M6, oficjalnie Métropole Télévision 6, to jedna z czołowych francuskich stacji telewizyjnych, znana ze swojej komercyjnej oferty i silnej pozycji na rynku. Kanał ten od lat przyciąga szeroką publiczność, oferując zróżnicowany program obejmujący rozrywkę, seriale, filmy i wydarzenia sportowe. Jego historia i rozwój są ściśle związane z ewolucją francuskiego krajobrazu medialnego.
Historia M 6 Stacja telewizyjna M6 rozpoczęła nadawanie 1 marca 1987 roku. Powstała z inicjatywy Compagnie Luxembourgeoise de Télédiffusion (CLT) jako szósta ogólnokrajowa stacja telewizyjna we Francji. M6 przejęła częstotliwość po zamkniętym kanale muzycznym TV6, który był skierowany głównie do młodzieży. Początkowo M6 rozwijała się ostrożnie na konkurencyjnym rynku, ale przetrwała trudne czasy. Po upadku konkurencyjnej stacji La Cinq w 1992 roku, M6 po raz pierwszy zakończyła rok z zyskiem. Stacja zaczęła dywersyfikować swoją ofertę i inwestować poza tradycyjną telewizję. W 1994 roku M6 zadebiutowała na giełdzie, stając się ważnym elementem francuskiego krajobrazu medialnego. Obecnie stacja należy do grupy RTL i utrzymuje około 10–13% udziałów w rynku oglądalności.
Profil programowy i ramówka Profil programowy i ramówka stacji M6 opierają się na kilku kluczowych filarach, skupiając się na rozrywce i nowościach. Kanał kontynuuje popularne formaty, takie jak “Le Maillon Faible” i “Pékin Express”. Wśród nowych propozycji znajdują się francuska edycja “Le Golden Bachelor” oraz konkurs zręcznościowy “99 à battre”. W ofercie pojawił się również oryginalny program śledczy “Murder Party at the Museum”. Ramówka obejmuje także filmy dokumentalne, takie jak “Le monde en drone” oraz “Les Français, l'amour et le sexe”. M6 prezentuje także nowe francuskie dramaty i adaptacje, w tym “Mémoire vive”, “Clean” oraz “Le tatoueur d'Auschwitz”. Na platformie M6+ emitowane są mecze NFL i rozgrywki Kings League France.