Obawiam się, że zaliczyłam już większość seriali utrzymanych w podobnym (smutnym, chłodnym, nieśpiesznym, ciemnym i otoczonym aurą niesamowitości) klimacie.
Wyprowadzi mnie ktoś z błędu i poleci serial, którego nie ma na liście? ;)
Riget I, II (1994)
Twin Peaks (1990)
Top of the Lake (2013)
Most nad Sundem (2011)
Forbrydelsen I, II, III (2012 )
What Remains (2013)
Utopia (2013)
Shetland (2013)
The Town (2012)
Broadchurch (2013)
Na granicy cienia (2011)
The Take (2009)
Low Winter Sun (2013)
Fargo (2014)
Detektyw (2014)
Durham County (2007)
Mayday (2013)
Black Mirror (2011)
Luther (2010)
Witam, mogę dodać The fall (2013), natomiast mogę pogratulować dobrego gustu, bo wiele z tego co wypisałeś, ja z żoną oglądaliśmy i bardzo wysoko sobie je cenię cenię.
Natomiast mogę polecić filmy w takim klimacie:
Zodiak (2007)
Zaginiona dziewczyna (2014)
Wolny strzelec (2014)
Rzeka tajemnic (2003)
Bezsenność (2002)
Nostalgia anioła (2009)
Drive (2011) (nie do końca się wpisuje, ale dla mnie genialny realizacja filmu)
Zostań (2005)
Labirynt (2013)
Mechanik (2004)
Efekt motyla (2004)
21 gramów (2003)
Pewnie większość już widziałaś/eś.
Przy okazji dobra ściąga dla szukających dobrego kina z seriali i filmów.
Pozdrawiam.
Dziękuję za odzew.
"The Fall" zaliczony, z filmów nie widziałam "Bezsenności" i "Nostalgii Anioła", nadrobię to jak najprędzej.
A "Drive" wpisuje się bardzo! Uwielbiam Refna.
Pozostaje mi również pogratulować tobie i żonie gustu, bo jest bardzo zbliżony do mojego. ;)
Pozdrawiam.
Dorzucę serię Millenium: http://m.filmweb.pl/film/Millennium%3A+M%C4%99%C5%BCczy%C5%BAni%2C+kt%C3%B3rzy+n ienawidz%C4%85+kobiet-2009-465857
Czy kalka to nie wiem bo nie widziałem "Forbrydelsen" więc ciężko mi ocenić co lepsze... ale The Killing ma niesamowity klimat a dwójkę głównych bohaterów uwielbiam :).
Poza tym, czytałem że te dwa seriale znacząco różnią są od połowy pierwszego sezonu (nawet rozwiązanie sprawy jest inne) więc warto sprawdzić.
Nie warto. Obejrzałem (h)amerykańską wersję i żałuję straconego czasu. Brak w niej jakiegokolwiek napięcia, grozy. Skopiowany pomysł zrobiony w gorszym wydaniu. Jeśli widziałaś Duński "Forbrydelsen" nie psuj smaku tanią przeróbką.
Nie widziałam duńskiego, wierzę,że jest lepszy, ale trochę przesadzasz z oceną The Killing. Brak napięcia? Mnie serial trzymał w napięciu przez praktycznie wszystkie sezony, poza tym świetna gra aktorów odtwarzających role głównych postaci. Być może skoro obejrzałeś pierwowzór to akcja nie trzymała w napięciu, ale The Killing jest świetnie zrobionym serialem, niesamowity klimat i bardzo zdjęcia.
A ja mam wręcz odwrotne odczucia. Wersja oryginalna była bardzo przewidywalna, a zakończenie naciągane.
W wersji h(amerykańskiej) było więcej wątków, a zakończenie ciekawsze. Dodam, że najpierw oglądałem oryginał, a dopiero później amerykańską produkcję.
Z reguły jest tak, że amerykańskie wersje zagranicznych filmów są gorsze, ale nie w tym przypadku.
The Killing jest super! Bardzo polecam, wersja oryginalna oczywiście lepsza, ale amerykańsko/kanadyjska wcale nie odstaje.
To nie jest kalka Forbrydelsen. Jest faktycznie na podstawie duńskiego serialu, lecz jedynie kilka odcinków jest podobnych. Dalej jest coraz ciekawiej. Naprawdę warto zobaczyć.
Jeszcze :
Breaking bad
Better call Saul
Happy valley
How to get away with murder
Olive Kitteridge
Peaky blinders
The Knick
Wallander
SFU
:)
To straszne. ;) Znam wszystkie oprócz "Olive Kitteridge" i nie wiem czym jest SFU. :)
Dziękuję!
Pozdrawiam.
HTGAWM jest wg mnie bardzo "komercyjne" i robione pod publiczke, nie wpisuje sie raczej w kanon tych klimatycznych seriali. Co do Olive Kitteridge zgadzam sie, swietny miniserial, choc mniej kryminalny, a bardziej obyczajowy.
To fakt, ale na bezrybiu czyli jak klimatyczne się kończą można zobaczyć ;). Z bardziej obyczajowych może jeszcze The affair, choć nie każdemu się podoba.
"How to i tak dalej" to rzeczywiście nie to. Zaczęłam oglądać ze względu na rewelacyjną Violę Davis, ale jedna aktorka to za mało, żeby udźwignąć serial, prawda? Z kolei "The affair" zmęczył mnie po 3 czy 4 odcinkach, nie dałam rady.
"Olive Kitteridge" czeka w kolejce. :)
Zaczęłam "Olive Kitteridge". Jest dobry, ale to nie to. Nie jest duszny. :)
Mimo to pewnie obejrzę do końca, kiedy mnie ochota najdzie.
Też przerwałam po 2 odcinku i dopiero po jakimś czasie wróciłam. Warto. Dobre zakończenie.
Jeszce:
Breaking bad
Better call Saul
Happy valley
How to get away with murder
Olive Kitteridge
Peaky blinders
SFU
The Knick
Wallander
A z filmów może : Her (jeśli podobał Ci się miniserial Black mirror) :)
Luz. :)
Przy całej mojej miłości do genialnego BB, to nie jest ten klimat, który mam na myśli.
naprawde swietny zestaw tu podalas ;) Od siebie moge dodac jeszcze Hinterland - Y Gwyll, bo widze, ze z serialami europejskimi jestes na czasie ;)
Ja bym jeszcze polecił:
Case Histories (2011)
Anno 1790 (2011)
Chasing Shadows (2014)
The silence (2010)
Detektyw Zen (2011)
Eden Museum (2010)
Endeavour (2013)
Falcon (2012)
Whitechapel (2009)
Morderstwa w Fjällbace (2013)
Nicolas Le Floch (2008)
Quirke (2014)
Ripper Street (2012)
Sherlock Holmes - Mroczne początki (2000)
The Guilty (2013)
Vera (2011)
Prey (2014)
No i oczywiście Poirot, Detektyw Foyle i Morderstwa w Midsomer, ale to pewnie znacie :)
Pozdrawiam.
No, jest z czego wybierać. :)
Z wymienionych przez ciebie znam zalewie 7.
Dziękuję!
Pozdrawiam.
Nigdzie nie widzę "Penny Dreadful",a to dosyć znany serial,więc może coś przeoczyłem..Ciekawy jest też moim zdaniem "American Horror Story: Asylum" i "Utopia" w tym ostatnim zdjęcia są zazwyczaj kolorowe i wypielęgnowane do granic możliwości,ale klimat jest ciekawy i może Ciebie zainteresować.Z innych ciekawych seriali polecam "Gomorre","Secret State" i absolutny numer jeden na mojej liście "The Wire",które już pewnie trochę czeka aż sobie o nim przypomnisz ;)
Znam wszystkie oprócz "Secret State", ale to nie ten trop, nie ten klimat.
Wyjątkiem jest "Utopia", którą szczerze uwielbiam i wcale nie czekam na wersję Finchera. ;)
Dziękuję, pozdrawiam!
Utopia to mój absolutny "numero uno". Jedyny serial, który oceniłam na 10 !
Z tak zwanych "seriali nie dla idiotów" bardzo podobał mi się jeszcze RUBICON. Trudny, ale jak satysfakcjonujący do obejrzenia.
Do tego właśnie kończę LEFTOVERS (czekan na ostatni odcinek). Ciężkie pierwsze 5-6 odcinków, ale jeśli ktoś przebrnie... mniam.
Przyznam, że jeden z najbardziej pokręconych seriali, jakie widziałam.
jesli nie widziałaś jeszcze, to "The Missing", koniecznie :) podbijam też "Hinterland". W zasadzie to odbiega tutaj od tematu, ale jak chcesz wiecej brytyjskich mini-seriali w klimacie "The Town" i "What remains" to jest ich dużo. Obczaj sobie stronę:
https://www.facebook.com/pages/Seriale-kt%C3%B3rych-nie-znasz-a-powiniene%C5%9B/ 298501453648470
Przypomniał mi sie jeszcze jeden serial, "Intruders". Ma niskie oceny na filmwebie, ale to dlatego, że duzo osób się zraziło początkowymi odcinkami, ktore były chaotyczne i niewiele wyjaśniały. Ale jako całość mnie zdecydowanie przekonał.
polecam Mammon 2015 dostępne są 2 odcinki, uwielbiam kino skandynawskie i dorzucę jeszcze Instynkt Wilka, a Jordskott 2015 też ciekawie się zapowiada
No "Jordskott" to na razie najlepsza rzecz, którą dzięki wam sprawdziłam.
O to mi chodzi właśnie, o to! :)
Leesha, dziękuję. :)
Trochę czasu minęło, ale w podobnym klimacie polecam jeszcze serial islandzki - W pułapce (Trapped/Ófærð).
Pozdrawiam :)