Ja widziałem dwa: "Godzinę wilka" i "Siódmą pieczęć". Co byście mogli polecić z jego twórczości?
MILCZENIE; GODZINA WILKA(moim zdaniem jeden z najlepszych filmów Bergmana); ŹRÓDŁO(równie wspaniały); SZEPTY I KRZYKI; PERSONA; JAK W ZWIERCIADLE.Dosc skromnie jak na tak obszerną skarbnice Bergmana. Jesli mogłabym zasugerować(lub polecić) to z pewnością :"Godzinę..", "Źródło", "szepty i krzyki" no i najbardziej sztandarową "Persone".
Polecam przede wszystkim arcydzieło, "Tam gdzie rosna poziomki", oprocz tego "Szepty io Krzyki", "Sceny z życia małezenskiego"
Ja również polecam "lekturę" Bergmana od "Tam, gdzie rosną poziomki". To bardzo przyjemny, piękny film, który powinien zachwycić nawet mało wprawionego miłośnika X-muzy. No i "Siódma pieczęć" - absolutna klasyka.
"Persona" jest wielkim arcydziełem, ale to już dużo cięższa rzecz.
Wczoraj zobaczyłem "Szepty i krzyki" - i tego filmu akurat nie polecam na początek przygody z Bergmanem. To owszem wielkie kino, z pięknymi zdjęciami, wybitnym aktorstwem, ale ciężar jego jest potworny i bardzo męczący.
Wyłącznie dla znawców Bergmana.