Wspolpracownik Oskara Messtera, pioniera niemieckiego kina. Uznany tworca kina niemego m.in. pierwszej zagranicznej adaptacji Braci Karamazow z 1921, adaptacji dramatu Schillera Kabale und Liebe (Interyga i milosc) z 1922, czy najwiekszego sukcesu kasowego z roku 1924 pt. Mutter und Kind, z najwieksza gwiazda niemieckiego kina niemego Henny Porter. Carl Froelich i Henny Porter po sukcesie filmu zalozyli wspolna firme zajmujaca sie produkcja filmow Henny Porten-Froelich Produktion GmbH.
Carl Froelich jest tworca pierwszego niemieckiego filmu dzwiekowego pt. Die Nacht gehört uns (Noc nalezy do nas), a takze pierwszego kolorowego filmu Das Schönheitsfleckche (Piekny zakatek) z roku 1936.
W latach 30-tych w jego filmach grali najwieksi owczesni aktorzy niemieckojezyczni m.in. Hans Albers, Heinz Rühmann, czy Szwedki Zarah Leander i ... Ingrid Bergman (ktorej matka byla Niemka).
W 1943 roku nakrecil 3 godzinna dwuczesciowa adaptacje powiesci Juliusa Stinde - Familie Buchholz.
Od 1933 czlonek NSDAP. W 1937 roku z rak Goebbels otrzymal tytul Profesora, w 1939 mianowany prezesem Reichsfilmkammer. Po wojnie aresztowany i poddany denazyfikacji.
Po wojnie udalo mu sie nakrecic jeszcze 2 filmy przed smiercia.
Na zakonczenie zastanawiajaca ciekawostka.
Carl Froelich byl dyrektorem artystycznym pierwszego filmu z motywem milosci lesbijskiej pt. Mädchen in Uniform (1931). Film odniosl ogromny sukces ... zagranica.
W Niemczech byl zakazany, jego wszystkie kopie chciano zniszczyc. Wielu czlonkow obsady filmu, zwlaszcza pochodzenia zydowskiego, spotkalo sie pozniej z przesladowaniami i trafilo do obozow lub w najlepszym razie opuscilo Niemcy.