PILINHA: {__webCacheId=filmBasicInfo_pl_PL, __webCacheKey=865285}

Obce światy

Alien Worlds
6,4 1 601
ocen
6,4 10 1 1601
Obce światy
powrót do forum serialu Obce światy

Jestem totalnym laikiem w tym temacie jednak jestem osobą z "głową w chmurach" i już kiedyś zastanawiałam się nad tym zagadnieniem. Od dawna, zanim obejrzałam ten serial fantazjowalam o planetach, które mogą opierać się na zupełnie innych schematach i zasadach. Np. cywilizacja, która opiera swoje odżywianie na energii słonecznej tj rośliny itp. Serial ukazał, że życie na innych planetach musi być kalką naszego świata. Muszą występować rośliny, rislinozercy, drapieżnicy itd oraz mechanizmy między nimi występujące. Tu też zweryfikowałam swoje poprzednie "fantazje" bo czy taki np "swiatlozerca" mógłby wyewoluować jeśli nie miałby w tym żadnego celu? Tzn nie miałby żadnych naturalnych wrogów itp. Tak samo mało sensowna wydaje mi sie wizja naczelnych, którzy byliby roslinozercami...

Nie lubię naszego konsumpcjonistycznego i agresywnego świata. Człowieka miałam/mam za pasożyta, który będzie szedł naprzód do momentu aż nie wykończy swojego żywiciela. Jednak... Teraz naszła mnie taka myśl, że może tak ma być. Tzn, może nasza ewolucja ma doprowadzić do tego żeby powstał na ziemi tylko jeden super organizm (tak jak te mózgi w akwariach) a wszystkie poprzednie były tylko drogą do celu...

Jestem ciekawa opinii osób, które mają wiedzę naukową w tym zakresie i jak na to wszystko patrzą.

aurora_21

Tyson N. de Grasse powiedział kiedyś, że według niego życie pozaziemskie nie musi w ogóle opierać się na DNA.

ocenił(a) serial na 9
aurora_21

Na Twoje pytanie częściowo odpowiada inny, świetny film, wpisz na Youtube:
LIFE BEYOND II: The Museum of Alien Life (4K)

W ustawianiach filmiku są przygotowane polskie napisy, warto.