"White on White" to wideodziennik reżyserki Viery Čákanyovej, który prowadziła podczas pobytu w polskiej stacji na Antarktydzie, gdzie w 2017 roku nakręciła film "FREM" (2019), którego główną bohaterką była sztuczna sieć neuronowa. Podczas pobytu autorka prowadzi rozmowy ze sztuczną inteligencją, które dotykają natury filmu, sztuki i sensu życia, a jednocześnie ujawniają sposób myślenia wolny od człowieczeństwa i od emocji. Nagrania z jej rutynowego, codziennego życia na stacji kontrastują z lirycznymi obrazami nieskazitelnej antarktycznej przyrody, które autorka uzupełnia własnym komentarzem i przemyśleniami sprowokowanymi samotnością pokrytego lodem krajobrazu.
"Jest to historia mojego 52-letniego starszego brata Jána, który dowiedział się, że powinien poddać się skomplikowanej operacji. Lekarze powiedzieli mu, że ma 50 procent szans na przeżycie, jeśli podda się operacji i tylko 10 procent, jeśli operacji nie będzie. Ján zdecydował, że jeśli mają być to ostatnie dni jego życia, chce spędzić je na rowerze. Chce zrobić coś, o czym marzył przez całe życie - ruszyć w trasę w stylu "Easy Rider". Żadnego myślenia o kredycie, podatkach i całej tej codziennej rutynie, która nie pozwala jasno patrzeć na świat." Martin Kollár Narratorem filmu staje się dziennik, w którym pisze i rysuje Ján. Staje się on też narzędziem do odliczania czasu, jaki pozostał do dnia operacji.