Było już kilka tematów, które traktowały o beznadziejności tego serialu... Pozwolę sobie podsumować swoje odczucia.
Jestem z wykształcenia historykiem, więc po serialu spodziewałem się, choćby minimalnego, odwzorowania rzeczywistości okupowanej Warszawy. A co dostałem?
Grupę zniewieściałych aktorów, którzy na ekranie "parodiują" i ujmują honoru Cichociemnym. Dlaczego? Kilka powodów:
- Cichociemni nie powinni rzucać się w oczy. Tymczasem Zakościelny, jak to on, piękny i młody zaiwania po Warszawie w oficerkach. Naturalnie nie wzbudza to niczyich podejrzeń...
- Cichociemni, miast wykonywać powierzone im zadania i ustalać priorytety uganiają się za swoimi dupkami, częstokroć niwecząc przeprowadzane akcje.
- j.w załatwiają swoje prywatne porachunki.
- Cała konspiracyjna rzeczywistość opiera się na grupie 4 osób...
- Schwytani przez Gestapo nie wydają nikogo. To już zakrawa o absurd i szczyt megalomani Polaków. Może to i podoba się dyletantom nie znającym ówczesnej rzeczywistości, ale 80 % zatrzymanych przyznawała się do wszystkiego, co wiedziała, oraz do tego czego nie wiedziała. Kolejne 20 % kończyło swój żywot w trakcie przesłuchań. Takich "atrakcji" jakim poddawano tych ludzi nikt by nie podołał.
Mógłbym długo jeszcze wymieniać irracjonalne pomysły scenarzystów zawarte w tym serialu. Cała sytuacja i otoczka tego serialu przypomina mi problem Gazet Wojennych, których wydawanie rozpoczęto w 98 roku. Wtedy większość osób też sikała po majtach, bo była to pierwsza, tego typu, gazeta. Niewielu zdawało sobie jednak sprawę, jakie bzdury były tam częstokroć zawarte. Podobnie jest z "Czasem Honoru". Ten serial podoba się w większości podnieconym Zakościelnym gimnazjalistom i licealistom bez odpowiedniej wiedzy historycznej. Ci, którzy znają historię, dostają apopleksji oglądając tą kpinę.