Nie wiem jak jest później. Pierwsze dwa sezony są okropnie nudne. Serial niby próbuje budować na realiach historycznych, mamy IRA, Churchila, wspomnienie pierwszej wojny. Ale wszystko jest takie płytkie, powierzchowne, niechlujne. Gangsterska intryga też jest nudna i przewidywalna (podobnie motyw z kretem).
Mało co wydaje się wynikać z naturalnego biegu historii i psychologii bohaterów, a zależy od widzimisię scenarzysty. Skrzętna strona wideo i muzyczna, wyrazista gra aktorów, mają zamaskować to jak słaba jest cała reszta.
Pytanie do fanów - co Wam się podoba w tym serialu? Rozumiem, że wygląda i brzmi fajnie, a Cillian jest charyzmatyczny. Ale parafrazując klasyka, „ludzie, tu niczego nie ma”, brak detali. Mi przypomina się Killing Eve (serial wysmakowany audiowizualne), ale tam przynajmniej klimat był rewelacyjny, a pierwszy sezon naprawdę zaskakiwał. Tutaj... W ogóle nie potrafiłem się wczuć w historię (do Zakazanego Imperium nie ma to nawet startu).
Obejrzałam właśnie pierwszy sezon i mam podobne odczucia. Rozczarowanie. To się po prostu nie klei.
Wszystko ładne , sterylne i sztuczne . Na ulicach nawet śmieć nie leży, a blat baru w tej spelunie, gdzie Shelby ma kanciapę błyszczący i wypucowany jakby przed chwilą sprzątaczka go polerowała na błysk. To samo dotyczy ubrań bohaterów. Niby się biją , piją itp, ale biel koszul aż bije po oczach. Z opinią o fabule całkowicie się zgadzam. Masa nielogiczności ( np.Tommy taki błyskotliwy, a nie domyślił się ,ze jego szwagra wydała Grace- przecież to było zaraz potem , jak wysłał ją do siostry z zaproszeniem na ślub).
Zresztą wątek romansu Grace i Tommy'ego taki harlequinowski ,naiwny i infantylny .
Masa pozytywnych opinii na filmwebie, ale jak dla mnie -strata czasu.
Dokładnie! Nie rozumiem fenomenu tego serialu, obejrzałam dwa sezony, oglądam trzeci i ciągle czekam, aż mnie porwie..
Nie mam w zwyczaju tego robić, ale sprawdziłem, i jeśli w Twoim profilu ulubionym filmem jest "Hejter" oraz "Iniemamocni"...
...to? Podobało mi się bardziej niż Peaky Blinders, które jeśli jest jakieś to tylko "wystylizowane"
BTW Iniemamocni 2, ale jedynkę też bardzo lubię