Natasza Urbańska

3,5
4 484 oceny gry aktorskiej
powrót do forum osoby Natasza Urbańska

Natasza Urbańska nie ma żadnego talentu i krew mnie zalewa, kiedy słyszę opinie w stylu "bardzo
utalentowana, ale nie da się jej lubić". Zastanawia mnie na jakiej podstawie powstał mit o jej
domniemanym talencie. Prawda jest taka, że czego się nie tknie, to zepsuje - śpiewa beznadziejnie,
gra jeszcze gorzej, a zaprojektowane przez nią ciuchy to niedorobione szmaty, na które nawet laik
patrzy z zażenowaniem. Tu i ówdzie pojawiają się głosy, że wszystko co zrobi będzie krytykowane,
bo jest nielubiana. Nielubiana - owszem - jest, ale czy tak trudno założyć, że ona po prostu nie ma
talentu? Szkoli się od kilkunastu lat w śpiewie, tańcu, aktorstwie i Bóg wie czym jeszcze. Jest
bogata, ma na to czas, a i tak nie dosięga poziomem do totalnych amatorów z iskrą talentu.
Podobna sytuacja jest z jej mężulkiem - w jakiś magiczny sposób przylgnęła do niego łata
utalentowanego gościa. Metro było niezłe, ale to po pierwsze jedyny prawdziwy sukces
Józefowicza, a po drugie na ten musical pracowało wiele osób i zasługi powinny być przypisywane
głównie wokalistom i kompozytorom. Dla mnie zarówno Nataszka jak i Józefowicz to ludzie
pozbawieni wyczucia jakości i z maniakalnymi zaburzeniami osobowości. Uważam, że nasze
społeczeństwo jest i tak wyjątkowo wyrozumiałe dla tej parki, bo oni oboje zaliczają wpadkę za
wpadką, a i tak większość nie chce jednoznacznie powiedzieć tego, co ja tu napisałem: TO SĄ
BEZTALENCIA.

użytkownik usunięty
boolion

Mądre słowa. Metro było koszmarnym kiczydłem. Para, o której piszesz, ma tylko i wyłącznie potężne aspiracje.

boolion

Zgadzam się z tobą. Szkoda mi jej tylko z tego powodu, że uwierzyła w to, że jest wielce utalentowana. Ona nie rozumie, że fala krytyki, która na nią spływa jest uzasadniona. Ma takie warunki do rozwoju i korzysta z nich - słychać, że chodzi na lekcje śpiewu etc. Niestety nic z tego nie wynika. Jeżeli w wieku 37 lat nie wie co chce tworzyć i jest na etapie poszukiwań - to oznacza, że coś jest nie tak. Ile razy można zmieniać styl i zaczynać od nowa? Kiedyś ktoś mi powiedział: "no dobrze, ale ja widziałem ile ona pracuje za kulisami, jak bardzo się stara i męczy". Ja mówię: ale co z tego, skoro nie widać żadnych efektów? Pewnie jest sympatyczną i ciepłą osobą, ale nie utalentowaną piosenkarką czy aktorką, ponieważ piosenki wykonuje zaledwie poprawnie (a i z tym bym polemizował). I niestety nie jest to jad czy hejterstwo, tylko krytyka poparta argumentami. Jak ktoś sądzi, że jest wielce zdolna, po prostu się na tym nie zna i nie powinien się wypowiadać od strony technicznej o jej umiejętnościach.

boolion

Dobrze piszesz ...i zgadzam się z Tobą

boolion

Akurat jest świetną tancerką i na tym powinna się skupić, ale jak sama powiedziała, nie mogła znieść tego, że tancerze stanowią tylko tło, nie są w centrum uwagi. Wokalnie i aktorsko ani krzty talentu.

Vickynella

Vide ustawka w "Superstarciu" ,nawet Wojtek się nią zachwyca ...ciekawe ile Józefowicz zapłacił aby wygrała ten show ...

pmko

Dla mnie to też było cholernie podejrzane, że Wojciech Mann się o niej tak pozytywnie wypowiadał w SuperStarciu. Oglądałem jej występy i nie były ani lepsze, ani gorsze niż zwykle, czyli fatalne. Normalnie miałem wrażenie, że jurorzy próbują mi wmówić, że czarne jest białe.

boolion

BOOLION...a kim ty w ogóle jesteś?...jakie masz osiągnięcia?.....przybliż może. bo mam wrażenie, że ktoś ci płaci za ten jad który z siebie wyrzucasz...

krytykk

Po prostu mam wrażliwość na tyle rozwiniętą, że potrafię odróżnić rzemieślnika od artysty. Natasza występuje i na scenie nic się nie dzieje.

boolion

Hm...trochę to dziwne twierdzić, że Józefowicz to beztalencie. Można go nie lubić, ale odmawiać mu talentu i osiągnięć? Serio? Ten facet to nie tylko "Metro" (nie wspominając już o Policie, w której jako pierwszy na świcie zastosował technologię 3D). Wystarczy spojrzeć do Wikipedii. No kurde, ludzie, beztalencia nie mają takiego dorobku artystycznego, bez przesady!

Ważniejsze opracowania choreograficzne i reżyseria przedstawień teatralnych:

Złe zachowanie (1984) – Teatr Ateneum, reż. A. Strzelecki
Brel – Teatr Ateneum, reż. W. Młynarski
Hemar – Teatr Ateneum, reż. W. Młynarski
Wysocki – Teatr Ateneum, reż. W. Młynarski
Cabaretro – Teatr Rampa, reż. A. Strzelecki
Sweet Fifties – Teatr Rampa, reż. A. Strzelecki
Panna Julia Augusta Strindberga (1988) – Teatr Powszechny, reż. A. Wajda
Czerwony stoliczek – Teatr Rampa, reż. A. Strzelecki
Muzykoterapia – Teatr Rampa, reż. A. Strzelecki
Zimy Żal (1988) – Teatr Rampa, reż. M. Umer
Big Zbig Show – Teatr Rampa, reż. M. Umer
Metro (30 stycznia 1991) – Teatr Dramatyczny m.st. Warszawy, reż. J. Józefowicz
Musical Metro (16 kwietnia 1992) – Minskoff Theatre, reż. J. Józefowicz
Musical Metro – Studio Buffo, reż. J. Józefowicz
Musical Metro (22 października 1999) – Operetka Moskiewska, reż. J. Józefowicz
Mein Kampf – Teatr Ateneum w Warszawie
Wdowy – Teatr Współczesny w Warszawie
Kubuś fatalista – Teatr Ateneum w Warszawie
Molier M. Bułhakowa – Teatr im. Osterwy w Lublinie
Pożegnanie jesieni – Teatr Słowackiego w Krakowie
Witwen – Teatr w Wiedniu, reż. Erwin Axer
Dybuk – Teatr w Tel Awiev
Halka Stanisława Moniuszki (16 grudnia 1995) – Teatr Wielki w Warszawie, reż. Maria Fołtyn
Otello Giuseppe Verdiego (3 listopada 1998) – Theater am Goetheplatz w Bremen, reż. Andrzej Woron
Martwe dusze Gogola (1998) – Volksbühne, Berlin, reż. Andrzej Woron
Mahagony Bertolta Brechta i Kurta Weila – Theater am Goetheplatz w Bremen, reż. Andrzej Woron
Koniec początku – Teatr Współczesny w Warszawie
Tango Sławomira Mrożka (23 maja 1997) – Teatr Polski w Szczecinie, reż. Stanisław Świder
Tango Sławomira Mrożka (14 czerwca 1997) – Teatr Współczesny w Warszawie, reż. M. Englert
Pastorałki góralskie – koncert (grudzień 1996) – Teatr Wielki w Warszawie, reż. J. Józefowicz
Ogrody czasu, wg dramatów i wierszy Federica Garcii – Teatr Polski w Szczecinie
Cztery koty, czyli pies z kulawą nogą, hiszpański wieczór kabaretowy – Teatr Polski w Szczecinie
Pan Tadeusz Adama Mickiewicza (29 września 1996) – Teatr Polski w Szczecinie, reż. Bartłomiej Wyszomirski
Latający cyrk Monty Pythona – Teatr Polski w Szczecinie, reż. A. Opatowicz
Zemsta Aleksandra Fredry – Teatr Polski w Szczecinie, reż. J. Józefowicz
Wesele Stanisław Wyspiański (wrzesień 2000) – Teatr Polski w Szczecinie, reż. J. Józefowicz
Do grającej szafy grosik wrzuć... – piosenki z lat 50. (czerwiec 1993) – Teatr w Opolu, reż. J. Józefowicz
Grosik 1 – piosenki z lat 50. (4 września 1993) – Studio Buffo, reż. J. Józefowicz
Nie opuszczaj mnie... – piosenki Jacques'a Brela (7 stycznia 1994) – Studio Buffo, reż. J. Józefowicz
Bajor w Buffo (6 kwietnia 1994) – Studio Buffo, reż. J. Józefowicz
Wielkoludy Andrzeja Maleszki (7 maja 1994) – Studio Buffo, reż. O. Stokłosa
Elvis (21 stycznia 1995) – Studio Buffo, reż. J. Józefowicz
Grosik 2 – piosenki z lat 60. (27 lutego 1995) – Studio Buffo, reż. J. Józefowicz
Przeboje (30 kwietnia 1995) – Studio Buffo, reż. J. Józefowicz
Tyle Miłości – piosenki z lat 20. i 30. (16 marca 1996) – Studio Buffo, reż. J. Józefowicz
Zbiga żal (14 maja 1996) – Studio Buffo, reż. M. Umer
Obok nas – piosenki z lat 70. (24 października 1997) – Studio Buffo, reż. J. Józefowicz
Katarzyna Groniec – koncert (28 marca 1998) – Studio Buffo, reż. J. Józefowicz
Crazy For You George'a Gershwina i Kena Ludwiga (29 stycznia 1999) – Teatr Muzyczny Roma, reż. W. Kępczyński
Przeżyj to sam – piosenki z lat 80. (17 kwietnia 1999) – Studio Buffo, reż. J. Józefowicz
Piotruś Pan (27 lutego 2000) – Teatr Muzyczny Roma, reż. J. Józefowicz
1000 x Metro (30 maja 2000) – Teatr Dramatyczny m.st. Warszawy, reż. J. Józefowicz
Niedziela na głównym – piosenki W. Młynarskiego (18 marca 2001) – Teatr Polski we Wrocławiu, reż. J. Józefowicz
Niedziela na głównym – piosenki W. Młynarskiego (29 kwietnia 2001) – Studio Buffo, reż. J. Józefowicz
Ukochany Kraj... czyli PRL w piosence (19 lutego 2002) – Studio Buffo, reż. J. Józefowicz
Czarownice z Eastwick (13 marca 2003) – Teatr Kinoaktora w Moskwie, reż. J. Józefowicz
Panna Tutli Putli premiera 17 i 18 maja 2004, w Studio Buffo, w Warszawie, libretto – Stanisław Ignacy Witkiewicz, muzyka – Janusz Stokłosa, scenografia – Magdalena Maciejewska, inscenizacja, choreografia i reżyseria – J. Józefowicz
Wieczór Rosyjski – Studio Buffo, reż. J. Józefowicz
Musical Romeo i Julia prapremiera światowa 8 października 2004, muzyka – Janusz Stokłosa, libretto – J. Józefowicz, inscenizacja, choreografia i reżyseria – J. Józefowicz, asystenci: Natasza Urbańska, Barbara Deska, Monika Ambroziak
Wieczór włoski (18 lutego 2005) – Studio Buffo, reż. J. Józefowicz
Wieczór francuski – Studio Buffo, 10 grudnia 2005
Zemsta nietoperza – J. Strauss (18.12.2005), Opera Krakowska, reż. J. Józefowicz
Musical po polsku... – reż. J. Józefowicz, 2006
Koncert z okazji rocznicy strajków w Ursusie, reż. J. Józefowicz, 2006
Wieczór amerykański – Studio Buffo, 22 grudnia 2006
Ça Ira – muzyka Roger Waters – Teren Międzynarodowych Targów Poznańskich w Poznaniu, 25 sierpnia 2006, reż. J. Józefowicz
Ça Ira w Kijowie – 16 grudnia 2006, reż. J. Józefowicz
Ça Ira w Teatrze Wielkim w Poznaniu – 31 grudnia 2006, reż. J. Józefowicz
Koncert z okazji obchodów 200. rocznicy powstania Księstwa Warszawskiego na warszawskiej Agrykoli – reż. J. Józefowicz
Musical Prorok w Mińsku i w Petersburgu – 2007, reż. J. Józefowicz, asystenci: Natasza Urbańska,
Opera Krakowiacy i górale - (27.10.2007)Opera Narodowa, reż. J. Józefowicz
Wieczór Latynoski - Studio Buffo, 13 lutego 2008
Wieczór brytyjski - Studio Buffo, 25 stycznia 2009, reż. J. Józefowicz
Karuzela marzeń - Studio Buffo, 22 marca 2009, reż. J. Józefowicz
Wieczór polski - Studio Buffo, 11 listopada 2009, reż. J. Józefowicz
Wieczór bałkański - Studio Buffo, 23 listopada 2010, reż. J. Józefowicz
Musical POLITA pierwszy musical 3D na świecie - Bydgoszcz, hala Łucznika 4 grudnia 2011 - światowa premiera, reż. J. Józefowicz
Musical POLITA pierwszy musical 3D na świecie - Warszawa, Torwar 30 grudnia 2011 - polska premiera, reż. J. Józefowicz
Musical Pola Negri - Sankt Petersburg (Rosja), Kinoteatr Aktora, 18 grudnia 2013 - rosyjska premiera, reż. J. Józefowicz
Wieczór Rosyjski 2 – Studio Buffo, 26 lutego 2014r., reż. J. Józefowicz

Ważniejsze produkcje telewizyjne z choreografią i w reżyserii Janusza Józefowicza:

Ćwiczenia musicalowe przedstawienie na festiwalu piosenki we Wrocławiu w 1987 roku – TVP 1
Musical Metro – TVP 1, TVP Polonia, rejestracja przez TVP w 1991 i 1994 roku.
Koncert – Metro x 1000 – TVP 1, TVP Polonia (30 maja 2000)
Do grającej szafy grosik wrzuć... – TVP 1, TVP Polonia (czerwiec 1993)
Grosik 2 – TVP 1, TVP Polonia
Tyle Miłości – dwie części – TVP 1, TVP Polonia
Bajor w Buffo – TVP 1, TVP Polonia
Obok nas – TVP 1, TVP Polonia
Przeżyj to sam – TVP 1, TVP Polonia
Koncert Katarzyny Groniec – TVP 2, TVP Polonia
Dama od Maxima George'a Feydeana z muzyką Ryszarda Sielickiego, TVP 1, TVP Polonia
Janusz Józefowicz zaprasza... – 4 programy dla TVP 1, TVP Polonia
Kilka inauguracji i zakończeń sezonów z Telewizją Regionalną – WOT
Koncerty charytatywne (dla powodzian i dla dzieci z Domu Dziecka w Podbrodziu k. Wilna – Telewizja Regionalna – WOT
Noc z gwiazdami czyli Sylwester w Jedynce w 1997, 1998, 1999 i w 2000 pt. "Od tanga do tanga" – TVP 1, TVP Polonia
Gala we Wrocławiu – Alfabet Józefowicza (14 marca 1999) – TVP 2
Gala we Wrocławiu – Niedziela na głównym (18 marca 2001) – TVP 2
Zimy żal w reż. M. Umer – TVP 1 (1989)
Big Zbig Show w reż. M. Umer – TVP 1 (1992)
Zielono mi w reż. M. Umer – TVP 1 (28 czerwca 1997)
musical Romeo i Julia reż. J. Józefowicz
TVP1 (21 i 22 grudnia 2004), TVP Polonia

Rewia Sylwestrowa reż. J. Józefowicz – TVP 1 (31 grudnia 2005/2006)
Ça Ira – muzyka Roger Waters – Teren Międzynarodowych Targów Poznańskich w Poznaniu, 25 sierpnia 2006 – TVP 1
Przeboje Jedynki – koncert organizowany przez TVP 1, reż. J. Józefowicz (2 września 2007)
Przebojowa noc – program taneczno-muzyczny, którego gospodarzami są Natasza Urbańska i Janusz Józefowicz – TVP 1 (od 9 września 2007)
Złota sobota – TVP 1 – program muzyczny, którego gospodarzami są Natasza Urbańska i Janusz Józefowicz (od 8 grudnia 2007)

Ważniejsze nagrody:

Międzynarodowa Nagroda Dziennikarzy za choreografię do przedstawienia pt. Złe zachowanie (1984)
Wyróżnienie na Festiwalu Szkół Teatralnych w Łodzi za rolę dyplomową (Marco) w Widoku z mostu Arthura Millera (1984)
Nagroda im. Stanisława Wyspiańskiego za osobowość artystyczną
Prometeusz
Byk Sukcesu – nagroda miesięcznika Sukces za wybitne osiągnięcia w sztuce w roku 1991
Nagroda Dziennikarzy za osiągnięcia w sztuce estradowej (Opole 1993)
Nagroda Prezesa Polskiego Radia (KFPP w Opolu 1998)
Dyplom Mistrzowski, Nagrody za rok 1998 przyznany na 19. Przeglądzie Piosenki Aktorskiej we Wrocławiu
Złota Maska dla najlepszego reżysera w sezonie 1999/2000 we wszystkich rodzajach sztuki teatralnej (dramat, balet, opera, operetka, musical) – najważniejsza nagroda kulturalna w Rosji.
Srebrny Medal „Zasłużony Kulturze Gloria Artis” (2014)[3]

UlaZ

no pięknie wszystkim pyskaczom pozamykałs buźki.....niestety, zyjemy w kraju pełnym zawiści. w którym się nie docenia rodzimych talentów....cały świat docenia....a polak zgnoi...

boolion

Myślę, że w jej przypadku przede wszystkim mierzi to jak pcha się na afisz i ile srok chce ciągnąć za ogon. Te wszystkie show telewizyjne, muzyka, śpiewanie, projektowanie nie wiadomo co jeszcze. To jest niepoważne. Gdyby była tylko i wyłącznie aktorką to by się jej ludzie nie czepiali. W Bitwie Warszawskiej nie była tragiczna, była taka sobie, ot typowa średnia aktorka jakich u nas jest absolutnie pełno. Gorsza jest choćby Różczka. Ale Natasza z Józefowiczem i media budują mit wielkiej Nataszy-gwiazdy, co tylko jej szkodzi.

buzzkill

Naprawdę sądzisz, że Natasza w Bitwie Warszawskiej była taka sobie? Dla mnie to jest dosłownie NAJGORSZA rola jaką widziałem w życiu, totalne drewno. I nie mówię o scenach śpiewanych, bo te były typowo Nataszowe, czyli poprawne, ale sceny mówione to jakiś dramat. Fałsz aż bije z ekranu.