Po 20 latach od huraganu Katrina ci, którzy go przeżyli, opowiadają o żywiole, który na zawsze zmienił ich życie i o nierównościach systemowych, które odsłonił.
"Billy Joel: And So It Goes" to poruszający dokument o legendarnym muzyku z Long Island, którego twórczość już od dekad inspiruje kolejne pokolenia. Dzięki wyjątkowemu dostępowi do prywatnych nagrań, zdjęć i niepublikowanych wcześniej materiałów, film ukazuje nie tylko kulisy jego kariery, ale także osobiste historie z życia, które miały znaczący wpływ na jego muzykę. Szczere rozmowy z Joelem odsłaniają najważniejsze momenty jego życia – od dzieciństwa i pierwszych zespołów, przez miłości i trudne relacje, aż po sukcesy, kryzysy i powroty. Obraz ujawnia genezę hitów takich jak "Just the Way You Are" czy "Uptown Girl" i pokazuje, jak muzyka stała się dla niego sposobem na przetrwanie i osiągnięcie spełnienia.
Mark zarządza zespołem pracowników, których wspomnienia związane z pracą i życiem osobistym zostały rozdzielone w wyniku zabiegu. Gdy po pracy zjawia się w jego życiu tajemniczy kolega, Mark zaczyna stopniowo odkrywać prawdę na temat ich zawodów.
Bumpy Johnson, szef mafii z Harlemu, po 10 latach spędzonych w więzieniu wychodzi na wolność i wypowiada wojnę włoskiej mafii, która przejęła jego terytorium.
Rio ucieka z siostrą od brutalnego wuja. Po drodze spotykają legendy Dzikiego Zachodu, Billy'ego Kida i Pata Garretta. Spotkanie okazuje się początkiem śmiertelnie niebezpiecznej gry.
Grupa rekrutów przechodzi szkolenie w bazie FBI. Jeden z nich jest odpowiedzialny za największy zamach terrorystyczny na terenie Stanów Zjednoczonych po 11 września.
Tommy Fielding (Scott Porter) jest wschodzącą gwiazdą na Wall Street, który ma wszystko: dobry wygląd, dobrych przyjaciół i kiełkujący romans z nową dziewczyną Beth (Alexis Bledel), który może się przerodzić w prawdziwy związek. Jednak pozornie głupi nowy sprzedawca (Bryan Greenberg), który jest najlepszym przyjacielem Beth, rozpoczyna łańcuch zdarzeń, które mogą ostatecznie doprowadzić do upadku Tomma- albo tak się przynajmniej wydaje.
Weteran wojenny podejmuje się roli trenera podupadającej drużyny futbolowej. W ślad za mężczyzną podąża dociekliwa dziennikarka, która pragnie go zdyskredytować.
Clay ma piękną narzeczoną i szczęśliwe życie, ale okazuje się, że cierpi na chorobę serca. Musi poddać się operacji, której przebieg będzie bardzo nietypowy.
Film Spike’a Lee ukazuje zniszczenia dokonane przez huragan Katrina w Nowym Orleanie w 2006 roku. Tytuł nawiązuje do bluesowego utworu Led Zeppelin p.t. „When the Levee Breaks”. Twórcy dokumentu odbyli blisko sto rozmów z mieszkańcami, przedstawicielami władz, miejscowymi artystami (m. in. Harrym Belafonte i Seanem Pennem), dokumentując nie tylko samą katastrofę i ofiary, ale też zniszczenia tkanki społecznej miasta i niepowtarzalnej kreolskiej kultury Nowego Orleanu – bowiem wielu budynków, pamiątek i słynnych (także z licznych filmów) miejsc nie da się już obecnie odtworzyć. Spike Lee nie byłby sobą, gdyby nie uwzględnił w filmie aspektów społeczno - politycznych. Nie zapomina, że głównymi ofiarami zniszczeń byli mieszkańcy kolorowi i Afroamerykanie (dach nad głową straciło nagle blisko 1,5 mln głównie kolorowej ludności). Reżyser o katastrofę oskarża w szczególności amerykańskie władze wszystkich szczebli, od lokalnych i stanowych aż po administrację prezydenta Busha, odpowiedzialną za spóźnioną pomoc dla mieszkańców już po huraganie. Najbardziej winne miałyby jednakże być władze stanowe i specjalistyczne instytucje – po pierwsze meteorolodzy (zbyt późno i nienależycie ostrzegający przed katastrofą), po drugie tzw. United States Army Corps of Engineers, odpowiedzialny za zabezpieczenie tam odgradzających miasto od Jeziora Pontchartrain oraz sieci kanałów. Do drugiego – gorszego w skutkach niż sam huragan – aktu katastrofy doszło właśnie wówczas, kiedy nie wytrzymały źle konserwowane tamy i cała okolica została zatopiona. Jak się okazuje w takich właśnie chwilach próby, także w USA większość mających służyć ludziom instytucji publicznych jest skorumpowana i nieudolna.
Dwudziestoletni Homer od urodzenia mieszka w sierocińcu prowadzonym przez dr. Wilbura. Jego monotonne życie zmienia się, gdy wyjeżdża z nowo poznaną parą.