"White on White" to wideodziennik reżyserki Viery Čákanyovej, który prowadziła podczas pobytu w polskiej stacji na Antarktydzie, gdzie w 2017 roku nakręciła film "FREM" (2019), którego główną bohaterką była sztuczna sieć neuronowa. Podczas pobytu autorka prowadzi rozmowy ze sztuczną inteligencją, które dotykają natury filmu, sztuki i sensu życia, a jednocześnie ujawniają sposób myślenia wolny od człowieczeństwa i od emocji. Nagrania z jej rutynowego, codziennego życia na stacji kontrastują z lirycznymi obrazami nieskazitelnej antarktycznej przyrody, które autorka uzupełnia własnym komentarzem i przemyśleniami sprowokowanymi samotnością pokrytego lodem krajobrazu.
W miarę jak kryzys klimatyczny staje się coraz bardziej naglącym problemem i zbliżamy się do przekroczenia punktu, z którego nie będzie już powrotu, a sztuczna inteligencja gwałtownie się rozwija, "FREM" prezentuje uderzającą, a czasem wstrząsającą reakcję na obecną falę posthumanistycznego i antropocentrycznego myślenia.
Artystyczna refleksja nad współczesną historią Słowacji, a zarazem nad słowacką kinematografią. Film opowiada o dwudziestoleciu niepodległości z perspektywy dziesięciorga reżyserów i reżyserek. Składa się na niego dziesięć dziesięciominutowych filmów reprezentujących różne gatunki – od fabuły, przez animację, dokument, po film eksperymentalny. Dziesięć reżyserskich osobowości, szerokie spektrum pokoleniowe i światopoglądowe – Juraj Herz, Martin Šulík, Péter Kerekes, Zuzana Liová, Miso Suchy, Ondrej Rudavský, Iveta Grófová, Peter Krištúfek, Viera Čákanyová i Miro Jelok odpowiedzą na pytanie: w czym wyraża się słowackość?