Kiedy syn ukraińskiej imigrantki Iriny zostaje zaatakowany, całe czeskie miasteczko solidaryzuje się z jej rodziną, potępiając ich romskich sąsiadów, którzy mają być odpowiedzialni za napad. W miarę upływu czasu kobieta zaczyna dostrzegać niespójności w jego opowieści.
Pewnego dnia niespodziewanie i w niewyjaśnionych okolicznościach znika czternastoletnia córka Hany. Kobieta nie spocznie, póki nie odnajdzie dziewczyny oraz osób odpowiedzialnych za jej zniknięcie.
Piłkarze Romskiego klubu piłkarskiego z Děčína grają w najniższej czeskiej lidze. A ściślej, grają tylko wtedy, kiedy przeciwnicy się zgodzą. Często bowiem "białe" drużyny rywalizować z nimi nie chcą. Ksenofobia to codzienność także u naszych południowych sąsiadów.
Wyprodukowany przez HBO Europe, trzyczęściowy film opowiada o jednym z najważniejszych epizodów w historii komunistycznej Czechosłowacji. Samospalenie Jana Palacha stało się katalizatorem zmian w społeczeństwie - w ciągu kolejnych kilku miesięcy w jego ślady poszło prawie trzydzieści osób. Reżyserka filmu, nominowana do Oscara Agnieszka Holland ("Całkowite zaćmienie", "Europa, Europa", "W ciemności"), w 1969 roku była studentką Akademii Sztuk Scenicznych w Pradze i jak sama mówi, nakręciła ten film z osobistej perspektywy. W filmie wystąpili uznani czescy i słowaccy aktorzy, między innymi: Tatiana Pauhofova ("Kawałek nieba", "Czas połowicznego rozpadu", "Janosik. Prawdziwa historia"), Jaroslava Pokorna ("Smradi", "Seks w Brnie"), Ivan Trojan ("Samotni", "Jedna ręka nie klaszcze", "Opowieści o zwyczajnym szaleństwie") oraz Martin Huba ("Obsługiwałem angielskiego króla", "Czeski błąd", "Trzy sezony w piekle"). Autorem scenariusza jest debiutant Stepán Hulík, a muzykę skomponował Antoni Komasa-Łazarkiewicz ("Julia wraca do domu", "W ciemności"). "Gorejący krzew" jest pierwszym w historii filmem fabularnym poświęconym losom Palacha.
Stolica Czech pokazana oczami jej mieszkańców. Zakazane zakątki, ekskluzywne kluby, bary z tanim piwem, kasyna, świat narkotyków i prostytucji. Twórcy filmu odbywają nocny rajd po mieście i kilku prywatnych mieszkaniach, tworząc swego rodzaju kolaż, pełen skrajności i niedopowiedzeń portret współczesnej Pragi. Znakomicie zrealizowany dokument przedstawia nocny portret stolicy Czech. Bohaterowie filmu (narkomani, prostytutki, sprzedawcy, bywalcy dyskotek i klubów) tworzą swoistą subkulturę - śpią za dnia, a ich właściwe życie zaczyna się dopiero po zmroku. Wyróżnikami obrazu, którego reżyserem jest utalentowany debiutant Petr Hátle, są doskonałe zdjęcia, poetycka narracja i podkreślająca nastrój muzyka. Twórcy zadbali o nieszablonowe podejście i wyraziste postacie, dzięki czemu udaje im się uwiecznić nieoczywisty i wymykający się wszelkim schematom obraz Pragi.