Obawiam się, że zaliczyłam już większość seriali utrzymanych w podobnym (smutnym, chłodnym, nieśpiesznym, ciemnym i otoczonym aurą niesamowitości) klimacie.
Wyprowadzi mnie ktoś z błędu i poleci serial, którego nie ma na liście? ;)
Riget I, II (1994)
Twin Peaks (1990)
Top of the Lake (2013)
Most nad Sundem (2011)
Forbrydelsen I, II, III (2012 )
What Remains (2013)
Utopia (2013)
Shetland (2013)
The Town (2012)
Broadchurch (2013)
Na granicy cienia (2011)
The Take (2009)
Low Winter Sun (2013)
Fargo (2014)
Detektyw (2014)
Durham County (2007)
Mayday (2013)
Black Mirror (2011)
Luther (2010)
Dziewczyna z niespodzianką. :) Kiedyś zaczęłam, w międzyczasie coś innego zajęło mi głowę no i skutek był taki, że zapomniałam. ;)
Dziękuję więc za przypomnienie. :)
Zapewne już widziałaś ten serial http://www.filmweb.pl/serial/Wikingowie-2013-659055, polecam również:
http://www.filmweb.pl/serial/The+Red+Road-2014-683593
http://www.filmweb.pl/serial/Pi%C4%99%C4%87+c%C3%B3rek-2010-568162
http://www.filmweb.pl/serial/Zaginiony-2014-721491
http://www.filmweb.pl/serial/Criminal+Justice-2013-673541
http://www.filmweb.pl/serial/Good+Cop-2012-661621
http://www.filmweb.pl/serial/Love+Hate-2010-607297
http://www.filmweb.pl/serial/The+Village-2013-672300
http://www.filmweb.pl/serial/The+Mill-2013-682575
Oglądałem większość tych seriali co napisałaś i te trzy seriale:
Bloodline, nowy serial od netflixa, gorąco polecam.
Olive Kitteridge, też fajny miniserialik.
The Knick, też super kilmat, na pewno Ci się spodobają wszystkie. :)
"The Knick" zaliczony, "Olive..." już za moment, "Bloodline" na razie odpuszczę, ale obejrzę na bank.
Dzięki, pozdrawiam! :)
To ja jeszcze dorzucę genialny "Wire in the blood" i francuski serial "Les revenants" :)
Oby się postarali i nie zepsuli potencjału. Rozwiązanie tajemnicy ostatniego odcinka uważam za idealne jak na taki gatunek. Można rzecz, że w jakiś sposób zakończenie niesie ze sobą przesłanie i ostrzeżenie.
No to trzeba cierpliwie czekac na nowe sezony Fargo, Most nad Sundem i True Detective;)
Tutaj mam kilka zastrzeżeń:
"Fargo": Dosyć mocno przekombinowany serial. O ile pilotem byłem pozytywnie nastawiony, tak pozostałe odcinki mocno przeciętne nie wspominając już o tragicznym finale...
"Detektyw": Fenomenalnie przeprowadzony... na każdy kolejny odcinek czekałem z niecierpliwością... ale ostatni - finalny... całkowicie nie pasuje do całości.
"Most nad Sundem" wypada chyba najlepiej: Pierwszym sezonem jak i jego zakończeniem jestem zauroczony. Niestety drugi, nieco kuleje, ale nie przekreślam go. Zobaczymy jak wypadnie trzecia część.
Wszystko jest kwestią gustu. Z tych trzech też najwyżej cenię Most. Natomiast jestem zdania że dobrego serialu nie zepsuje nawet słabe zakończenie. To w detektywie było do przewidzenia. Główny bohater przeszedł przemianę, zmienił sposób patrzenia na świat i jest to dla mnie ok. Przecież takie rzeczy się zdarzają. Jedynie zakończenie Fargo mnie boli, bo bez Malvo będzie smutno:)
Malvo był jedną z mocniejszych stron tego serialu. Bez tej postaci prawdopodobnie byłoby dużo słabiej.
Teraz trudno o jakiś dobry serial. Widziałem ostatnio wiele produkcji telewizyjnych, ale każda opiera się na tym samym schemacie. "Fortitude" jest chyba pierwszy od czasu genialnego Duńskiego"Forbrydelsen", który wpłynął na mnie bardzo pozytywnie i mogę go uznać za bardzo dobry.
Jeśli jesteś zainteresowany mogę Ci jeszcze polecić francuski: "Horoskop Śmierci". O ile pamiętam cała fabuła opiera się historii "Zodiaku".
Może jeszcze:
http://www.filmweb.pl/serial/Lightfields-2013-681170
http://www.filmweb.pl/serial/Marchlands-2011-614435
http://www.filmweb.pl/serial/Carniv%C3%A0le-2003-110868
http://www.filmweb.pl/serial/Sztorm+stulecia-1999-31781
http://www.filmweb.pl/serial/The+Secret+of+Crickley+Hall-2012-656163
http://www.filmweb.pl/serial/666+Park+Avenue-2012-645413
http://www.filmweb.pl/serial/Kamienie+%C5%9Bmierci-2005-256366
"Carnivale" pamiętam, był niezły, "666 PA" mnie zawiódł, a resztę sprawdzę.
Dziękuję. :)
Nadmienię jeszcze, że pierwszeństwo mają seriale z krwią, psycho/socjopatami, seksem i oniryczną otoczką. ;)
A mi najbardziej przypadł do gustu "True Detective". Ten klimat 1 sezonu jest niepowtarzalny...
Kocham Mikkelsena, ale maniera aktora grającego Grahama jest nie do strawienia.
Mimo tego obejrzałam pierwszą serię. :)
durham county jest dosc mocno wykrecony, zna ktoś BARDZIEJ podobne, niż te wymienione powyzej?
http://www.filmweb.pl/serial/See+No+Evil%3A+The+Moors+Murders-2006-400052
http://www.filmweb.pl/serial/Vikingshill-2014-717727
i chyba jeszcze nie padło, aż też ma niezły klimat http://www.filmweb.pl/serial/Hemlock+Grove-2013-650081
może coś z tych rzeczy - wszystko duńskie:
http://www.filmweb.pl/serial/Orzeł-2004-152170
http://www.filmweb.pl/serial/Zabójcy-2010-560213
http://www.filmweb.pl/serial/Biuro+ochrony-2008-500638
http://www.filmweb.pl/serial/Rejseholdet-2000-136259
http://www.filmweb.pl/serial/Rząd-2010-547296 - political fiction
też jestem zwolenniczką oryginalnych wersji, zwłaszcza jeśli chodzi o kino skandynawskie
Polecam stronkę:
https://www.facebook.com/monika.litenfrost
Mnóstwo świetnych seriali, głównie skandynawskich.
Z tych co się nie dopatrzyłem w tym wątku przychodzi mi na myśl:
http://www.filmweb.pl/Miasteczko.Twin.Peaks
http://www.filmweb.pl/serial/Luther-2010-548378
http://www.filmweb.pl/serial/What+Remains-2013-680769
http://www.filmweb.pl/serial/Tajemnice+Laketop-2013-633726
Dziękuję Ci , zacna kobieto, za ten wątek, dzięki któremu odkryłam trochę nowych serii w klimatach, które tak tu wszyscy cenimy :)
Będzie świeże mięcho do puszczania w tle jak rysuję :D
Moje ulubione tu w zasadzie wszystkie padły, polecę jeszcze tylko:
Den som draeber
Code of a Killer
Above Suspicion
Injustice
The Jinx: The Life and Deaths of Robert Durst
Murderland
Les Témoins
Remember Me
The Body Farm
The Murdoch Mysteries [2005]
Meadowlands
Harper's Island
dwa ostatnie nie są super wysokich lotów, ale coś tam interesującego mają ;]
Nie wydaje mi się, aby były utrzymane w "smutnym, chłodnym, nieśpiesznym, ciemnym i otoczonym aurą niesamowitości klimacie" :/