
„Gordos” to pizza, lody, czekolada, słodycze, kalorie, dużo kalorii. To także poczucie winy, pożądanie, strach, nadzieja, marzenia, seks, rodzina, miłość... Film jest optymistyczny, cudowny, cierpki, czuły, ostry, lekki i głęboki. To komedia. To dramat. To zbiór sprzeczności. To życie! „Gordos” to komediodramat. Pięć opowiadań o nadwadze członków grupy terapeutycznej. Ludzie nie spodziewają się schudnąć, ale raczej znaleźć przyczynę tycia. Szukają powodów niechęci do własnego ciała. Nie chodzi tu jednak o kilogramy, ani o ciało. Nadwaga jest tylko metaforą rzeczy, które łykamy dzień po dniu i które rozwijają się wewnątrz nas. Rzeczy, które są tak trudne do wyrażenia, do stawienia im czoła, a nawet do zaakceptowania.
Rok 1966. Po zwycięstwie na Kubie Ernesto Guevara niespodziewanie rezygnuje ze swojej pozycji i pod przybranym imieniem wyrusza do Boliwii, aby zorganizować kolejną rewolucję.
Inés, Eva i Carmen od wielu lat pracują razem na stanowisku, które nie ma nic wspólnego z popularnym wyobrażeniem prywatnego detektywa, przedstawionym w niezliczonych powieściach i filmach jako twardego, samotnego bohatera zmagającego się z femme fatale. Są zanurzone w świecie, w którym łatwiej jest śledzić pracownika, swojego małżonka, przyszłego dyrektora handlowego, albo ofiarę wypadku żądającą odszkodowania niż zaufać drugiej osobie czy po prostu zapytać ją o to, co chcemy wiedzieć. Nie osądzają oszustw i kłamstw innych ludzi, dlatego nie mogą powstrzymać zaplątania się we własne. Żyjąc w mieście będącym życiodajnym oddechem i świadkiem ich podwójnego życia, te trzy kobiety szukają sposobu, żeby zacząć wszystko od nowa.
GranatowyPrawieCzarny to stan ducha, niepewna przyszłość, kolor. Kolor którego czasem nie rozpoznajemy, który zmienia się w zależności od światła, kąta patrzenia i nastawienia. Kolor, który przypomina, że czasem się mylimy, a rzeczy nie zawsze są takie na jakie wyglądają. Jorge właśnie odziedziczył interes po ojcu, który cierpiał na chronicznego pecha. Mimo to chłopak walczy przeciw losowi, który wydaje się być nieunikniony. Przez ostanie lata wysilał się by pogodzić ze sobą opiekę nad ojcem, pracę i studia. Teraz z uporem szuka innej pracy. Przez swojego brata Antionia, poznaje Paulę, z którą tworzy dziwny związek. Dzięki temu Jorge uczy się brać na siebie mniej odpowiedzialności i spojrzeć poważnie na swoje marzenia ufając, że to właśnie tego oczekują od niego inni. A więc wszystko mogłoby być inne... lub nie. [opis dystrybutora]
W Pueblo na północy Hiszpanii wzgardzona przez kochanka dziewczyna, Luciana Fuentes, poprzysięga mu zemstę. Jej brat, Jerónimo, zainspirowany rzuconymi w złości słowami, morduje mężczyznę podczas pojedynku i trafia na 30 lat do więzienia. Rodzina Fuentes staje się obiektem szykan mieszkańców wsi. Pewnego dnia ktoś podkłada ogień pod ich dom. W pożarze ginie matka Luciany. Poniżona familia opuszcza wioskę, by uniknąć dalszych ataków, lecz pragnienie zemsty każe jej członkom wiązać nadzieje z powrotem z więzienia Jerónimo.
Pewnego pięknego dnia czterdziestoletnia Julia, biegająca od jednego klienta do drugiego dostaje kolejne zlecenie. Musi sprzedać mieszkanie w kamienicy, której właściciel właśnie zmarł. W czasie oględzin znajduje tam ni mniej ni więcej tylko 300 milionów peso. Kto jest ich właścicielem? Ale to dopiero początek jej kłopotów. Teraz do akcji wkraczają wzburzeni i zawistni sąsiedzi podburzani przez wrednego administratora, który ma w tym wszystkim własny interes.
Osadzona w latach siedemdziesiątych gorzka komedia obrazująca środowisko hiszpańskich komików w okresie post-frankistowskiego rozluźnienia obyczajów. Nino i Bruno, dwaj przeciętni komedianci z prowincji, niespodziewanie odnoszą oszałamiający sukces. Ich prymitywny show polega głównie na tym, że Nino bez przerwy policzkuje Bruna na scenie, co wywołuje salwy śmiechu u publiczności. Nieoczekiwana popularność, ciągłe występy oraz rzesze fanów sprawiają, że w duecie coraz częściej dochodzi do spięć. Narastają wzajemnie pretensje i zazdrość aż po nienawiść. Artyści postanawiają zakończyć karierę niezapomnianym finałem - ten zamieni się jednak w krwawą jatkę.