Wpływowy potentat muzyczny staje się celem spisku, wymuszającego okup i musi walczyć o swoją rodzinę i dziedzictwo, a zarazem mierzy się z moralnym dylematem dotyczącym życia i śmierci.
Gdy na terenie zamieszkiwanym przez Osagów odkryta zostaje ropa naftowa, członkowie plemienia zaczynają ginąć lub umierać z nieznanych przyczyn. Sprawa ta przykuwa uwagę FBI i J. Edgara Hoovera.
Mamie Till Mobley domaga się sprawiedliwości po stracie swojego 14-letniego syna Emmetta, który został zlinczowany podczas wizyty u kuzynów w Mississippi.
Słynąca z sarkastycznego humoru pisarka i gawędziarka Fran Lebowitz odkrywa przed Martinem Scorsese zaułki nowojorskich ulic i swojego fascynującego umysłu.
Filmowa adaptacja musicalu o Evanie Hansenie, licealiście z fobią społeczną oraz jego drodze do odkrywania siebie i akceptacji po samobójstwie kolegi z klasy.
Spike Lee reżyserujący Davida Byrne'a z Talking Heads? Jeśli myśleliście, że rok 2020 nie może was już niczym zaskoczyć, byliście w błędzie. "David Byrne: American Utopia" to prawdopodobnie jeden z najbardziej amerykańskich i najbardziej oryginalnych filmów, jakie zobaczycie w tym roku. Wbrew pozorom nie jest to tytuł wyłącznie dla fanów zespołu, jego lidera czy nawet musicali z Broadwayu. To aktualny komentarz do sytuacji politycznej w Stanach Zjednoczonych i autorski rodzaj TED talku przerywany piosenkami i układami choreograficznymi. Z ekranu sączą się leniwie cytaty z Jamesa Baldwina i Janelle Monáe, wspominane są ofiary prześladowań rasistowskich: Emmett Till, George Floyd, Breonna Taylor czy Ahmaud Arbery. Najbardziej niezwykłe jest jednak to, z jaką powściągliwością i szacunkiem Spike Lee podchodzi do scenografii i wizji Byrne'a. Dominuje szarość i asceza, a każdy przebłysk koloru (choćby na powiekach performerów) okazuje się politycznym manifestem. Jak napisał "Vanity Fair": "American Utopia Spike'a Lee pokazuje Davida Byrne'a w szczytowej, elektryzującej formie!"
W swoim filmie magicznie mieszającym prawdę i fikcję Martin Scorsese wraca do trasy Rolling Thunder Revue Boba Dylana, która odbyła się w pełnym zmian roku 1975 r.
XVII wiek. Do ogarniętej prześladowaniami i przemocą Japonii przybywają dwaj jezuiccy księża, którzy chcą odnaleźć dawnego mentora oraz głosić Słowo Boże.
W świecie bez uczuć i emocji nastoletni Jonas zostaje wybrany na Odbiorcę Wspomnień, który strzeże pamięci o przeszłości. Pod wpływem mentora zaczyna dostrzegać wady opresyjnego systemu.
Szeryf federalny Daniels stara się dowiedzieć, jakim sposobem z zamkniętej celi w pilnie strzeżonym szpitalu dla chorych psychicznie przestępców zniknęła pacjentka.
Aby ocalić podupadający motel rodziców, Elliot wraz z przyjaciółmi postanawia pomóc organizatorom festiwalu muzycznego Woodstock w znalezieniu odpowiedniego miejsca do zorganizowania wydarzenia.