PILINHA: {__webCacheId=filmBasicInfo_pl_PL, __webCacheKey=794796}

303. Bitwa o Anglię

Hurricane: Squadron 303
5,4 25 662
oceny
5,4 10 1 25662
4,7 12
ocen krytyków
303. Bitwa o Anglię
powrót do forum filmu 303. Bitwa o Anglię

Nie znam się na filmach wojennych. Trudno mi się wypowiadać co do szczegółów. Dało się go obejrzeć bez wstrętu i z pewną dozą dumy narodowej (tak już mam). Ale nie mogę nic poradzić na to, że przez calutki film widzę nie Jana Zumbacha tylko Ramsaya Boltona. No i ta łamana polszczyzna Iwana trochę mi działała na nerwy. Zrobił ogromną robotę, przy tak dużej ilości kwestii po polsku, ale kłuło w uszy. Nic nie poradzę.

ocenił(a) film na 5
sfanka

Dodam jeszcze, że oglądałam tylko angielską wersję. Z tego, co czytam na forum wynika, że w polskiej wersji Iwana zdubbingowano. Może to i dobrze...

sfanka

Przecież on nie mówił po polsku :) Pod jego kwestie głos podkładał ktoś inny :)

ocenił(a) film na 5
PanKracjusz

Właśnie o tym mówię. W polskiej wersji kinowej był ponoć zdubbingowany. W anglojęzycznym oryginale mówił sam. Całkiem zresztą przyzwoicie, ale nadal z silnym akcentem.

sfanka

Nie mówił sam w żadnej wersji, bo nie zdążył w porę nauczyć się języka. W tym filmie aktorzy mówią w kilku językach i nie ma żadnej jak to nazwałaś "zdubbinowanej polskiej wersji kinowej".

ocenił(a) film na 5
PanKracjusz

Jeśli masz rację (zakładam, że wiesz o czym mówisz, ja tych informacji nie sprawdzałam), to wybór osoby podkładającej głos pod Iwana był totalnym nieporozumieniem.

sfanka

Aktor aię starał by się wczuwać i pokazac emocje. Ale jakos to szcztucznie wyglądało. Takie delikatne niuanse jak żal po koledze i spoglądanie na dyplom dziwnie wyglądało. Czuć było, że patrzy się na polski tekst jak my na hieroglify. Albo szacunek do flagi. Starał sie, ale nie czuć było tej polskości. Moźe sam nie mówił czysto po polsku, ale nie wyglądałoby to tak sztucznie jak z tym dubbingiem.